Choć według popularnych wyszukiwarek rozkładu jazdy autobusy komunikacji zastępczej z Łodzi jadące w kierunku Sieradza zatrzymują się na przystanku Łódź-Lublinek, w rzeczywistości można do nich wsiąść kilka kilometrów dalej. Przewoźnik – ŁKA – wyjaśnia na swoich stronach internetowych zasady obsługi połączenia, ale dane zamieszczone na plakatach stacyjnych mogą być dla podróżnych nieprecyzyjne. Ciekawostką jest także fakt, że autobusy przystają bezpośrednio przy przystanku kolejowym Łódź Pabianicka, jednak informacji o tym... próżno szukać w rozkładach PKP PLK.
Wciąż toczy się
opóźniony remont linii kolejowej nr 14 pomiędzy Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą. Prace prowadzone są m.in. w okolicach stacji Łódź-Lublinek, która nosiła do niedawna nazwę Lublinek. Wymusza to zastąpienie znacznej części pociągów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej autobusami. Jak poinformowali nas czytelnicy, choć nie wynika to jasno ze stacyjnych rozkładów jazdy, te omijają jednak położony na peryferiach Łodzi przystanek.
Celem ŁKA jest usprawnienie podróży Oznaczenia w rozkładach jazdy rzeczywiście mogą być nieczytelne. Na stacyjnych plakatach wywieszanych przez PKP PLK nie wskazano konkretnych miejsc zatrzymań, choć przy kursach komunikacji zastępczej dopisano, by miejsca postoju sprawdzić na stronie internetowej Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. W popularnych wyszukiwarkach, np. rozklad-pkp.pl, próżno szukać jakiejkolwiek wzmianki o tym, że wsiąść do autobusu nie można bezpośrednio przy stacji kolejowej. Na łódzkim Dworcu Kaliskim zmiana miejsca postoju nie jest anonsowana w zapowiedziach megafonowych.
Tymczasem miejsce postoju opisanego w rozkładach jako Łódź-Lublinek wyznaczono... ok. 5 km od stacji, na skrzyżowaniu ulic Pabianickiej i Chocianowickiej. – W celu usprawnienia przewozu podróżnych komunikacją zastępczą na linii z Łodzi do Sieradza, w tym na terenie Łodzi, mając na uwadze, że zakres robót wyłączał i wyłącza nadal na długie tygodnie przejazd kolejowy przez stację Łódź-Lublinek w ciągu ul. Sanitariuszek, podjęto decyzję o wyznaczeniu pomiędzy stacjami Pabianice i Łódź Kaliska trzech przystanków: Łódź Pabianicka, Pabianicka – Chocianowiska i Pabianicka – Długa przy centrum handlowym Port Łódź – mówi Joanna Osińska, rzecznik prasowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.
Nie wszystkie przystanki ujęto w plakatowych rozkładachW rozkładach jazdy PKP PLK i w wyszukiwarkach próżno jednak szukać informacji o dwóch zatrzymaniach – wskazano tam tylko godziny odjazdów z przystanku przy Chocianowickiej (godzina planowego odjazdu jest stamtąd taka, jaką podano dla Łodzi-Lublinka). Z obserwacji naszej redakcji wynika przy tym, że punktualność bywa różna. Zdarza się, że autobus przejeżdża tam przed czasem i nie czeka do planowego odjazdu.
Modernizacja linii nr 14 trwa już od ok. półtora roku. Przez cały ten czas podróżni musieli liczyć się z bardzo istotnymi utrudnieniami, bo w rozkładzie pozostały tylko nieliczne pociągi ŁKA oraz część kursów dalekobieżnych Polregio i PKP Intercity. Według zapewnień PKP PLK inwestycja zakończy się w 2021 r.