NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Łódź – Zduńska Wola: Podniesienie prędkości będzie łatwiejsze

| Kasper Fiszer 18.11.2016 126

Łódź – Zduńska Wola: Podniesienie prędkości będzie łatwiejsze
Pociąg PR Łódź – Zduńska Wola – Poznań. fot. Kasper Fiszer
Zarządca infrastruktury wprowadził drobne poprawki w projekcie modernizacji odcinka z Łodzi do Zduńskiej Woli, które mają ułatwić późniejsze podniesienie prędkości do 160 km/h. Na kilku przejazdach założone zostaną rogatki. Poprawi to także bezpieczeństwo ruchu drogowego.
PKP PLK przygotowuje się do rozpoczęcia robót na linii nr 14 na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola. Szeroko zakrojone prace mają znacznie poprawić parametry tej istotnej zarówno z punktu widzenia ruchu lokalnego, jak i dalekobieżnego trasy, na której prędkość maksymalna na niektórych odcinkach ograniczona jest nawet do 70 km/h. Wybrany wariant spotykał się jednak z istotną krytyką, bo nie zakłada on podniesienia dopuszczalnej szybkości do 160 km/h pomiędzy Pabianicami a Zduńską Wolą. Pociągi pasażerskie mają tam rozwijać prędkości do 120 km/h.

Przejazdy będą wyposażone w rogatki

Jak informuje zarządca infrastruktury, choć duże zmiany projektowe są na obecnym etapie niemożliwe, w dokumentacji wprowadzono pewne korekty, które mają ułatwić wprowadzenie prędkości maksymalnej 160 km/h dla pociągów pasażerskich w przyszłości. – Chcąc zapewnić możliwie jak najlepsze warunki na linii oraz zminimalizować koszty i zakres ewentualnych przyszłych prac na tym odcinku, dokonaliśmy weryfikacji przygotowanych opracowań pod kątem przyjętego do realizacji zakresu rzeczowego. Uszczegółowiliśmy wybrany wariant inwestycyjny – mówi Łukasz Kwasiborski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Zmiany objęły m.in. likwidację urządzeń mechanicznych i zastąpienie ich urządzeniami przekaźnikowymi z nakładką komputerową. Sześć przejazdów będzie miało natomiast zmienioną kategorię z D na B zamiast, jak planowano wcześniej, na C (obok sygnalizacji świetlnej pojawią się więc także rogatki; obecnie przejazdy te nie są wyposażone w żadne urządzenia sygnalizacyjne). – Zaproponowane rozwiązanie w zupełności wyczerpuje zgodność z decyzją środowiskową i umową o dofinansowanie [z CEF] – podkreśla przedstawiciel PKP PLK.

Konieczne będzie dostosowanie elementów zmodernizowanych wcześniej

– W przyszłości prowadzenie ruchu pociągów na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola z prędkością maksymalną 160 km/h możliwe będzie więc po dokonaniu szczegółowej analizy innych wymaganych zmian w infrastrukturze i ustaleniu źródeł finansowania przyszłego projektu – wskazuje Łukasz Kwasiborski. – Z pewnością konieczna będzie również analiza ewentualnego dostosowania np. obiektów inżynieryjnych, [urządzeń] branży elektromagnetycznej oraz przejazdów kolejowych zmodernizowanych ze środków POIiŚ perspektywy 2007 – 2013. Nie obejmą ich bowiem roboty realizowane w ramach aktualnego zadania – dodaje.

Jak informuje PKP PLK, obecnie procedura przetargowa jest na etapie oceny złożonych przez potencjalnych wykonawców ofert. Według założonego harmonogramu prace mają być prowadzone w latach 2018 – 2020. Roboty obejmą także infrastrukturę pasażerską – na szeregu przystanków mają zostać wybudowane nowe, wysokie perony.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódzkie (1027)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódzkie (1027)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5