NUMER 06/2020
NUMER 07/2020
Temat numeru:
Inwestycje napędzą gospodarkę?
szukaj
Śledź nas:

Łódź Kaliska: Budowa wschodniego wiaduktu ruszy w IV kwartale 2020

| Kasper Fiszer 30.01.2020 98

Łódź Kaliska: Budowa wschodniego wiaduktu ruszy w IV kwartale 2020
Stacja Łódź Kaliskafot. Kasper Fiszer
Inwestycja, której głównym elementem jest ukończenie porzuconego w połowie robót ćwierć wieku temu wiaduktu na stacji Łódź Kaliska, ruszy pod koniec tego roku. Prace mają przystosować stację do większego niż obecnie ruchu. Po otwarciu tunelu średnicowego wrócą tu połączenia dalekobieżne, a ich liczba prawdopodobnie będzie większa niż kiedykolwiek wcześniej.
Dodatkowe środki z budżetu państwa zostały w zeszłym roku skierowane na szereg inwestycji transportowych, m.in. na remont linii tramwajowych do Pabianic i Zgierza. Otrzymały je również PKP Polskie Linie Kolejowe, co pozwoliło zawrzeć umowę na dokończenie budowy stacji Łódź Kaliska. Najważniejszym elementem prac ma być kontynuacja przerwanej w połowie lat 90. XX w. budowy tzw. wiaduktu wschodniego – nieużytej nigdy konstrukcji, której elementy stoją porzucone od przeszło dwóch dekad.

Bez dokończenia wiaduktu Kaliska nie przyjęłaby wzmożonego ruchu z tunelu

Aktualnie trwają prace projektowe. Wiemy też już, kiedy rozpoczną się roboty budowlane. – Zasadnicze prace zaplanowano w czwartym kwartale tego roku – zapowiada Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Mówi też, że w ich ramach powstaną nowe perony, a przejścia podziemne będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

Ukończenie wiaduktu nad al. Bandurskiego jest w jego opinii istotne m.in. ze względu na lepsze połączenie stacji z tunelem średnicowym Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska. Obecnie trwa budowa komory startowej dla większej z tarcz TBM. Połączenie pomiędzy dwiema głównymi stacjami w mieście będzie więc drążone równolegle z pracami, które mają przystosować Kaliską do znacznie większego niż obecnie ruchu.

Dogodne dojście piesze także na al. Włókniarzy

– Zakończenie prac planowo nastąpi w 2022 r. – powiedział nam Rafał Wilgusiak. Do tego czasu powstać mają także dogodne dojścia do przystanków komunikacji miejskiej. Co ciekawe, mają one prowadzić nie tylko na al. Bandurskiego, ale i na dość oddaloną od stacji kolejowej al. Włókniarzy.

Obecnie rola Dworca Kaliskiego w obsłudze Łodzi jest mniejsza niż jeszcze kilka lat temu. Po otwarciu fragmentu tzw. kolei obwodowej Łódź-Widzew – Zgierz pociągi dalekobieżne zaczęły bowiem omijać stację. Ma się to wkrótce zmienić, bo dzięki tunelowi obsługa Kaliskiej nie będzie oznaczać wydłużenia czasu przejazdu przez Łódź.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2020
NUMER 07/2020
W najnowszym raporcie wracamy do zorganizowanego w czerwcu przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR VIII Kongresu Infrastruktury Polskiej i analizujemy podejmowane w trakcie jego trwania tematy kolejowe, w tym wpływ pandemii na obecną sytuację kolei w Polsce, czy kwestię potrzeby zmiany paradygmatu inwestycji kolejowych.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym, tym razem są to Petr Vavrouška, wiceprezesem mmcite+ – firmy zajmującej się projektowaniem architektury infrastrukturalnej, oraz Jackiem Ratajczykiem, który w firmie Stadler Signalling odpowiada za integrację ETCS.

Polecamy ponadto arcyciekawe materiały dotyczące nowych dwusystemowych pociągów elektryczno-spalinowych dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, prezentację wstępnego planu III linii metra na warszawski Gocław, wynikach i nowym motto Siemens Mobility czy nowym pomyślnie współpracy PKP i PKS.

W dziale historia przeczytacie tekst, którego autor spogląda na początki turyzmu kolejowego w Polsce, czyli coś w sam raz na wakacje.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5