NUMER 03/2023
NUMER 03/2023
Temat numeru:
Kolej na Mazowszu
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Łódź: Co dalej z dworcem Żabieniec?

| Kasper Fiszer 16.11.2016 580

Łódź: Co dalej z dworcem Żabieniec?
Odmalowane przejście na dworcu Łódź Żabieniecfot. Kasper Fiszer
Na dworcu Łódź Żabieniec przeprowadzono ostatnio pewne prace porządkowe, są one jednak kroplą w morzu potrzeb. Do odmalowanego przejścia podziemnego wciąż prowadzą nierówne schody, a przez zadaszenie peronów na wyszczerbiony chodnik leje się spływająca z dachu woda.
Bardzo dobrze położony wśród dużych osiedli mieszkaniowych północnej części Łodzi dworzec Żabieniec jest obecnie najbardziej zdegradowanym przystankiem kolejowym w mieście. Dawny budynek dworcowy od kilku lat nie pełni już żadnej roli w obsłudze podróżnych – najpierw tuż po remoncie został on zamknięty, a obecnie mieści się w nim restauracja. Pomimo wykonania pewnych prac porządkowych, cały czas perony, wiaty i przejście podziemne można opisać jako zaniedbane.

Niebawem już po raz drugi zupełnie straci on też znaczenie w ruchu dalekobieżnym. W grudniu zeszłego roku PKP Intercity wycofało postoje kursujących tamtędy pociągów jadących w kierunku Kutna i Łowicza. Wkrótce zostały one jednak przywrócone, jednak nie na długo. Od 11 grudnia ponownie zatrzymywać się będą tu wyłącznie pociągi osobowe Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i Przewozów Regionalnych.

Do ZUS-u zamiast nad morze

Tym razem PKP Intercity zmieni bowiem trasy swoich kursów przelotowych i pojadą one linią Łódź Widzew – Zgierz, omijając tym samym Żabieniec. Przed przystankiem, do którego określenie „dworzec” dopisywane jest już raczej wyłącznie z przyzwyczajenia, staje tymczasem nowa rola – obsługa wzmożonego ruchu miejskiego i aglomeracyjnego. W bezpośrednim sąsiedztwie peronów stanął bowiem nowy gmach przeniesionej siedziby łódzkiego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Tymczasem teren kolejowy nie jest przystosowany do obsługi wzmożonego ruchu, zwłaszcza że część interesantów ZUS to z oczywistych przyczyn osoby z problemami z poruszaniem się. Dojście na perony możliwe jest przez przejście podziemne, którego schody są nierówne, a dodatkowo na jego dnie przy obfitych opadach gromadzi się woda. PKP SA wykonały tam w zeszłym miesiącu pewne roboty porządkowe, ale mają one raczej charakter kosmetyczny.

Drobne zmiany nie rozwiązują problemów dawnego dworca

– Prace na stacji Łódź Żabieniec objęły naprawę ubytków tynku oraz malowanie ścian i sufitu w przejściu podziemnym – opisuje Aleksandra Grzelak z Wydziału Prasowego Polskich Kolei Państwowych SA. – Prace realizowała firma Serwis-Plak, a ich koszt wyniósł ok. 5 tys. zł netto – wskazuje. Na pomalowanych na różowo ścianach niebawem prawdopodobnie pojawią się pierwsze zacieki, bo wiaty nad peronami przeciekają.

W najbliższym czasie nie można jednak spodziewać się większych zmian poprawiających sytuację pasażerów. O żadnych dalszych robotach nie mówi bowiem pytana o nie przedstawicielka PKP SA. – W najbliższym czasie nie planujemy żadnych nowych prac na stacjach i przystankach w Łodzi – wskazuje natomiast jednoznacznie Łukasz Kwasiborski z Wydziału Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódź (2135)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódź (2135)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2023
NUMER 03/2023
W numerze 3/2023 naszego Miesięcznika przyjrzeliśmy się temu, dlaczego rekordy kolei pasażerskiej nie stały się udziałem Mazowsza. Dużo uwagi poświęcamy też udanym działaniom Kolei Małopolskich. Oprócz tego jak zwykle wiele ciekawych rozmów i ważnych tematów - jak inwestycje wojskowe i logistyka wojenna. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5