Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódź Fabryczna: początek prac

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
07-02-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Roman Czubiński

Podziel się ze znajomymi:

Z 250 słupów, które będą podtrzymywały strop na poziomie 0, zostały ukończone pierwsze trzy. - To początek prac przy konstrukcji budynku dworca kolejowego na poziomie -8 - informuje rzecznik prasowy wykonawcy dworca Łódź Fabryczna Katarzyna Rumowska.

Filary są wykonywane metodą tradycyjną w oparciu o stalowe zbrojenie. Dwie i pół setki słupów o zróżnicowanej wysokości i profilu będzie wykonywanych metodą tradycyjną (zbrojenie, deskowanie i betonowanie). Żelbetowe słupy to pierwszy element konstrukcji pomieszczenia na poziomie -8, na którym znajdzie się m. in. hall kasowy, podziemny dworzec autobusowy i parkingi.

Równocześnie z wykonywaniem tych robót pracownicy wykonawcy wydobywają ziemię spod stropu. - Prace podstropowe odbywają się zarówno w obszarze budowy budynku dworca kolejowego, jak i w okolicy ul. Niciarnianej - informuje K. Rumowska. Wydobywanie ziemi z komór tunelu rozpoczęło się wcześniej, niż w miejscu przyszłej hali peronowej: w drugim przypadku wykonawca musiał czekać na otrzymanie oficjalnego potwierdzenia decyzji o uprawomocnieniu pozwolenia na budowę. Jednoczesne wykonywanie robót pod i nad stropem ma przyspieszyć postęp prac na budowie.

Ponadto rozpoczęły się przygotowania do wykonania zachodniej głowicy dworca, mającej stanowić punkt wyjścia dla tunelu średnicowego. Skrzyżowanie Kilińskiego - Traugutta, pod którym ma znaleźć się konstrukcja, zostało zamknięte. Trwają przygotowania do rozbiórki kolidującego z nią przejścia podziemnego.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Dwujęzyczne oznakowanie. Rzadkość na kolei, standard na drogach

Prawo i polityka

Dwujęzyczne oznakowanie. Rzadkość na kolei, standard na drogach

Damian Kelman 05 kwietnia 2025

Łódź Kaliska: Nowy dworzec niemal gotowy

Infrastruktura

Łódź Kaliska: Nowy dworzec niemal gotowy

Kasper Fiszer 28 lutego 2025

Wrocław Główny najpopularniejszą stacją w Polsce

Infrastruktura

Wrocław Główny najpopularniejszą stacją w Polsce

Urząd Transportu Kolejowego 01 lipca 2024

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Dwujęzyczne oznakowanie. Rzadkość na kolei, standard na drogach

Prawo i polityka

Dwujęzyczne oznakowanie. Rzadkość na kolei, standard na drogach

Damian Kelman 05 kwietnia 2025

Łódź Kaliska: Nowy dworzec niemal gotowy

Infrastruktura

Łódź Kaliska: Nowy dworzec niemal gotowy

Kasper Fiszer 28 lutego 2025

Wrocław Główny najpopularniejszą stacją w Polsce

Infrastruktura

Wrocław Główny najpopularniejszą stacją w Polsce

Urząd Transportu Kolejowego 01 lipca 2024

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5