Były minister infrastruktury Cezary Grabarczyk pytał Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju o powody, dla których państwowa spółka przewozowa nie otworzyła Centrum Obsługi Klienta na nowej stacji Łódź Fabryczna.
Na nowo otwartym dworcu Łódź Fabryczna znajdują się 4 kasy biletowe należące do PKP Intercity, 3 kasy Przewozów Regionalnych i 2 kasy ŁKA. We wszystkich tych kasach istnieje możliwość kupna biletów na pociągi dalekobieżne uruchamiane przez PKP Intercity. Na dworcu brakuje jednak Centrum Obsługi Klienta PKP Intercity, w którym pasażerowie mają dostęp do wszystkich usług PKP Intercity i gdzie warunki obsługi są komfortowe, z gwarancją znajomości języka angielskiego przez pracowników. Takie Centra są w Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku, Katowicach, Krakowie i Szczecinie. Dlaczego spółka nie zdecydowała się na uruchomienie COK w Łodzi Fabrycznej?
– PKP Intercity poinformowały, że z uwagi na brak przesłanek ekonomicznych na stacji Łódź Fabryczna nie uruchomiono Centrum Obsługi Klienta (COK). Spółka nie planuje w najbliższym czasie uruchomienia Centrum w przedmiotowej lokalizacji – poinformował Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w MIB, dodając, że przewoźnik na bieżąco monitoruje wyniki sprzedażowe w kasach i w przypadku pojawienia się przesłanki świadczącej o potencjale uruchomienia COK spółka rozważy takie rozwiązanie. Zdaniem PKP Intercity SA, liczba kas biletowych jest wystarczająca dla obsłużenia potoków podróżnych na dworcu Łódź Fabryczna.
Przedstawiciel MIB dodaje, że część funkcji świadczonych w COK-ach kompetencyjnie w Łodzi Fabrycznej przejęło Centrum Obsługi Pasażerów Łódzkiej Kolej Aglomeracyjnej, które pełni funkcję pomocniczo-informacyjną, m.in. udziela informacji w zakresie usług świadczonych przez ŁKA i przewoźników, z którymi ŁKA zawarła umowy o świadczeniu kolejowych usług przewozowych, w tym również przez PKP Intercity.
Na pytanie posła Grabarczyka dotyczące tego, ilu pasażerów PKP Intercity korzysta z łódzkich dworców kolejowych w skali roku, MIB nie dał odpowiedzi. MIB uważa, że stanowi tajemnicę przedsiębiorstwa, w związku z tym są to dane, które ze względu na interes przewoźnika nie mogą być ujawnione w odpowiedzi na interpelację.
PKP Intercity ma w ostatnich tygodniach problemy z należytą obsługa najnowszego polskiego dworca. Więcej piszemy o tym
tutaj.