szukaj
Śledź nas:

Łódź: Dwa dni objazdów Chojny – Kaliska

| Kasper Fiszer 20.08.2018 19

Łódź: Dwa dni objazdów Chojny – Kaliska
Pociag regionalny na stacji Łódź Kaliskafot. Kasper Fiszer
Przez jeden z październikowych weekendów nie będzie możliwy ruch pociągów po linii nr 25 pomiędzy Łodzią Kaliską a Łodzią Kaliską Towarową. Kursy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i Przewozów Regionalnych (Polregio) będą więc kierowane przez Lublinek, co wydłuży czas przejazdu nawet o pół godziny. Połączenie ma obecnie duże znaczenie dla funkcjonowania komunikacji miejskiej.
Na krótkotrwałe, ale znaczące utrudnienia muszą przygotować się podróżujący po tzw. łódzkiej kolei obwodowej. Jak wynika z opublikowanego już rozkładu jazdy obowiązującego od 2 września, w październiku przez dwa dni nieczynny będzie jej fragment pomiędzy Łodzią Pabianicką a Łodzią Kaliską. Pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i Przewozów Regionalnych skierowane zostaną objazdem, co istotnie wydłuży czas przejazdu.

Prace zaplanowano tak, by utrudnienia wypadły w weekend

– 13 i 14 października tego roku prowadzone będą prace związane z wymianą wyeksploatowanych elementów jednego rozjazdu na stacji Łódź Kaliska Towarowa. Roboty wymagają całodobowego zamknięcia torów między posterunkami Łódź Kaliska i Łódź Kaliska Towarowa – potwierdza Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Podkreśla, że roboty zaplanowano tak, by utrudnienia miały miejsce w sobotę i w niedzielę, a nie w dni robocze.

– Pociągi kursujące z Łodzi Kaliskiej do Łodzi-Chojen zostaną skierowane na trasę okrężną przez stację Lublinek – informuje przedstawiciel zarządcy infrastruktury. Czas przejazdu pomiędzy Łodzią Kaliską a najbliższym przystankiem Łódź Pabianicka wzrośnie z ok. 5 do aż ok. 30 minut. Wynika to głównie z konieczności zmiany czoła pociągu w Lublinku.

Daleko idące zmiany wymusza wymiana elementów tylko jednego rozjazdu

Jak zapewnia nas rozmówca, dzięki przeprowadzeniu robót możliwe będzie zachowanie sprawnego przejazdu pociągów. – Prace są warte 50 tys. zł – dodaje. Niestety inwestycja po raz kolejny obnaża przy tym ułomność istniejącego układu torowego w węźle Łódź Kaliska. Przejazd w kierunku Chojen możliwy jest tylko w oparciu o jeden rozjazd, co w oczywisty sposób ogranicza możliwość konstrukcji rozkładu jazdy, a zupełnie paraliżuje ruch w przypadku awarii czy konieczności przeprowadzenia napraw. Stan ten ma ulec zmianie dzięki dokończeniu przerwanej w połowie lat 90. zeszłego stulecia budowy wschodniej części stacji.

W okresie robót część pociągów regionalnych będzie kursować w skróconych relacjach. Pociągi PR i ŁKA są aktualnie wykorzystywane jako pojazdy komunikacji miejskiej, więc weekendowe prace utrudnią poruszanie się nie tylko po regionie, ale i po samej Łodzi. Zmiany nie dotkną natomiast podróżujących kursami dalekobieżnymi. PKP Intercity nie kieruje bowiem obecnie swoich pociągów na dworzec Łódź Kaliska, wykorzystując w zamian odcinek Łódź Widzew – Łódź Stoki – Zgierz.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2018
NUMER 11/2018
W numerze: Rozmowy z R. Masiulisem (minister transportu Litwy), K. Zgorzelskim (Przewozy Regionalne), Ł. Frankiem (ZIKiT) • Polska zmierza ku elektromobilności • Spółka celowa wybuduje Centralny Port Komunikacyjny • Polska może być poważnym hubem logistycznym Europy • Grupa PKP na InnoTrans: jedność i otwarcie na świat • Dlaczego opłata dworcowa • Wien Hauptbahnhof – tak kolej tworzy miasto.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS