NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Łódź – Skarżysko: Jaki tabor kursuje na nowym odcinku?

| Kasper Fiszer 12.01.2022 5,1k

Łódź – Skarżysko: Jaki tabor kursuje na nowym odcinku?
Łódzki SA15 w Skarżysku-Kamiennej fot. Kasper Fiszer
Tabor użytkowany do grudnia 2021 r. przez łódzki zakład Polregio nie wystarczyłby do zapewnienia stabilnej realizacji przewozów na trasie do Skarżyska-Kamiennej. Do obsługi linii nr 25 oddelegowany został więc dodatkowy pojazd będący na stanie zakładu świętokrzyskiego. Na trasie kursują obecnie dwa typy spalinowych jednostek trakcyjnych.
Do 12 grudnia 2021 r. Polregio obsługiwało linię kolejową nr 25 na odcinku Łódź Kaliska – Tomaszów Mazowiecki – Opoczno. Rozkład jazdy zakładał dwa obiegi pojazdów spalinowych, a łódzki zakład spółki, który nie wystawiał swojego taboru na żadną inną linię niezelektryfikowaną, dysponował trzema jednostkami napędzanymi silnikiem spalinowym. Miesiąc temu wraz z organizatorami połączeń, urzędami marszałkowskimi z Łodzi i Kielc, przewoźnik wydłużył jednak trasę do Skarżyska-Kamiennej przez Końskie, przywracając tam ruch po przeszło dekadzie przerwy.

Łódzki oddział nie otrzymał dodatkowych jednostek

Część połączeń realizowanych jest w relacjach krótszych, np. z i do Tomaszowa Mazowieckiego lub z i do Opoczna. Tym niemniej na nowy odcinek wjechały cztery pary codziennych kursów, co w oczywisty sposób zwiększyło zapotrzebowanie na tabor spalinowy. – Do realizacji oferty przewozowej na linii nr 25 w relacji Łódź Kaliska – Skarżysko-Kamienna – Łódź Kaliska niezbędne jest zapewnienie trzech spalinowych pojazdów trakcyjnych – mówi Anna Piotrowska, rzecznik prasowy Łódzkiego Zakładu Polregio.

Zaangażowanych musi być więc dokładnie tyle jednostek, iloma dysponował przed reaktywacją przewozów pomiędzy Opocznem a Skarżyskiem łódzki zakład. Co więcej, liczba eksploatowanego tam taboru nie uległa zwiększeniu. – PR Łódź posiada na swoim stanie dwa pojazdy serii SA135 (nr 019 i 020) oraz jeden serii SA139 (nr 026) – wylicza nasza rozmówczyni.

Skromna rezerwa, skromna oferta dla podróżnych


Niewielka, bo wynosząca jeden pojazd rezerwa została utrzymana dzięki oddelegowaniu do obsługi połączeń do Łodzi jednego spalinowego zespołu trakcyjnego będącego na stanie Świętokrzyskiego Zakładu Polregio w Kielcach. – To pojazd serii SA139 – mówi przedstawicielka przewoźnika. Na trasie spotkamy więc tabor dwóch typów, oba produkcji bydgoskiej Pesy. Znacznie różnią się one pomiędzy sobą pojemnością. Wszystkie pojazdy należą do Polregio, nie są zaś użyczane przez którykolwiek z regionów.

Pasażerowie mają na razie do dyspozycji dość skromną ofertę - jedynie cztery pary kursów ze Skarżyska i Końskich w kierunku Opoczna. Warto jednak dodać, że w 2009 r., a więc tuż przed zamknięciem połączenia, realizowano tylko dwie pary. Dodatkowo w związku z częstymi awariami taboru spora część i tak nielicznych kursów była zastępowana komunikacją autobusową.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5