NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

ŁKA z trzecim pociągiem do Włocławka. Z Łęczycy

| Kasper Fiszer 17.01.2022 3,5k

ŁKA z trzecim pociągiem do Włocławka. Z Łęczycy
Pociąg ŁKAfot. Kasper Fiszer
W rozkładzie jazdy pojawiła się trzecia para kursów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej na linii nr 18 pomiędzy Kutnem a Włocławkiem. Połączenie wykonywane jest w nietypowej relacji z Łęczycy, co ma wynikać z ograniczeń związanych z modernizacją stacji Kutno. Ta potrwa jeszcze przynajmniej do końca roku.
Łódzka Kolej Aglomeracyjna uruchomiła niedawno trzecią parę połączeń do Włocławka. W odróżnieniu od dwóch pierwszych, funkcjonujących od 12 grudnia, nie jest ona jednak wykonywana w relacji z i do Łodzi. Pociągi kursują na dość zaskakującej trasie Łęczyca – Włocławek – Łęczyca. – Wynika to z kwestii organizacyjnych, handlowych i bezpieczeństwa – mówi Joanna Osińska, rzecznik prasowy ŁKA.

Pociąg nie dojeżdża do Łodzi, ale zapewnia skomunikowanie z innymi częściami kraju

Wskazuje ona na duże ograniczenia, z jakimi przewoźnik musi liczyć się w okresie trwającej modernizacji stacji Kutno. Dotyczą one m.in. postojów technicznych i eksploatacyjnych, bo wciąż liczba czynnych torów jest tam stosunkowo niewielka (otwarto póki co dwa z czterech peronów z czterema z siedmiu krawędzi peronowych). Pociąg z Włocławka miałby kończyć bieg właśnie w Kutnie, ale w związku ze wspomnianymi utrudnieniami spółka zdecydowała ostatecznie o jego wydłużeniu do Łęczycy.

– Tamtejsza stacja została w pełni zmodernizowana i oddana do użytku – argumentuje nasza rozmówczyni. Podkreśla, że dodatkowa para kursów poprawiła ofertę na styku regionów łódzkiego i kujawsko-pomorskiego. Dodaje też, że przewoźnik dołożył wszelkich starań, by kurs w krótkiej relacji był skomunikowany z połączeniami innych przewoźników w kierunku Szczecina, Płocka, Sierpca, Warszawy, a także Torunia i Trójmiasta.

Łódzka spółka stawia na efektywność wykorzystania taboru i pracy eksploatacyjnej


– Pozwoli to w sposób efektywny wykorzystać pracę eksploatacyjną – ocenia przedstawicielka ŁKA. Mówi także, że rozszerzenie oferty umożliwia zaoferowanie najwyższego standardu świadczonych przez łódzką spółkę usług. Przypomnijmy, że do grudnia ŁKA uruchamiała autobusową komunikację zastępczą do Ostrów, jedynej miejscowości położonej pomiędzy Kutnem a Włocławkiem pozostającej w granicach administracyjnych województwa łódzkiego.

Autobusy kursowały cztery razy dziennie, a więc nieco częściej niż dziś pociągi, ale jedynie w dni wolne od pracy. W dni robocze na trasie kursowały zaś finansowane wspólnie przez województwa łódzkie i kujawsko-pomorskie pociągi Regio. Realizowano trzy pary połączeń dziennie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5