NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

ŁKA uruchomi linię do Warszawy i... przejmie łódzkie PR?

| Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 22.10.2015 162

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-10-22 10:07:59 Autor: Kflik
---.60.129.178
czyli taki kierunek zmian:

samorządy przejmują swoją część PRów
a potem się dogadują pomiędzy sobą i tworzą jakiś podmiot odpowiedzialny za koordynacje współpracy o nazwie "Przewozy Regionalne".
2015-10-22 10:17:44 Autor: praktyk branżowy
---.18.5.140
Bardzo dobre kierunki zmian:
1. Zostanie wprowadzona konkurencja na trasie z Łodzi do Warszawy, co wyjdzie na dobre pasażerom i zmusi PKP do odnowy parku taborowego na tej trasie.
2. ŁKA powinna inaczej pozycjonować ofertę niż PKP Intercity. Pociągi ŁKA powinny oferować przejazdy z V max=160 km/h bez zatrzymania na stacjach pośrednich. Składy PKP IC powinny - w zdecydowanej większości przypadków - zatrzymywać się w Koluszkach, Skierniewicach i Żyrardowie.

Podoba mi się też pomysł wcielenia struktur PR pod jednym warunkiem: że przejmowanych ludzi alokujemy zgodnie ze strukturą i kulturą ŁKA.

A już najskrytszym marzeniem byłby zakup taboru zespolonego na 200 km/h. Bo chyba nie mamy już wątpliwości, że w przeciągu dekady właśnie taka prędkość zostanie wprowadzona między Grodziskiem a Warszawą. Ale to jako opcja full-wypas, of course.

Konkurencja, proszę państwa - o to tu właśnie chodzi.

pb
2015-10-22 10:26:16 Autor: gustaw
---.dynamic.chello.pl
wszelkimi sPOsobami rozwala się PR wydając na to ciężkie miliony
2015-10-22 10:30:28 Autor: LEW EL2
---.ip-37-187-147.eu
Szkoda, że SKMT nie przejmie PR Gdynia.
2015-10-22 10:31:27 Autor: d3
---.146.75.220.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Czy po to żeby samorząd odzyskał 16 wyremontowanych EN57 potrzeba przejmować PR-y ???. Niech marszałek zabierze swoje kible i przekaże do ŁKA - przecież jazda do Warszawy 2 wagonowymi flirtami podmiejskimi nawet w zespole podwójnym to kpina, tam w tym flircie są trzy poziomy podłogi w 1/3 wagonu, ludzie siedzą jak na schodkach piramidy, to jest elektryczny szynobus. Może jest po prostu problem z obsługą turbokibli , ŁKA nie mają przeszkolonych maszynistów i nie miał by kto ich poprowadzić do Warszawy. Ale z drugiej strony łykanie PR w całości żeby się tym udławić to błąd w sytuacji gdy ma się swoją spółkę, maszynistów też bym nie brał, część jest z Warszawy jeszcze niedawno (3 lata) temu widziałem jak wysiadali na Widzewie i wracali do Warszawy po podmianie na łódzkich, nie umieli wjechać na Kaliski.
2015-10-22 11:13:53 Autor: km @
---.centertel.pl
Gustaw. Grube miliony to wydaje się od kilku lat na reanimacje trupa jakim jest PR!
2015-10-22 11:24:14 Autor: gustaw
---.dynamic.chello.pl
@km-gdyby PR dostały nowy tabor od marszałka to by nie były trupem ale powołując nową spółkę ma się swój zarząd i radę nadzorczą i można kombinować. z PR się tego nieda
2015-10-22 11:37:42 Autor: h3rlitz
---.dynamic.hispeed.ch
Łódzka Kolej Aglomeracyjna - sama nazwa wskazuje, że kolejnym przystankiem powinna być Warszawa!
2015-10-22 12:23:56 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
A KŚ miał jeździć do Warszawy i nad morze i takie tam bzdurki. Obudźcie się ludzie za trzy dni wybory i to wszystko nic mniej nic więcej. Tak sobie można bredzić do woli bez kontroli. Po wyborach zobaczycie ŁKA ma trochę małych flirtów które nie wystarczą na obsługę samej Łodzi. A problem z PR zamieciono chwilowo pod dywan tak samo jak górnictwo. Tak trzeba bo wybory co chwile ale potem zobaczycie. Jak stocznie skończyły.
2015-10-22 12:27:38 Autor: Bozia
---.play-internet.pl

