Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

ŁKA z wnioskiem o zmiany w projekcie taborowym

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
28-08-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
ŁKA z wnioskiem o zmiany w projekcie taborowym
Łódzka Kolej Aglomeracyjna rozwiewa wątpliwości dotyczące obsługi taborowej mającego powstać nowego połączenia z Łodzi do Skierniewic. Przewoźnik czeka na zakończenie procedury rozszerzenia zasięgu unijnego projektu taborowego, w ramach którego jednostki Flirt mogą póki co obsługiwać jedynie odcinek do Koluszek.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna od kilku miesięcy stara się o rozszerzenie zasięgu terytorialnego dofinansowanego ze środków unijnego programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko projektu „Budowa systemu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej”. Jednym z jego elementów był bowiem zakup dwudziestu jednostek Flirt, które są wciąż jedynymi pojazdami liniowymi eksploatowanymi przez samorządową spółkę.

W pierwotnych założeniach zakupione z istotnym wsparciem unijnym pociągi ŁKA miały obsługiwać tylko kilka tras – z Łodzi do Zgierza, Kutna, Łowicza, Sieradza i Koluszek. Tymczasem wojewódzki przewoźnik ogłosił w tym tygodniu, że zamierza rozszerzyć swoją siatkę połączeń o odcinek Koluszki – Skierniewice. Dwie pary bezpośrednich kursów Łódź – Skierniewice mają zostać wprowadzone do rozkładu jazdy w grudniu.

Wniosek jest w CUPT od kilku miesięcy

Jeszcze rok temu Łódzka Kolej Aglomeracyjna jednoznacznie stwierdzała, że nie jest możliwe uruchamianie kolejnych linii bez wcześniejszych zakupów taborowych przynajmniej do roku 2019. – Zakres obsługiwanych połączeń został określony w projekcie „Budowa systemu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej”, który realizuje nasza spółka. Projekt ten obejmuje 5-letni okres trwałości i w związku z tym przez ten czas nie jest możliwe uruchomienie kolejnych relacji przy wykorzystaniu posiadanego taboru – wskazywała w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” we wrześniu 2014 Marta Markowska, rzecznik ŁKA. – Rozwój połączeń wymaga realizacji kolejnych projektów unijnych i zakupu dodatkowych pociągów – podsumowywała przedstawicielka przewoźnika.

Skąd więc plany rozwojowe, jeśli do grudnia spółka nie pozyska dodatkowego taboru? – Istotnie, we wrześniu zeszłego roku stan prawny spółki nie pozwalał na wyjazdy na inne niż te zapisane w unijnym projekcie trasy w związku z okresem jego trwałości – potwierdza dziś Anna Kulik z wydziału komunikacji społecznej i promocji ŁKA. – Jednak 23 lutego 2015 ŁKA wystąpiła do Centrum Unijnych Projektów Transportowych z wnioskiem o wyrażenie zgody na wydłużenie do Skierniewic relacji obsługowej w ramach realizacji umowy o świadczenie usług w zakresie zbiorowego transportu publicznego w transporcie kolejowym – informuje.

Procedura trwa, promocja rusza. Będą kolejne wydłużenia?

ŁKA wciąż nie otrzymała jednak ostatecznej decyzji CUPT. – Ten zobowiązał spółkę ŁKA do przedstawienia wyników finansowych tego przedsięwzięcia. Sprawa jest w trakcie procedowania – wskazuje bowiem Anna Kulik. Mimo to promocja obsługiwanego w zamierzeniach dwa razy na dzień połączenia ma rozpocząć się już w przyszłym miesiącu. – Pierwszy, promocyjny przejazd zaplanowany jest na 19 września. (...) Tego dnia w Skierniewicach pasażerowie będą mieć okazję zapoznania się z jednostką Flirt 3. Pociąg będzie otwarty dla zwiedzających na dworcu w Skierniewicach – czytamy w komunikacie prasowym łódzkiego przedsiębiorstwa.

Należy spodziewać się, że ŁKA będzie dążyć do dalszego rozbudowywania swojej oferty ponad przyjęte początkowo założenia, zwłaszcza że już teraz przewoźnik zapowiada otwarcie kolejnej trasy – do Zduńskiej Woli-Karsznic. W maju łódzki urząd marszałkowski informował natomiast o negocjacjach dotyczących możliwości uruchomienia wspólnych pociągów ŁKA i Kolei Mazowieckich relacji Łódź – Warszawa.


Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.

 

Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

ŁKA: Bardzo dobre wyniki pierwszego półrocza

Pasażer

ŁKA: Bardzo dobre wyniki pierwszego półrocza

ŁKA 17 sierpnia 2025

Elf 3 dla ŁKA na testach na torze w Żmigrodzie

Tabor i technika

Łódzkie: Czy ŁKA pojedzie do CPK?

Pasażer

Łódzkie: Czy ŁKA pojedzie do CPK?

Kasper Fiszer 02 czerwca 2025

ŁKA: Tak wyglądają Elfy 3 w hali uruchomień [ZDJĘCIA]

Tabor i technika

Zobacz również:

ŁKA: Bardzo dobre wyniki pierwszego półrocza

Pasażer

ŁKA: Bardzo dobre wyniki pierwszego półrocza

ŁKA 17 sierpnia 2025

Elf 3 dla ŁKA na testach na torze w Żmigrodzie

Tabor i technika

Łódzkie: Czy ŁKA pojedzie do CPK?

Pasażer

Łódzkie: Czy ŁKA pojedzie do CPK?

Kasper Fiszer 02 czerwca 2025

ŁKA: Tak wyglądają Elfy 3 w hali uruchomień [ZDJĘCIA]

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij