Jeszcze w czerwcu do Spały ma dojechać po raz pierwszy dwunapędowa jednostka trakcyjna Impuls Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Oznacza to terminową dostawę pierwszych zespołów trakcyjnych, które umożliwią przewoźnikowi wjazd na linie niezelektryfikowane. Ruch do Spały będzie utrzymywany przez wszystkie weekendy – także poza wakacjami.
Samorząd województwa łódzkiego poinformował niedawno, że 2 lipca
Łódzka Kolej Aglomeracyjna uruchomi pierwsze w swojej historii połączenia na trasie bez sieci trakcyjnej – pomiędzy Tomaszowem Mazowieckim a Spałą. Przewoźnik ma obsługiwać dwie pary pociągów Łódź – Spała dzięki dostarczanym właśnie hybrydowym, elektryczno-spalinowym zespołom trakcyjnym Impuls. Docelowo pojadą one także do Skarżyska-Kamiennej (w grudniu tego roku).
Terminowe wprowadzenie do ruchu dwunapędowych Impulsów Wiemy już, że – w odróżnieniu od lat ubiegłych (gdy przewozy do Spały realizowało Polregio) pociągi ŁKA nie przestaną dojeżdżać do popularnego letniska wraz z końcem wakacji. – Dwie pary pociągów do Spały zaplanowane są do grudnia włącznie (do zmiany rocznego rozkładu jazdy) – mówi Joanna Osińska, rzecznik prasowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Wskazuje też, że regularne przewozy, jakie mają być prowadzone od lipca, będą poprzedzone przejazdem specjalnym.
– W czerwcu zaplanowany jest kurs inauguracyjny – zapowiedziała nasza rozmówczyni. Oznacza to, że już w najbliższych tygodniach rozpocznie się eksploatacja pierwszych jednostek z partii trzech zamówionych w ramach pierwotnego zamówienia hybryd. Ich producent ma czas na przekazanie pociągów łódzkiej spółce do końca miesiąca.
Ciągły rozwój oferty ŁKA Dodajmy, że jeszcze w tym roku do Łodzi trafić mają dwie kolejne jednostki dwunapędowe. Dzięki udzielonej w zeszłym miesiącu dotacji z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego ŁKA zwiększyła kontrakt z Newagiem, wykorzystując prawo tzw. opcji. Rozbudowana flota pojazdów ma pozwolić na przejęcie obsługi znacznej części połączeń realizowanych na linii kolejowej nr 25.
Dzięki regularnym zakupom i wysokiemu wskaźnikowi wykorzystania taboru ŁKA jest jednym z najszybciej rozwijających się przewoźników samorządowych w Polsce. Siatka jego połączeń co kilka miesięcy ulega wydłużeniu. Ostatnia rozbudowa oferty miała miejsce w marcu, gdy przewoźnik zainaugurował ruch na międzywojewódzkiej trasie Łódź – Toruń.