NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Łódź – Zduńska Wola: Podniesienie prędkości będzie łatwiejsze

| Kasper Fiszer 18.11.2016 285

Łódź – Zduńska Wola: Podniesienie prędkości będzie łatwiejsze
Pociąg PR Łódź – Zduńska Wola – Poznań. fot. Kasper Fiszer
Zarządca infrastruktury wprowadził drobne poprawki w projekcie modernizacji odcinka z Łodzi do Zduńskiej Woli, które mają ułatwić późniejsze podniesienie prędkości do 160 km/h. Na kilku przejazdach założone zostaną rogatki. Poprawi to także bezpieczeństwo ruchu drogowego.
PKP PLK przygotowuje się do rozpoczęcia robót na linii nr 14 na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola. Szeroko zakrojone prace mają znacznie poprawić parametry tej istotnej zarówno z punktu widzenia ruchu lokalnego, jak i dalekobieżnego trasy, na której prędkość maksymalna na niektórych odcinkach ograniczona jest nawet do 70 km/h. Wybrany wariant spotykał się jednak z istotną krytyką, bo nie zakłada on podniesienia dopuszczalnej szybkości do 160 km/h pomiędzy Pabianicami a Zduńską Wolą. Pociągi pasażerskie mają tam rozwijać prędkości do 120 km/h.

Przejazdy będą wyposażone w rogatki

Jak informuje zarządca infrastruktury, choć duże zmiany projektowe są na obecnym etapie niemożliwe, w dokumentacji wprowadzono pewne korekty, które mają ułatwić wprowadzenie prędkości maksymalnej 160 km/h dla pociągów pasażerskich w przyszłości. – Chcąc zapewnić możliwie jak najlepsze warunki na linii oraz zminimalizować koszty i zakres ewentualnych przyszłych prac na tym odcinku, dokonaliśmy weryfikacji przygotowanych opracowań pod kątem przyjętego do realizacji zakresu rzeczowego. Uszczegółowiliśmy wybrany wariant inwestycyjny – mówi Łukasz Kwasiborski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Zmiany objęły m.in. likwidację urządzeń mechanicznych i zastąpienie ich urządzeniami przekaźnikowymi z nakładką komputerową. Sześć przejazdów będzie miało natomiast zmienioną kategorię z D na B zamiast, jak planowano wcześniej, na C (obok sygnalizacji świetlnej pojawią się więc także rogatki; obecnie przejazdy te nie są wyposażone w żadne urządzenia sygnalizacyjne). – Zaproponowane rozwiązanie w zupełności wyczerpuje zgodność z decyzją środowiskową i umową o dofinansowanie [z CEF] – podkreśla przedstawiciel PKP PLK.

Konieczne będzie dostosowanie elementów zmodernizowanych wcześniej

– W przyszłości prowadzenie ruchu pociągów na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola z prędkością maksymalną 160 km/h możliwe będzie więc po dokonaniu szczegółowej analizy innych wymaganych zmian w infrastrukturze i ustaleniu źródeł finansowania przyszłego projektu – wskazuje Łukasz Kwasiborski. – Z pewnością konieczna będzie również analiza ewentualnego dostosowania np. obiektów inżynieryjnych, [urządzeń] branży elektromagnetycznej oraz przejazdów kolejowych zmodernizowanych ze środków POIiŚ perspektywy 2007 – 2013. Nie obejmą ich bowiem roboty realizowane w ramach aktualnego zadania – dodaje.

Jak informuje PKP PLK, obecnie procedura przetargowa jest na etapie oceny złożonych przez potencjalnych wykonawców ofert. Według założonego harmonogramu prace mają być prowadzone w latach 2018 – 2020. Roboty obejmą także infrastrukturę pasażerską – na szeregu przystanków mają zostać wybudowane nowe, wysokie perony.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódzkie (1796)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódzkie (1796)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5