Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Łódź – Skarżysko: Jaki tabor kursuje na nowym odcinku?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
12-01-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Łódź – Skarżysko: Jaki tabor kursuje na nowym odcinku?
fot. Kasper FiszerŁódzki SA15 w Skarżysku-Kamiennej
Tabor użytkowany do grudnia 2021 r. przez łódzki zakład Polregio nie wystarczyłby do zapewnienia stabilnej realizacji przewozów na trasie do Skarżyska-Kamiennej. Do obsługi linii nr 25 oddelegowany został więc dodatkowy pojazd będący na stanie zakładu świętokrzyskiego. Na trasie kursują obecnie dwa typy spalinowych jednostek trakcyjnych.

Do 12 grudnia 2021 r. Polregio obsługiwało linię kolejową nr 25 na odcinku Łódź Kaliska – Tomaszów Mazowiecki – Opoczno. Rozkład jazdy zakładał dwa obiegi pojazdów spalinowych, a łódzki zakład spółki, który nie wystawiał swojego taboru na żadną inną linię niezelektryfikowaną, dysponował trzema jednostkami napędzanymi silnikiem spalinowym. Miesiąc temu wraz z organizatorami połączeń, urzędami marszałkowskimi z Łodzi i Kielc, przewoźnik wydłużył jednak trasę do Skarżyska-Kamiennej przez Końskie, przywracając tam ruch po przeszło dekadzie przerwy.

Łódzki oddział nie otrzymał dodatkowych jednostek

Część połączeń realizowanych jest w relacjach krótszych, np. z i do Tomaszowa Mazowieckiego lub z i do Opoczna. Tym niemniej na nowy odcinek wjechały cztery pary codziennych kursów, co w oczywisty sposób zwiększyło zapotrzebowanie na tabor spalinowy. – Do realizacji oferty przewozowej na linii nr 25 w relacji Łódź Kaliska – Skarżysko-Kamienna – Łódź Kaliska niezbędne jest zapewnienie trzech spalinowych pojazdów trakcyjnych – mówi Anna Piotrowska, rzecznik prasowy Łódzkiego Zakładu Polregio.

Zaangażowanych musi być więc dokładnie tyle jednostek, iloma dysponował przed reaktywacją przewozów pomiędzy Opocznem a Skarżyskiem łódzki zakład. Co więcej, liczba eksploatowanego tam taboru nie uległa zwiększeniu. – PR Łódź posiada na swoim stanie dwa pojazdy serii SA135 (nr 019 i 020) oraz jeden serii SA139 (nr 026) – wylicza nasza rozmówczyni.

Skromna rezerwa, skromna oferta dla podróżnych


Niewielka, bo wynosząca jeden pojazd rezerwa została utrzymana dzięki oddelegowaniu do obsługi połączeń do Łodzi jednego spalinowego zespołu trakcyjnego będącego na stanie Świętokrzyskiego Zakładu Polregio w Kielcach. – To pojazd serii SA139 – mówi przedstawicielka przewoźnika. Na trasie spotkamy więc tabor dwóch typów, oba produkcji bydgoskiej Pesy. Znacznie różnią się one pomiędzy sobą pojemnością. Wszystkie pojazdy należą do Polregio, nie są zaś użyczane przez którykolwiek z regionów.

Pasażerowie mają na razie do dyspozycji dość skromną ofertę - jedynie cztery pary kursów ze Skarżyska i Końskich w kierunku Opoczna. Warto jednak dodać, że w 2009 r., a więc tuż przed zamknięciem połączenia, realizowano tylko dwie pary. Dodatkowo w związku z częstymi awariami taboru spora część i tak nielicznych kursów była zastępowana komunikacją autobusową.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Pasażer

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Polregio 23 kwietnia 2024

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Tabor i technika

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Łukasz Malinowski 30 kwietnia 2024

PKP Intercity konkuruje z operatorami regionalnymi. Resort analizuje

Pasażer

Zobacz również:

Polregio z umową na przewozy do Ciechocinka

Biznes

Polregio z umową na przewozy do Ciechocinka

Polregio, opr. Roman Czubiński 04 sierpnia 2025

Polregio otwiera zaplecze techniczne w Olsztynie

Tabor i technika

Polregio otwiera zaplecze techniczne w Olsztynie

Redakcja/inf. pras. 01 sierpnia 2025

Pozostałe z wątku:

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Pasażer

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Polregio 23 kwietnia 2024

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Tabor i technika

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Łukasz Malinowski 30 kwietnia 2024

PKP Intercity konkuruje z operatorami regionalnymi. Resort analizuje

Pasażer

Zobacz również:

Polregio z umową na przewozy do Ciechocinka

Biznes

Polregio z umową na przewozy do Ciechocinka

Polregio, opr. Roman Czubiński 04 sierpnia 2025

Polregio otwiera zaplecze techniczne w Olsztynie

Tabor i technika

Polregio otwiera zaplecze techniczne w Olsztynie

Redakcja/inf. pras. 01 sierpnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij