NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Łódź Kaliska: Dwa dni na prace przy jednym rozjeździe

| Kasper Fiszer 28.08.2018 19

Łódź Kaliska: Dwa dni na prace przy jednym rozjeździe
Pociąg na stacji Łódź Kaliskafot. Kasper Fiszer
Zaplanowany na październik dwudniowy remont jednego z rozjazdów na stacji Łódź Kaliska Towarowa ma być realizowany w systemie gospodarczym. Wybrany sposób prowadzenia prac w połączeniu z ich zakresem nie pozwala na zamknięcie szlaku na krócej niż dwa dni – twierdzi zarządca infrastruktury. Roboty realizowane będą w weekend, co ma zminimalizować niedogodności dla podróżnych.
W październiku podróżni z regionu łódzkiego muszą przygotować się na znaczące utrudnienia. Przez dwa dni PKP PLK będą bowiem prowadzić prace naprawcze w obrębie stacji Łódź Kaliska Towarowa, co uniemożliwi ruch po części tzw. łódzkiej kolei obwodowej i znacząco wpłynie na rozkład jazdy dużej części pociągów zatrzymujących się na istotnym w ruchu regionalnym dworcu Łódź Kaliska. Będą one odwołane na odcinku do Łodzi-Widzewa lub pojadą objazdem przez Lublinek, co wydłuży czas przejazdu o nawet kilkadziesiąt minut z uwagi na konieczność zmiany czoła składu.

Stopień zużycia elementów rozjazdu wymusza długotrwałą naprawę

Roboty mają potrwać dwa dni – będą realizowane w sobotę i niedzielę 13 i 14 października. Czas ich wykonywania może budzić pewne zdziwienie, bo – jak informował nas zarządca infrastruktury – chodzi tylko o wymianę elementów jednego z rozjazdów, a wartość całego przedsięwzięcia zamknie się w kwocie ok. 50 tys. zł. PKP PLK przekonują jednak, że przeprowadzenie prac w krótszym czasie nie było możliwe.

– W rozjeździe wymienione zostaną następujące elementy: szyna przed rozjazdem, półzwrotnica, szyna łączna i krzyżownica. Ze względu na zużycie boczne elementów nie ma możliwości wymiany pojedynczych części rozjazdowych, co skróciłoby zamknięcie szlaku – mówi Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. – Prace wymagają również wykonania siedmiu spawów, a wykonanie jednego spawu trwa około dwóch godzin – dodaje.

PLK wykona prace systemem gospodarczym

– Remont rozjazdu zostanie wykonany w systemie gospodarczym, tzn. spółka przeprowadzi zadanie samodzielnie, bez zlecania prac zewnętrznemu wykonawcy, zatrudniając jedynie wykwalifikowanych pracowników do niektórych robót. Wskazany zakres i wybrany sposób wykonania remontu decyduje o tym, że prace potrwają dwa dni – podsumowuje nasz rozmówca.

Wkrótce prowadzenie ruchu na stacji Łódź Kaliska ma być wreszcie wolne od tego typu problemów. PKP PLK ogłosiły bowiem kilka dni temu opisywany już na naszych łamach przetarg na dokończenie przerwanej dwie dekady temu budowy stacji z dworcem wyspowym pomiędzy dwoma wiaduktami. Po zakończeniu inwestycji pociągi będą kursować także po nieczynnym wiadukcie wschodnim, na którym nigdy nie ułożono torów, co położy kres istnieniu niewydolnego, prowizorycznego układu torowego wywodzącego się z lat 90. zeszłego stulecia. Jego największym mankamentem jest oparcie całego ruchu w kierunku Łodzi-Chojen na pojedynczym rozjeździe, który właśnie teraz wymaga naprawy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5