NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Łódź Centrum: Czy powstanie stacja pod al. Kościuszki?

| Roman Czubiński 05.06.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2015-06-05 12:27:35 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
Łódź Centrum to podstawa bezdyskusyjna do której trzeba dopasować technologię, a nie odwrotnie. Tak jakby zbudować linię średnicową w Warszawie bez Warszawy Centralnej i Śródmieścia...
2015-06-05 12:55:01 Autor: d33
---.30.39.3.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Problem jest wielowątkowy;
W latach 1942-43 budowano tunel kolejowy (dla pociągów S-bahn) między rejonami obecnych dworców Fabryczna (Mitte)i Kaliski dość prosta trasą w rejonie ul Zielonej (3km) fragmenty po wojnie wyburzono część siedzi w ziemi może jeszcze [Admin: zmoderowano] Po wojnie planowano budowę innego tunelu kolejowego na wprost z Fabrycznej 2,7km bez stacji pod Piotrkowską tylko ze stacją Pl. Barlickiego (Łódź Polesie) w samym centrum nie ma miejsca na stację kolejową jest co najwyżej trochę (a właściwie było) pod stację metra wschód zachód ale niestety urząd miasta sprzedał ruiny kamienic prywatnym inwestorom w miejscu rezerwy - ul Narutowicz/Piotrkowska/Zielona /Kościuszki a tam teraz chcą? budować nawet stację kolejową.
Oczywiście obecny projekt 11 kilometrowego tunelu absurdalnie okrężną trasą nie ma prawa być realizowany niezależnie od tego ile mośkodiengów obecny właściciel Manu już wpłacił na ten zbożny cel ale nie sugerujcie że to o dostawę klientów z prowincji do manufaktury tu chodzi jest to raczej pompowanie inwestycji przez projektantów pod konkretnego wykonawcę.
Czas przejazdu projektowaną trasą równa się czasowi przejazdu tramwajem linii 12 z dworca Fabrycznego na Kaliski (15min)
Oczywiście tunel powinien być budowany - prosto ze stacją w rejonie pl. Barlickiego - przy Piotrkowskiej/Kościuszki na stację Centrum nie ma najzwyczajniej miejsca.
2015-06-05 16:01:36 Autor: Gosc
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Skończy się ze nie będzie niczego. Brawo awanturnicy.
2015-06-05 16:01:49 Autor: Gosc
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Skończy się ze nie będzie niczego. Brawo awanturnicy.
2015-06-05 16:01:55 Autor: Gosc
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Skończy się ze nie będzie niczego. Brawo awanturnicy.
2015-06-05 16:34:44 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Co przeszkadza zrobić stację podziemną?
2015-06-05 17:14:31 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
[Admin: zmoderowano] Wpis obraża inne narodowości.
2015-06-05 20:04:36 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
A kto to jest ta strona społeczna, która wydała zgodę na budowę zawijasa pod manufakturę? Kto ja wybrał i dlaczego nie potrafi kontrować oczywistych absurdów wykonawczo urzędniczych drugiej strony?

A może zgoda na bezmyślnie ogromny dworzec fabryczny odebrała samozwańczej stronie społecznej argumenty? Bo skoro raz się zgodziło na absurd to jakby straciło się prawo do sprzeciwu.

Warto przypomnieć, że nie tylko zawijas pod manufakturą ale i także końcówka tej linii w okolicach Kaliskiej jest przykładem bezmyślności i inżynierskiej ignorancji.
2015-06-05 20:51:43 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
W Warszawie przy budowie I linii metra pominięto ze względów
oszczędnościowych dwie stacje: Wilcza i Muranów.
Przy tym zmieniono lokalizację stacji Pl. Bankowy.
Niby wszystko działa, ale tych stacji po prostu BRAKUJE!
2015-06-05 22:35:55 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
Z przystankiem, czy też nie, przetarg na budowę tunelu planowany na październik br.
2015-06-05 22:47:06 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post życzliwy:
"A kto to jest ta strona społeczna, która wydała zgodę na budowę zawijasa pod manufakturę? Kto ja wybrał i dlaczego nie potrafi kontrować oczywistych absurdów wykonawczo urzędniczych drugiej strony?

