NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Łódź – Poznań: Pociągi Polregio pozostaną w rozkładzie jazdy

| Kasper Fiszer 06.10.2020 2,7k

Łódź – Poznań: Pociągi Polregio pozostaną w rozkładzie jazdy
Pociąg Regio w Łodzifot. Kasper Fiszer
O ile z dodatkową przesiadką będą musieli liczyć się pasażerowie korzystający z międzywojewódzkich kursów z Łodzi do Wrocławia, to bez zmian funkcjonować będą wciąż połączenia z Łodzi do Poznania. Samorząd województwa zapewnia, że oferta na wspólnym odcinku do Ostrowa Wielkopolskiego jest stabilna. Potwierdza także plany uruchomienia dodatkowego kursu weekendowego.
Na naszych łamach opisywaliśmy szeroko sprawę połączeń regionalnych funkcjonujących pomiędzy Łodzią a Wrocławiem. W wyniku decyzji samorządu województwa łódzkiego pociągi uruchamiane obecnie przez Polregio znikną z rozkładu jazdy. Spółka ta będzie obsługiwać jedynie odcinek z Wrocławia do Ostrowa Wielkopolskiego. Stamtąd do Łodzi dojadą pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, która potwierdziła, że skomunikuje swoje kursy z tymi przyjeżdżającymi do węzła ze stolicy Dolnego Śląska.

Województwo: Standard ŁKA wyższy niż Polregio

– Uruchomienie kolejowych przewozów na linii Łódź – Sieradz – Ostrów Wielkopolski przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną zapewni obsługę tej trasy nowym, komfortowym taborem tej spółki – argumentuje decyzję Wydział Komunikacji Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Samorząd podkreśla, że jednostki ŁKA są wyposażone w klimatyzację. Są też dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

Należy jednak w tym miejscu podkreślić, że Polregio kierowało na mocy umowy z UMWŁ na trasę z Łodzi do Wrocławia jednostki EN57 po modernizacji. Choć są one wiekowe, zapewniają podróżnym bardzo podobne wyposażernie. Również są klimatyzowane, a przestrzeń w pewnym zakresie zapewnia możliwość przewozu osób na wózkach.

Kolejny przewoźnik kolejowy w Łodzi

UMWŁ nie planuje natomiast istotnych zmian w ofercie na linii z Łodzi przez Ostrów Wielkopolski do Poznania. – Planowane jest utrzymanie realizowanych na tej trasie połączeń uruchamianych przez Polregio – zapowiadają służby prasowe marszałka. Sumaryczna liczba kursów pomiędzy Łodzią a Ostrowem nie zmieni się więc względem stanu obecnego, nie licząc nowego połączenia Kolei Wielkopolskich z Poznania do Łodzi Fabrycznej.

Plan utworzenia takiego kursu potwierdził wcześniej samorząd województwa wielkopolskiego, dziś mówi o nim także łódzki urząd marszałkowski. – Współpracę regionów w tym zakresie regulować będzie stosowne porozumienie – poinformował nas UMWŁ.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5