NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Łódź: Do Katowic z przesiadką i drożej

| Kasper Fiszer 20.12.2018 46

Łódź: Do Katowic z przesiadką i drożej
Pociąg z Katowic do Gdyni w Łodzifot. Kasper Fiszer
Podróżujący pomiędzy Łodzią a Katowicami odczuli znaczące pogorszenie oferty połączeń pasażerskich. Z czterech bezpośrednich kursów PKP Intercity w rozkładzie pozostały tylko dwa, IC „Pogoria” i IC „Portowiec” zostały natomiast zlikwidowane. Podróż z przesiadką jest natomiast znacząco droższa.
Choć PKP Intercity przed wejściem w życie nowego rozkładu jazdy informowało, że w jego ramach uruchomi więcej połączeń niż pomiędzy grudniem 2017 a grudniem 2018, wzrost liczby pociągów w skali kraju nie zawsze przekłada się na poprawę sytuacji pasażerów podróżujących w konkretnej relacji. Na naszych łamach opisywaliśmy już problemy, na jakie muszą być przygotowani korzystający z połączeń z Łodzi do Poznania i Szczecina. Mieszkańcy Łodzi utracili także znaczną część bezpośrednich kursów w kierunku Katowic.

W rozkładzie jazdy pozostała zaledwie połowa kursów

Obecnie rozkład jazdy przewiduje tylko dwie pary kursów łączących te dwa miasta: TLK „Stoczniowiec” relacji Gdynia Główna – Katowice i IC „Hutnik” uruchamiany na tej samej trasie. W kierunku Łodzi i Trójmiasta IC „Hutnik” kursuje trasą okrężną przez Chorzów-Miasto, Bytom i Tarnowskie Góry. Pozostałe połączenia realizowane są standardowo przez Dąbrowę Górniczą i Zawiercie.

Do 8 grudnia PKP Intercity uruchamiało także łączące Łódź i Katowice pociągi IC „Portowiec” Szczecin Główny – Katowice i IC „Pogoria” Gdynia Główna – Katowice. Liczba kursów na tej trasie spadła zatem aż o połowę. – Pogorszenie oferty połączeń bezpośrednich związane jest z rozpoczynającą się modernizacją linii nr 1 na odcinku Częstochowa – Zawiercie i wprowadzeniem ruchu jednotorowego. PKP Intercity musiało ograniczyć swój rozkład jazdy i skierować niektóre pociągi na trasę objazdową – tłumaczy Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Mimo to nie będzie obniżki cen biletów przesiadkowych

Przedstawicielka przewoźnika zachęca łodzian do korzystania z czterech połączeń przesiadkowych. – Zapewnią one czas przejazdu z Katowic do Łodzi do 3,5 godziny, czyli tylko nieznacznie dłuższy niż w przypadku pociągu bezpośredniego – dodaje. Tak jest jednak tylko w przypadku podróży w kierunku Łodzi. Jadąc na Śląsk, nie możemy liczyć na tak dogodne skomunikowania. W niektórych przypadkach konieczne jest skorzystanie z pociągu regionalnego innego przewoźnika, a w przypadkach skrajnych najkorzystniejszy wydaje się wybór podróży tylko pociągami regionalnymi (podróż z przesiadką w Częstochowie może bowiem trwać mniej niż cztery godziny, a nie o każdej porze dnia można liczyć na kurs dalekobieżny).

Osobną kwestią pozostaje cena biletu. Likwidacja części połączeń bezpośrednich w praktyce oznacza bowiem dla łodzian podwyżkę, bo w przypadku pociągów bezprzesiadkowych przewoźnik stosuje cenę relacyjną: za bilet drugiej klasy zapłacimy 39,90 zł. Jeśli musimy przesiąść się w Koluszkach, cena rośnie do 54 zł. – PKP Intercity w tej chwili nie planuje oferty biletu relacyjnego [na połączenia przesiadkowe] – mówi jednak Agnieszka Serbeńska.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5