A może zgoda na bezmyślnie ogromny dworzec fabryczny odebrała samozwańczej stronie społecznej argumenty? Bo skoro raz się zgodziło na absurd to jakby straciło się prawo do sprzeciwu.

Warto przypomnieć, że nie tylko zawijas pod manufakturą ale i także końcówka tej linii w okolicach Kaliskiej jest przykładem bezmyślności i inżynierskiej ignorancji."
Skoro stronę społeczną i PLK zadowala zawijas po Manufakturę, to widocznie jest to rozwiązanie dobre.
2015-06-05 23:10:28 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
@Bozia

Skoro stronę społeczną i PLK zadowala zawijas po Manufakturę, to widocznie jest to rozwiązanie dobre.
--------------------------------
Ja też jestem strona społeczną i uważam ten zawijas za duży błąd. Leczcie sobie w tej Łodzi swoje kompleksy za swoje pieniądze i pozwólcie rozsądniej wydawać unijne.
2015-06-05 23:22:38 Autor: Tadek Norek
---.retsat1.com.pl
Sprawa jest naprawdę oczywista i banalna.Na ten projekt jest przeznaczona określona pula pieniędzy i potencjalny wykonawca których jest niewielu a BYĆ MOŻE TYLKO JEDEN z pełną świadomością usiłuje wprowadzić w błąd opinię publiczną w celu uzyskania zwielokrotnionego zysku bez wybudowania stacji Łódź Centrum.Po prostu zwykłe WYŁUDZENIE.Opracowującemu studium powinno zostać odebrane to zlecenie.Zresztą i tak za chwilę okaże się ŻE JEST JUŻ ZA PÓŹNO NA WPROWADZANIE POPRAWEK BO CZAS GONI i jak nie będzie projektu bez stacji Łódź Centrum to dofinansowanie unijne przepadnie.Uknuta intryga f-my robiącej opracowanie z potencjalnym wykonawcą.
2015-06-05 23:36:14 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post życzliwy:
"@Bozia

Skoro stronę społeczną i PLK zadowala zawijas po Manufakturę, to widocznie jest to rozwiązanie dobre.
--------------------------------
Ja też jestem strona społeczną i uważam ten zawijas za duży błąd. Leczcie sobie w tej Łodzi swoje kompleksy za swoje pieniądze i pozwólcie rozsądniej wydawać unijne."
Ty jesteś nikim, nie strona społeczna. W dodatku przypominam, że za stacją przy Kościuszki lobbuje również strona urzędnicza, czyli UMŁ i UMWŁ. Restrukturyzacja ŁWK, to nie jest żadne leczenie kompleksów, a konieczne ucywilizowane przewozów w aglomeracji, co jest rozsądnym wykorzystaniem środków unijnych.
2015-06-05 23:38:29 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Tadek Norek:
"Sprawa jest naprawdę oczywista i banalna.Na ten projekt jest przeznaczona określona pula pieniędzy i potencjalny wykonawca których jest niewielu a BYĆ MOŻE TYLKO JEDEN z pełną świadomością usiłuje wprowadzić w błąd opinię publiczną w celu uzyskania zwielokrotnionego zysku bez wybudowania stacji Łódź Centrum.Po prostu zwykłe WYŁUDZENIE.Opracowującemu studium powinno zostać odebrane to zlecenie.Zresztą i tak za chwilę okaże się ŻE JEST JUŻ ZA PÓŹNO NA WPROWADZANIE POPRAWEK BO CZAS GONI i jak nie będzie projektu bez stacji Łódź Centrum to dofinansowanie unijne przepadnie.Uknuta intryga f-my robiącej opracowanie z potencjalnym wykonawcą."
Tunel nie ma jeszcze żadnego projektu. Realizowany będzie na zasadzie ZiZ, a paradoksalnie przez przystanku Centrum inwestycja zostanie szybciej zrealizowana.
2015-06-06 01:58:24 Autor: EU07
---.wroclaw.mm.pl

