NUMER 05/2022
NUMER 05/2022
Temat numeru:
Rynek taboru kolejowego
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Łódź Fabryczna: Wykonawca chce negocjować termin i kwotę kontraktu

| Roman Czubiński 26.01.2016 275

Łódź Fabryczna: Wykonawca chce negocjować  termin i kwotę kontraktu
Tory w peronach stacji Łódź Fabrycznafot. Tines
Budowa dworca Łódź Fabryczna może kosztować nawet o 100 mln zł więcej i zakończyć się o kolejnych kilka miesięcy później. Konsorcjum Torpol – Astaldi – PBDiM – Intercor wystosowało wobec inwestorów zaproszenie do negocjacji w sprawie zwiększenia kwoty kontraktu oraz trzeciego już przesunięcia terminu (początkowo dworzec miał zostać otwarty 28 lutego 2015 r.). Nie wiadomo, kiedy możemy spodziewać się wiążących decyzji w tej sprawie.
– Generalny Wykonawca i Zamawiający musieli się zmierzyć z licznymi problemami, które standardowo występują na każdej tego typu inwestycji – tłumaczy dotychczasowe opóźnienia rzecznik konsorcjum Katarzyna Rumowska. W podpisanym przez nią krótkim komunikacie prasowym nie znajdziemy szczegółowych informacji na temat przyczyn zgłoszonych roszczeń, ich kwoty oraz zakresu merytorycznego. – Istnieją jeszcze problemy, które są przedmiotem dyskusji między stronami. Generalny Wykonawca właśnie zaprosił Zamawiających do negocjacji w spornych kwestiach w celu polubownego ich rozwiązania na drodze mediacji. Generalny Wykonawca kieruje się tu dobrem wszystkich zainteresowanych stron. Działa transparentnie, zgodnie dobrymi obyczajami biznesowymi, i pragnie w takim duchu doprowadzić do pomyślnego dla obu stron zakończenia inwestycji i umożliwienie eksploatacji dworca w 2016 roku – dodaje tylko Rumowska. Daje to podstawy do domysłów (na razie – tylko domysłów), że proponowana zwłoka nie przekracza czterech miesięcy (choć przedstawiciele Urzędu Miasta wspominają o początku 2017 r.). Pozostała część wiadomości jest poświęcona dotychczasowej historii kontraktu, w tym zwłaszcza podpisanemu 30 sierpnia aneksowi wydłużającemu termin.

Niewiele więcej ujawnia dyrektor Zarządu Dróg i Transportu Grzegorz Nita. –  Dla nas obowiązującym terminem ukończenia inwestycji jest nadal 30 sierpnia 2016 r. – zapewnia. – Przyjmiemy zaproszenie do negocjacji i również będziemy starali się rozstrzygnąć spór polubownie. Kwestie finansowe są związane z tym przedłużeniem umowy, które już nastąpiło. Rząd wielkości tych roszczeń to ok. 100 mln zł. Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami kwestia ta będzie rozstrzygana przed sądem – dodaje dyrektor ZDiT. Jak twierdzi, kwestie sporne między wykonawcą a miastem to sprawy raczej małego kalibru, związane z kolizjami infrastruktury podziemnej, dodatkową sygnalizacją świetlną na jednym ze skrzyżowań czy nowym wzorem wiat na przystankach komunikacji miejskiej. Mają one zostać rozliczone z wykonawcą w bliskim terminie.

– PKP Polskim Liniom Kolejowym S.A. zależy na sprawnej realizacji budowy dworca Łódź Fabryczna i rzeczowym rozwiązywaniu problemów zgodnie z obowiązującym prawem – powiedział "Rynkowi Kolejowemu" rzecznik prasowy PKP PLK Mirosław Siemieniec. – Spółka prowadzi kontrakt tak, aby zakończyć budowę w ustalonym wcześniej w aneksie terminie, czyli do końca sierpnia 2016 roku. PLK nie widzi powodu do jego zmiany. Wszystkie roszczenia wykonawcy były, są i będą rozpatrywane zgodnie z obowiązującym kontraktem wg prawa zamówień publicznych. Roszczenia są jednym z mechanizmów wykorzystywanych przez strony umowy, typowym dla procesu realizacji inwestycji – 
 dodał przedstawiciel zarządcy infrastruktury.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódź (2135)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódź (2135)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2022
NUMER 05/2022
Najnowszy numer "Rynku Kolejowego" poświęcamy tematowi taboru kolejowego. Doskonałą okazją do tego było Europejskie Forum Taborowe, który przyniosło wiele ważnych dyskusji. Przyszłością, która już teraz wjeżdża na tory są pociągi hybrydowe i wodorowe. Coraz bliżej jest też do uruchomienia środków unijnych, a przewoźnicy zaczynają ogłaszać przetargi.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5