NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Łódź Kaliska: Budowa wschodniego wiaduktu ruszy w IV kwartale 2020

| Kasper Fiszer 30.01.2020 3,4k

Łódź Kaliska: Budowa wschodniego wiaduktu ruszy w IV kwartale 2020
Stacja Łódź Kaliskafot. Kasper Fiszer
Inwestycja, której głównym elementem jest ukończenie porzuconego w połowie robót ćwierć wieku temu wiaduktu na stacji Łódź Kaliska, ruszy pod koniec tego roku. Prace mają przystosować stację do większego niż obecnie ruchu. Po otwarciu tunelu średnicowego wrócą tu połączenia dalekobieżne, a ich liczba prawdopodobnie będzie większa niż kiedykolwiek wcześniej.
Dodatkowe środki z budżetu państwa zostały w zeszłym roku skierowane na szereg inwestycji transportowych, m.in. na remont linii tramwajowych do Pabianic i Zgierza. Otrzymały je również PKP Polskie Linie Kolejowe, co pozwoliło zawrzeć umowę na dokończenie budowy stacji Łódź Kaliska. Najważniejszym elementem prac ma być kontynuacja przerwanej w połowie lat 90. XX w. budowy tzw. wiaduktu wschodniego – nieużytej nigdy konstrukcji, której elementy stoją porzucone od przeszło dwóch dekad.

Bez dokończenia wiaduktu Kaliska nie przyjęłaby wzmożonego ruchu z tunelu

Aktualnie trwają prace projektowe. Wiemy też już, kiedy rozpoczną się roboty budowlane. – Zasadnicze prace zaplanowano w czwartym kwartale tego roku – zapowiada Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Mówi też, że w ich ramach powstaną nowe perony, a przejścia podziemne będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

Ukończenie wiaduktu nad al. Bandurskiego jest w jego opinii istotne m.in. ze względu na lepsze połączenie stacji z tunelem średnicowym Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska. Obecnie trwa budowa komory startowej dla większej z tarcz TBM. Połączenie pomiędzy dwiema głównymi stacjami w mieście będzie więc drążone równolegle z pracami, które mają przystosować Kaliską do znacznie większego niż obecnie ruchu.

Dogodne dojście piesze także na al. Włókniarzy

– Zakończenie prac planowo nastąpi w 2022 r. – powiedział nam Rafał Wilgusiak. Do tego czasu powstać mają także dogodne dojścia do przystanków komunikacji miejskiej. Co ciekawe, mają one prowadzić nie tylko na al. Bandurskiego, ale i na dość oddaloną od stacji kolejowej al. Włókniarzy.

Obecnie rola Dworca Kaliskiego w obsłudze Łodzi jest mniejsza niż jeszcze kilka lat temu. Po otwarciu fragmentu tzw. kolei obwodowej Łódź-Widzew – Zgierz pociągi dalekobieżne zaczęły bowiem omijać stację. Ma się to wkrótce zmienić, bo dzięki tunelowi obsługa Kaliskiej nie będzie oznaczać wydłużenia czasu przejazdu przez Łódź.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5