NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Jest umowa na przebudowę Łodzi Kaliskiej. Finansowanie krajowe

| Kasper Fiszer 07.08.2019 4,9k

Jest umowa na przebudowę Łodzi Kaliskiej. Finansowanie krajowe
Łódź Kaliskafot, Triskaidekafil, lic. CC BY-SA 3.0
Z budżetu centralnego, a nie z Regionalnego Programu Operacyjnego pochodzić będą środki na modernizację stacji Łódź Kaliska. Dziś PKP PLK zawarły umowę na przeprowadzenie prac. Ich wykonawca będzie Torpol.
PKP Polskie Linie Kolejowe zawarły dziś na dworcu Łódź Kaliska wyczekiwaną umowę z wykonawcą przebudowy stacji Łódź Kaliska – firmą Torpol. Najważniejszym elementem inwestycji będzie dokończenie przerwanej w latach 90. zeszłego stulecia budowy wiaduktu wschodniego nad al. Bandurskiego. Znacząco zwiększy to przepustowość w kierunku stacji Łódź-Widzew i Pabianice.

Prace bez zaangażowania środków unijnych

Spółka poinformowała przy tym wraz z władzami samorządowymi i centralnymi o zmianie sposobu finansowania przedsięwzięcia. – Inwestycja miała być początkowo finansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego, mieliśmy na ten cel zarezerwowane 68 mln zł – przypomniał Grzegorz Schreiber, marszałek województwa łódzkiego. Zgodnie z jego słowami środki te mają jednak zostać przeznaczone na prace na linii nr 14.

– Przebudowa Łodzi Kaliskiej będzie natomiast przeprowadzona w całości ze środków krajowych – stwierdził Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych. Podkreślał przy tym, że inwestycja ta jest komplementarna wobec budowy tunelu średnicowego łączącego stację z podziemną Łodzią Fabryczną. Według założeń Łódź Kaliska ma być gotowa przed zakończeniem prac nad łącznikiem.

Zwiększenie roli kolei w samej Łodzi

Zdaniem Waldemara Budy, sekretarza stanu w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju, przebudowa Łodzi Kaliskiej wraz z budową tunelu średnicowego będą miały duży wpływ na rolę kolei w mieście. Wskazywał, że dzięki prowadzonym przez PKP PLK inwestycjom będzie można np. łatwiej dojechać do centrum z dużego osiedla Retkinia. Po zakończeniu wszystkich prac stacja ma obsługiwać do 400 kursów dziennie.

Po zmianach stacja Łódź Kaliska będzie miała pięć, a nie – jak obecnie – sześć peronów. Jak zapewniali przedstawiciele PKP PLK, duży nacisk podczas inwestycji położony zostanie na kwestie związane z dostępnością do obiektu dla osób o ograniczonej mobilności. Powstać mają m.in. nowe windy prowadzące na perony.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5