EU07
Stacja Centrum TAK jak najbardziej Zielona/Kościuszki, kolej może się stać namiastką metra w Łodzi. Jeśli chodzi o stację Manufaktura NIE w tamtym rejonie służyła by jedynie dojazdowi do centrum handlowego. Odbicie tunelu nie wydaje mi się to dobrym rozwiązaniem, jeśli już to tak aby powstało na zachód w pobliże skrzyżowania Kościuszki/Mickiewicza, tam powstało by konkretnie centrum przesiadkowe, Kolej trasa WZ i ŁTR(północ/południe). Nie widzę jednak takiej potrzeby bo po trasie WZ tramwajem do Kaliskiego jest 5 minut.
2015-06-06 10:02:08 Autor: 33
---.146.83.120.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Ekipa mośkowa niech tu przestanie uzasadniać bzdurne inwestycje- chodzi im tylko o wydojenie największej kasy za projektowanie i budowanie z potrzebami komunikacyjnymi i społecznymi nie ma to żadnego związku. Budowa Fabrycznego to także mośkowy w 100% przekręt (początkowo to miał być przystanek jak Warszawa Śródmieście na trasie do dworca Kaliskiego- wiem bo jestem przy tym projekcie od 35 lat) następnie rozrosło się to wielkiego dworca, Kropiwnicki po powrocie od córki z "Ziemi Świętej" dodał podziemny dworzec autobusowy - podziemny parking na 1000 bryczek pod podziemnym dworcem autobusowym już tam chyba był.
Wałek największy polega na tym że projekt wstępny mośkowy zakładał budowę tunelu o 1 km dłuższego ale został on skrócony od strony wschodniej przy tej samej cenie (system Projektuj i Buduj najwyraźniej na takie wygrywanie przetargów pozwala) ale żeby było na bogato dołożono głowice zachodnią dworca jako zadanie dodatkowe za 400 mln (pierwotna całość -dworzec + tunel to 1.700mln) zysk jest podwójny 300 mln na niewybudowanym odcinku i zysk 400 mln z głowicy -2x 200.000 m3 betonu zbrojonego plus wykonanie.
Na 11 km odcinku także będą przewałki większe niż na 3 kilometrowym gdyby poprowadzono prosto zwłaszcza że już na starcie "nie wiadomo o co chodzi" - stacja tu stacja tam na pewno znów żydki chcą zyskać jedną stację a utracić ze 2km tunelu tak żeby żadna inna firma nie była w stanie wygrać kontraktu. Kit wciskany przez przedstawicieli mafii gospodarczej że tylko jedna firma może to wybudować i to pod warunkiem że odpowiednio podpompujemy inwestycję i przepłacimy właściwie wyjaśnia wszystko. Dla nas istotny czas przejazdu i koszty eksploatacji się nie liczą.
2015-06-06 17:38:52 Autor: kolej moja miłość
---.centertel.pl
Im więcej przystanków w tunelu średnicowym, tym więcej pasażerów w pociągach i mniej osobówek w mieście. I to są argumenty a nie gadki o mośkach czy banderowcach. Kolej ma służyć LUDZIOM.
2015-06-06 21:19:29 Autor: Milf
---.174.145.238
Nie znam się, to się wypowiem.
Czy mieszkańcom Łodzi się w ch poprzewracało? Tam budują kolej konwencjonalną a nie metro, żeby im co skrzyżowanie stawiać kolejną stację. Przejechanie kawałka drogi do Fabrycznej to jest taki ogromny problem? Ludzie potrafią dziesiątki kilometrów z mniejszych miejscowości pokonywać, żeby dotrzeć na pociąg. Mając do wyboru naziemny transport publiczny, jak wielu ludzi będzie dojeżdżać do Centralnej, żeby przejechać jedną stację? Czy jest to naprawdę niezbędne i uzasadnione ekonomicznie? Może niedługo stacja kolejowa pod każdą kamienicą? Nie bijcie mnie mocno
2015-06-06 22:26:42 Autor: kolej moja miłość
