NUMER 01-02/2021
NUMER 01-02/2021
Temat numeru:
Rok 2020 pełen wyzwań
szukaj
Śledź nas:

Łódź – Zduńska Wola: Za miesiąc koniec komunikacji zastępczej, w czerwcu finalizacja kontraktu

| Kasper Fiszer 20.01.2021 55

Łódź – Zduńska Wola: Za miesiąc koniec komunikacji zastępczej, w czerwcu finalizacja kontraktu
Stacja w Łasku w grudniu 2020 r. fot. Kasper Fiszer
Za miesiąc z Łodzi Kaliskiej do Zduńskiej Woli dojedziemy nawet w 42 minuty – zapowiadają PKP PLK. Nie oznacza to jednak ostatecznego końca prac na modernizowanej linii kolejowej nr 14. Ostatnie roboty, m.in. szlifowanie szyn, będą prowadzone do czerwca.
Choć już w chwili wprowadzenia nowego rocznego rozkładu jazdy PKP PLK wskazywały w nim, że 18 lutego przestanie funkcjonować autobusowa kounikacja zastępcza między Łodzią a Zduńską Wolą (i Sieradzem), w komunikacie prasowym spółka szacowała ostrożnie, że stanie się to na przełomie lutego i marca. Teraz zarządca infrastruktury potwierdza datę otwarcia linii po zakończeniu kolejnej, przedostatniej już fazy opóźnionych robót. Kontrakt z wykonawcą, ZUE, miał bowiem według pierwotnych planów zostać zamknięty jeszcze w 2020 r. Zwiększenie przepustowości remontowanego odcinka linii nr 14 nie będzie jeszcze oznaczać finalizacji umowy.

Nieco opóźniony powrót normalności

Zasadnicze prace zakończyły się w grudniu, a teraz trwa likwidacja tymczasowego posterunku Dobroń, który miał usprawnić ruch w okresie zamykania torów na kolejnych modernizowanych odcinkach. – Roboty wymagają przebudowy torów i sieci trakcyjnej – mówi Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Dodaje, że do dziś zdemontowane zostały dwa z czterech rozjazdów. Kolejne dwa mają zniknąć w ciągu najbliższego miesiąca – do 18 lutego.

– Zakończenie tych prac umożliwi wprowadzenie rozkładu jazdy bez komunikacji zastępczej – zapewnia nasz rozmówca. Spółka skonkretyzowała także planowany termin zakończenia wszystkich robót. Ma to nastąpić w czerwcu tego roku, a więc około sześć miesięcy po terminie zawartym w pierwszym harmonogramie.

Będzie przyspieszenie, ale na razie niewielkie

– Do tego czasu wykonane zostanie szlifowanie szyn, zakończone będą też pozostałe prace okołotorowe i porządkowe – zapowiada przedstawiciel PKP PLK. Choć skala utrudnień będzie bez porównania mniejsza niż teraz, należy się spodziewać, że przynajmniej część niewykonanych jeszcze zadań, np. związanych bezpośrednio z szynami, będzie wymagać wprowadzenia zmian w organizacji ruchu. Za niecałe pół roku podróż z Łodzi do Zduńskiej Woli ma jednak trwać o ok. kwadrans mniej niż przed rozpoczęciem remontu. Od połowy lutego przejazd wybranymi kursami regionalnymi trwać będzie 42 minuty (większość pociągów pokona ten dystans w ok. 50 minut – tyle co obecnie nieliczne bezpośrednie pociągi ŁKA i Polregio)

W lutym nie zostanie natomiast otwarty nowy przystanek Łódź-Retkinia, który jest budowany w ramach innego kontraktu. Według aktualnych założeń zostanie on oddany do użytku w marcu, a przyczyną opóźnienia jest brak przyłącza energetycznego.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

Linia 14 (90)
(608)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

Linia 14 (90)
(608)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2021
NUMER 01-02/2021
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy trudny dla branży 2020 rok. Szczególną uwagę skierowaliśmy na liderów rynku: PKP SA, Budimex, Siemens Mobility, Polregio czy PKP Energetykę. W dziale pasażer analizujemy, co stało się w województwie kujawsko-pomorskim i jaka jest przyszłość kolei w Płocku. Rozmawiamy również z nową dyrektor ZTM w Warszawie. Eksperci opisali dla Czytelników system SCADA w PKP Energetyka i wszystkie aspekty wprowadzania nowego systemu napięcia 25 kV na polskiej sieci kolejowej. Nie zapominamy o wielkich pieniądzach w Krajowym Planie Odbudowy, niespełnionych zapowiedziach obniżenia stawek dostępu i nowej, wielkiej umowie PSC dla PKP Intercity.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5