Gdzie będą kończyły bieg pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej z Łowicza do Łodzi? Łódzcy radni Mateusz Walasek i Tomasz Kacprzak chcą, by stacją końcową był Łódź Widzew. - Ten postulat już wcześniej został przez nas spełniony - twierdzi Marta Markowska, rzecznik ŁKA. Strona przewoźnika (stan na godz. 23.00, 23 lipca br.) podaje jednak krótszą trasę Łowicz - Łódź Kaliska.
- Wydłużenie trasy do stacji Łódź Widzew przez Chojny i Dąbrowę pozwoli wielu mieszkańcom podłódzkich miejscowości na bezpośredni dojazd w wybrane miejsce Łodzi. Także łodzianie będą mogli skorzystać z pociągów ŁKA jako alternatywy dla tramwaju na trasie Widzew - Łódź Kaliska podczas zbliżającego się remontu tramwajowej Trasy W-Z - argumentuje Walasek. Radani zwrócili się w tej sprawie z apelem do marszałka województwa Witolda Stępnia.
- Ten postulat został już przez nas uwzględniony - informuje Marta Markowska, rzecznik ŁKA. - Niektóre pociągi, oficjalnie kończące bieg na stacji Łódź Kaliska, będą jechały dalej na Widzew, zatrzymując się po drodze na wszystkich przystankach Kolei Obwodowej (linia nr 25 i 540). - Na stacji Łódź Widzew znajduje się zaplecze techniczne, które każdy skład i tak będzie musiał odwiedzać raz na dobę - dodaje rzecznik. Informację o skierowaniu większości pociągów na Widzew potwierdził także marszałek Stępień.
Markowska odmawia podania częstotliwości połączeń i godzin kursowania. - Jesteśmy dopiero na etapie konstruowania rozkładu jazdy - tłumaczy. - Na początku nasze możliwości będzie ograniczała liczba taboru, ale w miarę dostawy kolejnych sztuk zagęścimy rozkład jazdy - dodaje.
- Informacje, które pojawiały się publicznie, wyraźnie mówiły o trasie Łódź Kaliska - Łowicz - odpowiada Walasek. - Cieszę się ze zmiany planów, ale wolałbym, by ŁKA jako publiczna spółka nie wywoływała swoimi komunikatami zaniepokojenia łodzian.
Tymczasem w momencie pisania artykułu witryna ŁKA podawała jako stację końcową pociągów z Łowicza, Sieradza i Kutna... Łódź Kaliską.