Za około miesiąc oddany do użytku zostanie peron nr 3 stacji Łódź Kaliska. W ciągu kolejnego kwartału zakończy się zaś budowa peronów nr 4 i 5 znajdujących się we wschodniej części stacji. To właśnie tam dojdzie do największych zmian, w tym do otwarcia nieukończonego wiaduktu kolejowego nad al. Bandurskiego, którego budowa została przerwana w połowie lat 90. zeszłego stulecia.
Trwa modernizacja stacji Łódź Kaliska, której głównym elementem jest ukończenie przerwanej w latach 90. zeszłego stulecia budowy tzw. wiaduktu wschodniego nad al. Bandurskiego. Pasażerowie mogą jednak odczuć efekty prowadzonych prac w pierwszej kolejności w zachodniej części stacji skupiającej perony nr 1 i 3. Od kilku miesięcy pociągi odjeżdżają już z torów przy peronach nr 1 i 2, a zarządca infrastruktury zapowiada, że niebawem oddany do użytku zostanie peron nr 3, a więc ten znajdujący się najbliżej wyjścia od strony al. Unii. Harmonogram inwestycji jest dotrzymywany
– Zakończyły się już zasadnicze prace na tym peronie – mówi Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Stoją już ławki, wiaty i lampy oświetleniowe, kończą się natomiast roboty torowe i sieciowe dotyczące torów nr 7 i 9. Obiekt ma zostać oddany do eksploatacji do końca czerwca.
Oznacza to, że inwestycja przebiega zgodnie z założonym harmonogramem, co warto podkreślić, biorąc pod uwagę skalę opóźnień innych projektów realizowanych na zlecenie PKP PLK w regionie łódzkim, np. modernizacji magistrali E20. W Łodzi gotowe są już także konstrukcje peronów nr 4 i 5, które znajdą się we wschodniej części stacji (do czasu rozpoczęcia prac miały one charakter czołowy, a dzięki dokończeniu budowy wiaduktu pociągi będą mogły odjeżdżać z leżących przy nich torów zarówno na północ, jak i na południe). – Gotowe są już obie konstrukcje – relacjonuje przedstawiciel zarządcy infrastruktury. Koniec prac jeszcze w tym roku
Na peronie nr 5 stoi już wiata, powstał też szyb windowy. Na peronie nr 4 trwa zaś budowa wiaty. – Na ukończeniu jest też budowa przejść podziemnych, które ułatwią komunikację – informuje nasz rozmówca. W trzecim kwartale mają zostać odebrane przez PKP PLK dwa ostatnie perony.
Wszystkie roboty mają zakończyć się w październiku. – Wartość inwestycji to 337 mln zł netto – stwierdza Rafał Wilgusiak. Według założeń PKP PLK po zakończeniu modernizacji stacja Łódź Kaliska będzie obsługiwać większą liczbę pociągów, co ma umożliwić m.in. likwidacja wąskiego gardła w postaci jednotorowego połączenia stacji Łódź Kaliska z Łodzią-Chojnami.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.