NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Łódź – Poznań: Pociągi Polregio pozostaną w rozkładzie jazdy

| Kasper Fiszer 06.10.2020 67

Łódź – Poznań: Pociągi Polregio pozostaną w rozkładzie jazdy
Pociąg Regio w Łodzifot. Kasper Fiszer
O ile z dodatkową przesiadką będą musieli liczyć się pasażerowie korzystający z międzywojewódzkich kursów z Łodzi do Wrocławia, to bez zmian funkcjonować będą wciąż połączenia z Łodzi do Poznania. Samorząd województwa zapewnia, że oferta na wspólnym odcinku do Ostrowa Wielkopolskiego jest stabilna. Potwierdza także plany uruchomienia dodatkowego kursu weekendowego.
Na naszych łamach opisywaliśmy szeroko sprawę połączeń regionalnych funkcjonujących pomiędzy Łodzią a Wrocławiem. W wyniku decyzji samorządu województwa łódzkiego pociągi uruchamiane obecnie przez Polregio znikną z rozkładu jazdy. Spółka ta będzie obsługiwać jedynie odcinek z Wrocławia do Ostrowa Wielkopolskiego. Stamtąd do Łodzi dojadą pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, która potwierdziła, że skomunikuje swoje kursy z tymi przyjeżdżającymi do węzła ze stolicy Dolnego Śląska.

Województwo: Standard ŁKA wyższy niż Polregio

– Uruchomienie kolejowych przewozów na linii Łódź – Sieradz – Ostrów Wielkopolski przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną zapewni obsługę tej trasy nowym, komfortowym taborem tej spółki – argumentuje decyzję Wydział Komunikacji Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Samorząd podkreśla, że jednostki ŁKA są wyposażone w klimatyzację. Są też dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

Należy jednak w tym miejscu podkreślić, że Polregio kierowało na mocy umowy z UMWŁ na trasę z Łodzi do Wrocławia jednostki EN57 po modernizacji. Choć są one wiekowe, zapewniają podróżnym bardzo podobne wyposażernie. Również są klimatyzowane, a przestrzeń w pewnym zakresie zapewnia możliwość przewozu osób na wózkach.

Kolejny przewoźnik kolejowy w Łodzi

UMWŁ nie planuje natomiast istotnych zmian w ofercie na linii z Łodzi przez Ostrów Wielkopolski do Poznania. – Planowane jest utrzymanie realizowanych na tej trasie połączeń uruchamianych przez Polregio – zapowiadają służby prasowe marszałka. Sumaryczna liczba kursów pomiędzy Łodzią a Ostrowem nie zmieni się więc względem stanu obecnego, nie licząc nowego połączenia Kolei Wielkopolskich z Poznania do Łodzi Fabrycznej.

Plan utworzenia takiego kursu potwierdził wcześniej samorząd województwa wielkopolskiego, dziś mówi o nim także łódzki urząd marszałkowski. – Współpracę regionów w tym zakresie regulować będzie stosowne porozumienie – poinformował nas UMWŁ.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5