Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódź Kaliska: Dwa dni na prace przy jednym rozjeździe

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
28-08-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódź Kaliska: Dwa dni na prace przy jednym rozjeździe
fot. Kasper FiszerPociąg na stacji Łódź Kaliska
Zaplanowany na październik dwudniowy remont jednego z rozjazdów na stacji Łódź Kaliska Towarowa ma być realizowany w systemie gospodarczym. Wybrany sposób prowadzenia prac w połączeniu z ich zakresem nie pozwala na zamknięcie szlaku na krócej niż dwa dni – twierdzi zarządca infrastruktury. Roboty realizowane będą w weekend, co ma zminimalizować niedogodności dla podróżnych.

W październiku podróżni z regionu łódzkiego muszą przygotować się na znaczące utrudnienia. Przez dwa dni PKP PLK będą bowiem prowadzić prace naprawcze w obrębie stacji Łódź Kaliska Towarowa, co uniemożliwi ruch po części tzw. łódzkiej kolei obwodowej i znacząco wpłynie na rozkład jazdy dużej części pociągów zatrzymujących się na istotnym w ruchu regionalnym dworcu Łódź Kaliska. Będą one odwołane na odcinku do Łodzi-Widzewa lub pojadą objazdem przez Lublinek, co wydłuży czas przejazdu o nawet kilkadziesiąt minut z uwagi na konieczność zmiany czoła składu.

Stopień zużycia elementów rozjazdu wymusza długotrwałą naprawę

Roboty mają potrwać dwa dni – będą realizowane w sobotę i niedzielę 13 i 14 października. Czas ich wykonywania może budzić pewne zdziwienie, bo – jak informował nas zarządca infrastruktury – chodzi tylko o wymianę elementów jednego z rozjazdów, a wartość całego przedsięwzięcia zamknie się w kwocie ok. 50 tys. zł. PKP PLK przekonują jednak, że przeprowadzenie prac w krótszym czasie nie było możliwe.

– W rozjeździe wymienione zostaną następujące elementy: szyna przed rozjazdem, półzwrotnica, szyna łączna i krzyżownica. Ze względu na zużycie boczne elementów nie ma możliwości wymiany pojedynczych części rozjazdowych, co skróciłoby zamknięcie szlaku – mówi Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. – Prace wymagają również wykonania siedmiu spawów, a wykonanie jednego spawu trwa około dwóch godzin – dodaje.

PLK wykona prace systemem gospodarczym

– Remont rozjazdu zostanie wykonany w systemie gospodarczym, tzn. spółka przeprowadzi zadanie samodzielnie, bez zlecania prac zewnętrznemu wykonawcy, zatrudniając jedynie wykwalifikowanych pracowników do niektórych robót. Wskazany zakres i wybrany sposób wykonania remontu decyduje o tym, że prace potrwają dwa dni – podsumowuje nasz rozmówca.

Wkrótce prowadzenie ruchu na stacji Łódź Kaliska ma być wreszcie wolne od tego typu problemów. PKP PLK ogłosiły bowiem kilka dni temu opisywany już na naszych łamach przetarg na dokończenie przerwanej dwie dekady temu budowy stacji z dworcem wyspowym pomiędzy dwoma wiaduktami. Po zakończeniu inwestycji pociągi będą kursować także po nieczynnym wiadukcie wschodnim, na którym nigdy nie ułożono torów, co położy kres istnieniu niewydolnego, prowizorycznego układu torowego wywodzącego się z lat 90. zeszłego stulecia. Jego największym mankamentem jest oparcie całego ruchu w kierunku Łodzi-Chojen na pojedynczym rozjeździe, który właśnie teraz wymaga naprawy.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Rusza przebudowa dworca Łódź Kaliska. Prace potrwają do poł. 2025 r.

Infrastruktura

PKP SA podpisały umowę na przebudowę dworca Łódź Kaliska

Infrastruktura

PKP SA wybrały wykonawcę przebudowy dworca Łódź Kaliska

Infrastruktura

Koniec łódzkich pragotronów. Ostatni taki system w kraju

Infrastruktura

Zobacz również:

Rusza przebudowa dworca Łódź Kaliska. Prace potrwają do poł. 2025 r.

Infrastruktura

PKP SA podpisały umowę na przebudowę dworca Łódź Kaliska

Infrastruktura

PKP SA wybrały wykonawcę przebudowy dworca Łódź Kaliska

Infrastruktura

Koniec łódzkich pragotronów. Ostatni taki system w kraju

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5