---.toya.net.pl
@Milf
Tu nie chodzi tylko o samych mieszkańców. Jak się wczytasz we fragment w którym opisana jest kolej w Monachium, to może zrozumiesz sens takich przystanków. Człowiek z natury jest leniwy i wygodny. Chcąc przyciągnąć klienta do siebie musisz zapewnić mu komfort. Może to być cena, może być krótki czas przejazdu, może być wygoda podróży elementem której jest ilość przesiadek i odległość od przystanków aby dotrzeć do celu. Po to się więc buduje metro w Warszawie a Łodzi projektowany tunel też mógłby pełnić taką funkcję.
2015-06-07 09:43:36 Autor: ...
---.dynamic.chello.pl
No to jest kompletna bezwolność. Już teraz jakimś idiotyzmem jest projekt budowanego tunelu w Łodzi. Dlaczego nikt nie pomyślał, żeby przystanek kolejowy był pod Kopcińskiego, gdzie są tramwaje tylko pod jakąś Niciarnianą. A teraz Jeszcze to. Żeby cały projekt miał sens, to przystanki dla ruchu lokalnego powinny być maksymalnie często umieszczone. Najlepiej w centrum i przy Manufakturze.
2015-06-07 11:43:30 Autor: potok
---.toya.net.pl
Nie istnieją żadne przeszkody natury technicznej ani nie chodzi o żadną żydomasonerię i zemstę PKPu na mieszkańcach Łodzi.
Rzecz jest bardzo prozaiczna. Zarówno przystanek Kopcińskiego (choć w znacznie mniejszym stopniu) jak i przystanek Centrum (ten w stopniu znaczącym) obsługiwałby po prostu znaczniej więcej osób niż ogromny dworzec Łódź Fabryczna. Uzasadnieniem rozmiaru dworca były określone w studium potoki pasażerów a niedobrze by było gdyby zwykły przystanek kilometr dalej obsłużył kilkakrotnie więcej pasażerów niż wielki nowy dworzec. To wszystko:)
2015-06-07 17:47:50 Autor: kolej moja miłość
---.centertel.pl
@potok
Dworzec Fabryczny ma być częścią KDP , więc oknem na Europę. Przystanki w tunelu dają możliwość szybkiej podróży po mieście mieszkańcom a także posłużą lepszej integracji miast satelitarnych i stolicy aglomeracji. Rola więc jednego i drugiego jest inna.
2015-06-08 08:02:08 Autor: criss
---.46.186.19
prosty przebieg tunelu między Fabrycznym a Kaliskim z przystankiem "Centrum" jest logiczny i ekonomiczny. reszta to lobbing na który Państwo powinno byc odporne. jest miejsce nawet na dwa przystanki "pomiędzy" z zapewnioną frekwencją, ale skręt pod Manufę jest chory. a teksty o "mośkach" to przejaw choroby psychicznej co, być może, da się leczyć.
2015-06-08 16:19:07 Autor: twrd
---.95.24.153
Przecież ekspresy nie muszą się zatrzymywać na wszystkich stacjach. Ale dla takich regio czy ŁKA byłoby to złote rozwiązanie.
2015-06-08 19:10:59 Autor: gość
---.toya.net.pl
Budowa tej stacji naprawdę leży w interesie wszystkich, niezależnie od miejsca zamieszkania. Więcej pasażerów to więcej pociągów. Więcej pociągów, to więcej pieniędzy dla PLK i lepszy wynik finansowy całego tunelu. Mniej aut na drogach to także oszczędności w budżetach od lokalnego po krajowy.
Publiczne pieniądze należy wydawać tak, by najwięcej osiągnąć możliwie niskim kosztem, a nie, żeby szybko przewalić kasę z unii i kosztami utrzymania obciążyć następne pokolenia. Przykład z Monachium bardzo dobry - dzięki racjonalnej decyzji o budowie dużej liczby stacji stworzono system S-bahn, który po 40 latach nadal jest bliski ideałowi i w ogromnym stopniu finansuje się sam.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS