Partnerzy serwisu:
Pasażer

Łódź: IC przywraca postoje na Żabieńcu. Na próbę

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-07-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Łódź: IC przywraca postoje na Żabieńcu. Na próbę
fot. Kasper FiszerPociąg PKP IC w Łodzi-Żabieńcu
W czerwcu kilka pociągów kategorii InterCity zaczęło zatrzymywać się w Łodzi Żabieńcu. Przewoźnik, PKP IC, twierdzi, że postoje wprowadzone są na próbę i być może pozostaną w rozkładzie jazdy na stałe. Czy będą jednak nadal istnieć połączenia przejeżdżające przez tę stację?

Po półrocznej przerwie PKP Intercity wznowiło obsługę Łodzi Żabieńca. Wraz z czerwcową korektą rozkładu jazdy przewoźnik przywrócił postoje handlowe na kolejnej łódzkiej stacji i aktualnie odprawia podróżnych na sześciu przystankach osobowych w Łodzi. Jak tłumaczy spółka, zmianę w rozkładzie jazdy wprowadzono na razie na kilka miesięcy. W tym czasie PKP IC zadecyduje o ewentualnym zachowaniu postojów w przyszłości.

Po pół roku pociągi znów znikną?

– Na prośbę pasażerów przywróciliśmy postoje na dworcu Łódź Żabieniec, na razie na okres do grudnia – mówi Marta Ziemska z biura prasowego PKP Intercity. Na stacji zatrzymują się obecnie IC „Broniewski” Łódź Kaliska – Szczecin Główny – Łódź Kaliska oraz trzy pary pociągów IC Katowice – Gdynia Główna – Katowice („Stoczniowiec”, „Chemik” i „Hutnik”). Postojów nie wyznaczono natomiast pociągom nocnym: TLK „Aquarius” Katowice – Hel, TLK „Wenus” Bielsko-Biała Główna – Gdynia Główna i TLK „Tetyda” Łódź Kaliska – Kołobrzeg.

– Będziemy analizowali ruch pasażerski na tej stacji. Nie wykluczamy, że nasze pociągi będą się zatrzymywały na niej na stałe – zapowiada przedstawicielka przewoźnika. Nie wiadomo jednak, czy w przyszłym roku w rozkładzie jazdy pozostaną pociągi, które potencjalnie mogłyby zatrzymywać się na Żabieńcu. Kilka dni temu spółka poinformowała bowiem, że planuje skierować niemal wszystkie swoje połączenia z pominięciem dworca Łódź Kaliska, a więc także i Żabieńca.

Dworzec, który stał się włoską restauracją

Łódź Żabieniec to stacja o dużym znaczeniu towarowym, która obsługuje jednak także ruch pasażerski. Położona jest w bezpośrednim sąsiedztwie dużych blokowisk (Żabieńca, Teofilowa, Żubardzia) w dzielnicy Bałuty. Liczne linie tramwajowe i autobusowe dobrze komunikują ją z innymi osiedlami północnej części miasta oraz z satelickim Aleksandrowem Łódzkim.

Mimo dogodnego położenia, w ciągu ostatnich kilkunastu lat znaczenie dworca istotnie spadło. Jego budynek tuż po remoncie został zamknięty, a po dłuższej przerwie zaadaptowany na lokal gastronomiczny. Mimo kilkukrotnych prób podejmowanych przez Przewozy Regionalne, nie zorganizowano kasy poza dworcem, w pobliżu peronów. Choć w ostatnich latach zarządca infrastruktury przeprowadził pewne prace porządkowe, ich stan wciąż nie jest zadowalający.

Poprzednie badania wykazały niewielkie zainteresowanie

Przypomnijmy, że postoje na Żabieńcu zniknęły z rozkładu jazdy PKP Intercity w grudniu zeszłego roku. – Nasze statystyki pokazują, że pasażerowie wykazywali bardzo małe zainteresowanie przejazdami do i ze stacji Łódź Żabieniec – mówiła nam wówczas Beata Czemerajda z biura prasowego spółki. Być może za kilka lat trwały wzrost rangi bałuckiej stacji przyniesie planowana budowa tunelu średnicowego, część połączeń mogłaby bowiem zatrzymywać się tam po jej ukończeniu w drodze z Łodzi Fabrycznej w kierunku Kutna czy Łowicza.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5