Pasażerowie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i Przewozów Regionalnych muszą przygotować się na kolejne utrudnienia w podróżowaniu pomiędzy Łodzią a Sieradzem. Choć już do tej pory ruch pociągów był tam znacznie ograniczony, dziś część kursów skierowano na objazd przez Zduńską Wolę-Karsznice, co istotnie wydłuża czas przejazdu. Zarządca infrastruktury tłumaczy to koniecznością zamknięcia części torów na stacji Zduńska Wola.
Zarządca infrastruktury, PKP Polskie Linie Kolejowe, wprowadza dziś nieplanowane zmiany w rozkładzie jazdy pociągów pomiędzy Łodzią a Sieradzem. Nie były one umieszczone w tzw. zamknięciowym rozkładzie jazdy, który wszedł w życie w połowie grudnia. Grafik połączeń został opracowany na okres do 9 marca i do tego dnia nie przewidywano wcześniej jego korekt. PKP PLK twierdzą, że konieczność wprowadzenia dodatkowych objazdów nie była możliwa do wcześniejszego przewidzenia.
Budowa nowych rozjazdów – zmiany na niemal dwa miesiące – Wykonawca zgłosił konieczność wydłużenia prac na dwóch torach (nr 2 i 4) na stacji Zduńska Wola m.in. w związku z budową nowych rozjazdów – mówi Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Nie odpowiedział nam jednak na pytanie, jak dawno temu przewoźnicy otrzymali informację o niezbędnych korektach. Zmiany w rozkładzie jazdy dostępnym dla pasażerów naniesiono zgodnie z obserwacjami naszej redakcji przed około tygodniem. Zarządca infrastruktury nie podał nam dokładnej daty także i w tym przypadku.
Skala utrudnień nie jest wielka, bo – jak zauważa nasz rozmówca – zachowana została dotychczasowa liczba pociągów. Zmiany dotyczą jednak aż pięciu pociągów regionalnych (to dużo, bo większość kursów ŁKA została
już wcześniej częściowo zastąpiona komunikacją autobusową). Wydłużenie czasu przejazdu odczują zarówno podróżujący pociągami Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, jak i Przewozów Regionalnych.
Czasowo pojawia się bezpośrednie połączenie Łodzi z KarsznicamiWybrane kursy są bowiem od dziś kierowane drogą okrężną: z Łodzi Kaliskiej do posterunku Gajewniki jadą bez zmian, następnie kierowane są łącznicą nr 542 do stacji Zduńska Wola-Karsznice, skąd po zmianie czoła wyruszają do stacji Zduńska Wola, korzystając z łącznicy nr 739. – Na stacji Zduńska Wola-Karsznice wprowadzono dodatkowy postój – tłumaczy Karol Jakubowski. Ma on charakter handlowy, więc podróżni mogą bez przeszkód wsiadać i wysiadać tam z pociągów.
Czy utrudnienia skończą się 9 marca – na razie nie wiadomo. – W połowie 2019 r. wykonawca udostępni kolejną krawędź peronową [na stacji Zduńska Wola] – powiedział nam jedynie przedstawiciel PKP PLK. Wiemy więc na razie tylko tyle, że w wybranych godzinach podróż pomiędzy Łodzią a Zduńską Wolą czy Sieradzem będzie dłuższa o ok. 20 minut jeszcze przez co najmniej niecałe dwa miesiące.