Łódzka Kolej Aglomeracyjna informuje, że czas przejazdu z Łodzi do Sieradza autobusem komunikacji zastępczej zwiększy się jedynie o siedem minut. Przewoźnik podkreśla, że PKP PLK starały się zminimalizować skutki robót na linii nr 14, lecz mimo to utrudnienia będą znaczące – większość kursów na części trasy zostanie zastąpiona autobusami. Zmiany wejdą w życie 10 czerwca.
10 czerwca rozpocznie się zasadnicza faza robót na linii nr 14 pomiędzy Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą.
Jak opisywaliśmy już na naszych łamach, prace spowodują bardzo duże zmiany w rozkładzie jazdy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Podobnie jak
podczas zakończonego w miniony wtorek etapu przygotowawczego, regionalny przewoźnik uruchomi bezprzesiadkowe połączenia kolejowe tylko w godzinach szczytu komunikacyjnego (rano do Łodzi i popołudniu do Sieradza).
Linia nr 14 nadal będzie objazdem dla modernizowanej E20W pozostałych porach doby pociągi spółki dojadą tylko do Łasku, gdzie trzeba będzie przesiąść się do autobusu zastępczego w kierunku Sieradza. Jednym ze sposobów na zmniejszenie skali utrudnień ma być uruchomienie autobusów przyspieszonych. – Kursy zwykłe zatrzymywać się będą na wszystkich przystankach komunikacji zastępczej. Kursy przyspieszone przystaną tylko na wybranych, co sprawi, że czas przejazdu w tym wariancie wydłuży się tylko o 7 minut – mówi Marta Markowska, rzecznik prasowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.
Nasza rozmówczyni podkreśla, że zarządca infrastruktury – PKP Polskie Linie Kolejowe – bardzo starał się zminimalizować skutki prowadzonych robót. Wskazała także, że jedną z przyczyn niewielkiej liczby zachowanych kursów jest niski priorytet dla pociągów regionalnych, jaki konstrukturzy muszą zastosować podczas układania rozkładu jazdy (
problem ten ŁKA poruszała niedawno podczas konferencji „Konsument na rynku kolejowych przewozów pasażerskich”). Innym z powodów konieczności wprowadzenia komunikacji zastępczej na tak dużą skalę jest zwiększona liczba pociągów towarowych i duża międzywojewódzkich pasażerskich. – W czasie trwania prac modernizacyjnych na linii nr 3 odcinek linii nr 14 stanowi dla niej trasę objazdową – przypomina rzecznik ŁKA.
Najwięcej pasażerów dojeżdża pociągiem do Pabianic – Na odcinku Łódź – Pabianice, gdzie występuje największe natężenie ruchu pasażerów, zwiększona została liczba uruchamianych pociągów – wskazuje przedstawicielka łódzkiego przewoźnika. Dodaje także, że pasażerowie ŁKA uzyskają możliwość podróżowania pociągiem IC „Asnyk” (którego pełna relacja to Warszawa – Wrocław).
Łódzka Kolej Aglomeracyjna podsumowała także pierwszy trudny dla pasażerów etap remontu, kiedy mocno ograniczona była przepustowość odcinka Pabianice – Łask. – W okresie od 20 do 29 maja 26 pociągów ŁKA zostało na tym odcinku zastąpionych autobusową komunikacją zastępczą. Przewóz pasażerów autobusami na zlecenie ŁKA realizował PKS Sieradz. Za połączenia w godzinach szczytu o najwyższej frekwencji pasażerów uruchamianych było jednocześnie do trzech autobusów. Do naszej spółki nie trafiły żadne skargi na organizację przejazdu. Współpraca z przewoźnikiem autobusowym odbywała się bez problemów – relacjonuje Marta Markowska.