Bozia
W odpowiedzi na post Trako:
"A KŚ miał jeździć do Warszawy i nad morze i takie tam bzdurki. Obudźcie się ludzie za trzy dni wybory i to wszystko nic mniej nic więcej. Tak sobie można bredzić do woli bez kontroli. Po wyborach zobaczycie ŁKA ma trochę małych flirtów które nie wystarczą na obsługę samej Łodzi. A problem z PR zamieciono chwilowo pod dywan tak samo jak górnictwo. Tak trzeba bo wybory co chwile ale potem zobaczycie. Jak stocznie skończyły."
Jak na razie wynika, że za dużo, bo marnuje je na na wahadła ZW-ZWK.
2015-10-22 12:43:33 Autor: michal.todrzanski
---.adsl.inetia.pl
Jeden warunek z perspektywy pasazera kolei w Polsce -
musi byc zintegrowany system biletowy - prosty, przejrzysty i dla dobra pasazera. Nie moze dochodzic np. do takich sytuacji jak teraz, ze np.
Bilet RegioKarnet honoruja KW, KD, KS, itp. a juz LKA nie. LKA musi myslec w kontekscie integralnego systemu, a nie tylko wojewodztwa. Tylko wtedy jestem na TAK dla rozszerzania sie LKA, jesli natomiast mialoby to ograniczac mozliwosci integralnego podrozowania dla pasazera - to jestem zdecydowanie na NIE. Poki co LKA - z moich wlasnych dosiwadczen - ma w doopie taka troske o pasazera.
2015-10-22 15:11:15 Autor: Gillotyne
---.centertel.pl
I bardzo dobrze! Wreszcie wyszło szydło (:D) z worka.

Tylko patrzeć jak przepotężne i rosnąca w tempie geometrycznym ŁKA zje łódzki oddział PRów, niszowy i maluteński w skali kraju. Wreszcie pognają do Opoczna piękne nowe szynobusy w takcie dwugodzinnym, a w przyszłości jak drut założą, to może i do Skarżyska na L25 i do Radomia po remoncie za Drzewcą na L22.

Podoba mi się ekspansja, jakość i zadziorność ŁKA. No, żeby wchodzić w paradę i terytorium, które rdzennie i etnicznie zawsze należało go giganta jakimi są KM - Szacun dla ŁKA!!!
2015-10-22 15:14:27 Autor: pispupil.
---.smrw.lodz.pl
W odpowiedzi na post michal.todrzanski:
"Jeden warunek z perspektywy pasazera kolei w Polsce -
musi byc zintegrowany system biletowy - prosty, przejrzysty i dla dobra pasazera. Nie moze dochodzic np. do takich sytuacji jak teraz, ze np.
Bilet RegioKarnet honoruja KW, KD, KS, itp. a juz LKA nie. LKA musi myslec w kontekscie integralnego systemu, a nie tylko wojewodztwa. Tylko wtedy jestem na TAK dla rozszerzania sie LKA, jesli natomiast mialoby to ograniczac mozliwosci integralnego podrozowania dla pasazera - to jestem zdecydowanie na NIE. Poki co LKA - z moich wlasnych dosiwadczen - ma w doopie taka troske o pasazera."
Pasażer to ostatni w kolejce.
Powtarzam się.
Połączenie z Toruniem i z ARRIVĄ, a tu po spotkaniu rządu w Łodzi i łączeniu Wwy z Łodzią plan i zamiar ruszył pełną parą.
Czy tu chodzi o atak na IC w obrębie samego departamentu, czy skok na kasę (obłożenie ilością pasażera) jak było to poprzez InterRegio.
Są kierunki nie tak obłożone, jednak bardzo potrzebne. Nawet sam obszar łódzki który objęło ŁKA.
"No" i ta integracja biletowa.
Zniszczenie do końca PR, stało się faktem. Rujnowanie kasy PR na punkty naprawcze taboru, modernizacja sprzętu. Urząd Marszałkowski wiedział co robi, teraz będzie "zmuszony" do przejęcia sprzętu i obiektów.

A ja się zastanawiam czy Łódź Widzew, czy Wwa Widzew i Wwa Fabryczna
2015-10-23 13:09:04 Autor: z Bogdańca
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Niech ŁKA zechce jeszcze kursować do Płocka i tam szerzyć konkurencję, a nie tylko do stolycy, gdzie można chapać kasę.
2015-10-24 16:57:37 Autor: conen
---.jedrzejow.vectranet.pl
Warszawa to nie jest Łódzkie, ale taka Drzewica czy Wieruszów już tak. i tam macie jeździć w pierwszej kolejności.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5