NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Łódź: Będzie przystanek ŁKA Retkinia

| Kasper Fiszer 02.05.2017 3,1k

Łódź: Będzie przystanek ŁKA Retkinia
Na przystanku Łódź Retkinia zatrzymają się pociągi do Sieradzafot. Kasper Fiszer.
Mieszkańcy łódzkiego osiedla Retkinia wkrótce skorzystają z nowego przystanku kolejowego. Powstanie on w ramach remontu linii nr 14, który ma zakończyć się w roku 2020. UMWŁ chce, by w ramach perspektywy budżetowej 2014 – 2020 powstało jeszcze kilka dodatkowych przystanków.
Zwiększeniu kolei w aglomeracji łódzkiej służyć ma uruchomienie przystanku pasażerskiego w samej Łodzi, na dużym osiedlu Retkinia na zachodzie miasta. Będzie to kolejny nowy peron zbudowany w ostatnich latach – w ramach tzw. programu przystankowego realizowanego w poprzedniej perspektywie unijnej przez samorząd wojewódzki powstały przystanki Łódź Pabianicka, Łódź Dąbrowa, Zgierz Jaracza, Glinnik Wieś i Domaniewice Centrum. Niezależnie od tego ponownie otwarty został dworzec Łódź Chojny, a pociągi ŁKA zatrzymują się na łódzkich osiedlach Stoki, Marysin i Arturówek na reaktywowanym odcinku Łódź Widzew – Zgierz.

Nowe przystanki kształtują miejski charakter kolei

Nowy przystanek Łódź Retkinia zlokalizowany będzie pomiędzy Łodzią Kaliską a Lublinkiem na linii nr 14 wybiegającej z Łodzi w kierunku Sieradza. – Obecnie inwestycja jest w fazie planowania oraz ustalania ostatecznej koncepcji – mówi Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Inwestycja ma być zrealizowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego.

Przystanek powstanie w rejonie skrzyżowania ulic Maratońskiej i Retkińskiej. – Obiekt ma być zlokalizowany w okolicach istniejącej już kładki, która zostanie dodatkowo przystosowana dla pasażerów – uzupełnia przedstawiciel zarządcy infrastruktury. Dziś mieszkańcy jednego z największych blokowisk w mieście muszą dojeżdżać na dworzec Łódź Kaliska, co – choć komunikacja miejska jest na tej trasie bardzo sprawna – znacznie wydłuża czas podróży. Uniemożliwia także efektywne wykorzystanie pociągów ŁKA do obsługi relacji wewnątrzmiejskich, co jest obecnie jednym z priorytetów rozwoju wojewódzkiego przewoźnika.

Dokumentacja programu przystankowego powstaje błyskawicznie

Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego w ramach obecnej perspektywy finansowej UE zamierza zbudować jeszcze kilka przystanków w regionie. Obecnie trwa przygotowywanie dokumentacji dla projektu „Budowa zintegrowanych węzłów multimodalnych wraz z budową i przebudową przystanków kolejowych na terenie województwa łódzkiego – etap II, faza I”, który objąć ma obszar Łodzi. Zwycięzcą przetargu w tej sprawie jest konsorcjum IDOM Inżynieria Architektura i Doradztwo Sp. z o.o. – IDOM Consulting, Engineering, Architecture S.A.

Choć samorząd podpisał umowę z wykonawcą 31 marca, już 3 kwietnia otrzymał pierwszą część dokumentacji zawierającą rekomendacje w zakresie wariantów inwestycji. Jednym z kryteriów wyboru oferenta był bowiem czas przewidziany przez wykonawcę na dostarczenie tego fragmentu ostatecznego opracowania, a IDOM zadeklarował, że przygotuje go w jeden dzień (pierwsze dwa dni kwietnia przypadały na sobotę i niedzielę). Tak krótki termin wzbudził wątpliwości zamawiającego jeszcze na etapie przetargu.

– UMWŁ skorzystał z przysługującego mu prawa i wezwał wykonawcę do wyjaśnienia treści złożonej oferty w zakresie kryterium „Termin realizacji Etapu I zamówienia”. Wykonawca wyjaśnił możliwość wykonania Etapu I we wskazanym w ofercie terminie – mówi Arnold Lorenc z Wydziału Infrmacji i Komunikacji Społecznej urzędu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódź (2012)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódź (2012)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5