NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Łódź – Warszawa: Ostateczny koniec modernizacji w 2018 r.

| Kasper Fiszer 14.06.2016 1,1k

Łódź – Warszawa: Ostateczny koniec modernizacji w 2018 r.
Stacja Gałkówek pomiędzy Łodzią a Koluszkamifot. Kasper Fiszer
Trwająca od roku 2006 modernizacja trasy Łódź – Warszawa potrwa jeszcze dwa lata – zapowiadają PKP Polskie Linie Kolejowe. W tym czasie zainstalowany zostanie system sterowania ruchem ERTMS/ETCS, powstanie też LCS Skierniewice. W roku 2013 planowano zrealizować te prace do końca 2015 roku.
Jednymi z pierwszych dużych projektów kolejowych, które otrzymały wsparcie z unijnego programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko uruchomionego w perspektywie budżetowej 2014-2020, są te związane z kontynuacją robót na trasie Łódź – Warszawa. Prowadzona etapami od 2006 r. inwestycja nie zakończy się bowiem wraz z oddaniem do użytku podziemnego dworca Łódź Fabryczna. Ostatni pakiet robót ma zostać zrealizowany w ciągu najbliższych dwóch lat.

58 km sterowane z nowego LCS

– W ramach POIiŚ realizowane są dwa projekty na linii kolejowej Warszawa – Łódź. Stanowią one drugie fazy przedsięwzięć, których realizacja rozpoczęła się w perspektywie 2007-2013 – potwierdza Paweł Nowak z departamentu komunikacji Ministerstwa Rozwoju. Łączna ich wartość wynosi ok. 360 mln zł. Z funduszy unijnych pochodzić ma 85 proc. wydatków kwalifikowanych.

– PKP Polskie Linie Kolejowe zainstalują na trasie Łódź – Warszawa system ERTMS/ETCS poziomu 2/GSM-R – przypomina o najważniejszym założeniu prac ostatniego etapu modernizacji Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK. W ramach tego samego zadania zarządca infrastruktury utworzy także lokalne centrum sterowania (LCS) Skierniewice. Ma ono objąć sterowanie odcinkiem linii kolejowej nr 1 Żyrardów – Koluszki.

Poprawa punktualności trzy lata później niż zakładano

– Planowana data zakończenia projektu to czerwiec 2018 r. – deklaruje przedstawiciel PKP PLK. Oznacza to, że aktualny harmonogram przesuwa finał modernizacji linii łódzkiej o bez mała trzy lata względem niedawnych założeń. W styczniu 2013 r. Polskie Linie Kolejowe poinformowały bowiem o zamiarze instalacji ERTMS do końca roku 2015, co pozwoliłoby uniknąć tzw. fazowania projektu unijnego. Na początku roku 2014 zakładano natomiast zakończenie wdrażania systemu w połowie roku 2016.

Jak zapewnia Mirosław Siemieniec, europejski system zarządzania ruchem kolejowym przyczyni się nie tylko do podniesienia bezpieczeństwa, ale i do poprawy punktualności pociągów. – System umożliwia także zwiększenie przepustowości linii kolejowych. Ponadto ERTMS/ETCS zapewnia interoperacyjność systemu kolei Unii Europejskiej – dodaje Elżbieta Kisil, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódzkie (1796)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódzkie (1796)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5