NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Łódzkie: Trzy przesiadkowe połączenia do Radomia dziennie

| Kasper Fiszer 20.09.2020 164

Łódzkie: Trzy przesiadkowe połączenia do Radomia dziennie
Pociąg ŁKA w Koluszkachfot. Kasper Fiszer
Na grudzień przełożona została zapowiadana pierwotnie na czerwiec reaktywacja przewozów pomiędzy Tomaszowem Mazowieckim a Drzewicą. ŁKA uruchomi tam sześć par kursów w bezpośrednich relacjach z i do Łodzi. Trzy z nich mają zostać skomunikowane z pociągami Kolei Mazowieckich do Radomia.
W czerwcu tego roku Łódzka Kolej Aglomeracyjna miała uruchomić pierwsze w swojej historii pociągi relacji Łódź – Drzewica. Miało to oznaczać wznowienie regionalnych przewozów pasażerkich na linii nr 22 pomiędzy Tomaszowem Mazowieckim a Drzewicą. Utworzone zostałoby także przesiadkowe połączenie pomiędzy Łodzią a Radomiem, bo Koleje Mazowieckie utrzymują ruch na trasie Drzewica – Radom.

Sześć razy dziennie do Drzewicy, ale nie do Radomia

Do kolejnego rozszerzenia siatki połączeń ŁKA jednak nie doszło. Przewoźnik tłumaczył to utrzymującym się stanem epidemii i zapowiedział, że pociągi do Drzewicy ruszą w grudniu tego roku. Plany te potwierdził dziś organizator połączeń. – Kolejowe przewozy pasażerskie na linii komunikacyjnej Łódź – Tomaszów Mazowiecki – Drzewica zostaną uruchomione 13 grudnia tego roku – czytamy w krótkim komunikacie przysłanym nam przez Wydział Komunikacji Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.

Władze regionu przedstawiły także zarys oferty. Liczba pociągów, jaka ma obsługiwać odcinek do Drzewicy, nie zmieniła się względem założeń przygotowywanych przed niedoszłą czerwcową reaktywacją. Łódź i Drzewicę połączy więc sześć par kursów. Nie wszystkie będą jednak skomunikowane z Kolejami Mazowieckimi.

Mało połączeń między Łodzią a południowym Mazowszem

– Planowane jest nawiązanie trzech skomunikowań w każdą stronę (trzy pociągi w kierunku Łodzi i trzy w kierunku Radomia) – zapowiadają bowiem służby prasowe UMWŁ. Koleje Mazowieckie uruchamiają przy tym aktualnie sześć par kursów z Drzewicy do Radomia, a więc tyle samo, ile zamierza finansować łódzki samorząd. Część połączeń realizowana jest jednak w godzinach, które nie byłyby raczej atrakcyjne dla podróżujących pomiędzy Łodzią a Radomiem, np. pierwszy poranny kurs w stronę Radomia wyjeżdża z Drzewicy już o 5:33.

Otwarcie nowego połączenia ŁKA ma wypełnić wyraźną lukę w siatce transportu zbiorowego. Bardzo uboga jest bowiem aktualnie oferta przewoźników autobusowych operujących pomiędzy Łodzią a Radomiem. Kursy ŁKA powinny też pośrednio poprawić skomunikowanie Łodzi z Lubelszczyzną i Kielecczyzną, aczkolwiek podróżni będą musieli liczyć się w tym przypadku z koniecznością przesiadania się co najmniej dwa razy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5