NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

ŁKA: Duży sukces na trasach Łódź – Łowicz oraz Widzew – Zgierz

| Kasper Fiszer 28.01.2019 2,7k

ŁKA: Duży sukces na trasach Łódź – Łowicz oraz Widzew – Zgierz
Pociąg ŁKA z Łowicza do Łodzi na stacji Łódź Żabieniecfot. Kasper Fiszer
Trzy lata obsługi trasy Łódź – Łowicz przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną zaskutkowały likwidacją konkurencyjnych wobec transportu szynowego połączeń drogowych i wzrostem liczby podróżnych do ponad miliona rocznie. Dobre są także wyniki przewozowe osiągane na aglomeracyjnej trasie Łódź Widzew – Zgierz. Przed jej otwarciem dla ruchu – także na łamach naszego portalu – sugerowano wielokrotnie, że kursy mogą nie spotkać się z zainteresowaniem podróżnych.
– Przyczyn, dla których na kolei przybywa pasażerów, jest wiele, np. pierwszy kontakt z dworcem. W tym zakresie zmiany, jakie nastąpiły, zauważyć najłatwiej – mówił na Kongresie Rozwoju Kolei Janusz Malinowski, prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Podkreślił on przy tym fakt unowocześniania taboru i skracania czasów przejazdu. – Teraz dochodzą do tego elementy „miękkie”, a mianowicie [np.] dobry, cykliczny rozkład jazdy – stwierdził.

Milion pasażerów rocznie na linii Łódź – Łowicz

Dodał, że fakt uruchomienia większej liczby połączeń zachęca podróżnych do wyboru kolei, czego dobrym przykładem jest funkcjonowanie obsługiwanej przez ŁKA trasy z Łodzi do Łowicza, na której rozkład jazdy przewiduje obecnie 17 par połączeń. – Bez sensu jest uruchamianie, zwłaszcza w przewozach lokalnych czy regionalnych, czterech pociągów. Trzeba ich „położyć” [zaplanować] dziesięć, dwadzieścia, czterdzieści na dobę, a wtedy to dobrze działa – ocenił prelegent.

Na wspomnianej linii łowickiej, na której ruch przez kilka lat pozostawał całkowicie zawieszony, spółka notuje obecnie najwyższe wyniki przewozowe w skali całego województwa. – Przez trzy lata naszej ciężkiej pracy osiągnęliśmy pułap miliona pasażerów [rocznie]. W województwie łódzkim jest to więc „perełka” – opisywał prezes ŁKA. Dodał, że przed rozpoczęciem działalności przewozowej na tej trasie spółka przeprowadziła badanie rynku. – Wówczas dominowała tam oczywiście komunikacja busowa. Teraz nie mamy co liczyć, bo nie ma już busów – opisywał.

Podróżni oczekują większej częstotliwości i przejrzystej informacji

Sukcesem jest w opinii Janusza Malinowskiego także ocena funkcjonowania aglomeracyjnego połączenia Łódź Widzew – Zgierz przez Łódź Marysin. – Na linii obwodowej jeździły wyłącznie pociągi służbowe i mówiono, że nie warto się zatrzymywać [na przystankach pośrednich], bo nie znajdą się pasażerowie. Tymczasem przyrosty są trzycyfrowe – mówił.

– Zawsze będzie jednak jeszcze dużo do zrobienia – stwierdził, podsumowując swoje wystąpienie podczas panelu poświęconego obsłudze pasażera. – Najważniejsze to wsłuchiwać się w oczekiwania podróżnych, na co zwracamy dużą uwagę w badaniach [satysfakcji]. Obecnie takie oczekiwania są przede wszystkim dwa: więcej pociągów i lepsza informacja – kreślił obraz stojących przed przewoźnikiem wyzwań. – Na tym się musimy skupić i w tym kierunku dziaania się toczą – zakończył, podkreślając przy tym rolę nie tylko działań własnych ŁKA, ale i programów inwestycyjnych PKP PLK oraz Portalu Pasażera.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5