NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

ŁKA bez pociągu do Piotrkowa aż do końca lipca

| Kasper Fiszer 21.05.2020 1,6k

ŁKA bez pociągu do Piotrkowa aż do końca lipca
Pociąg ŁKAfot. Kasper Fiszer
Łódzka Kolej Aglomeracyjna wprowadzi w swoim rozkładzie jazdy obowiązyjącym od połowy czerwca pewne ograniczenia. W większości przypadków wynikają one z toczących się modernizacji linii kolejowych. Zawieszony zostanie jednak także pociąg do Piotrkowa Trybunalskiego – w tym przypadku przyczyną jest spadek popytu.
Łódzka Kolej Aglomeracyjna uruchamia zgodnie ze swoim rocznym rozkładem jazdy dwie pary pociągów na trasie Łódź – Piotrków Trybunalski – Radomsko. Popołudniowa kursuje na całym wskazanym odcinku, a poranna – tylko pomiędzy Łodzią a Piotrkowem. Ta ostatnia została jednak zawieszona wraz z początkiem epidemii. Choć pociągi powoli wracają na trasy, wiemy już, że dojazd do drugiego pod względem wielkości miasta województwa łódzkiego będzie utrudniony jeszcze przez co najmniej dwa miesiące.

Dalszy ciąg cięć na czas epidemii

– W zastępczym rozkładzie jazdy pociągów, który będzie obowiązywał od 14 czerwca do 31 lipca tego roku, ograniczoneo kursowanie jednej pary pociągów relacji Łódź Fabryczna – Piotrków Trybunalski – Łódź Fabryczna – mówi Joanna Osińska, rzecznik prasowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Ograniczenie to ma wymiar radykalny i oznacza całkowitą rezygnację z obsługi kursów. Według aktualnych danych zamieszczonych na łamach Portalu Pasażera pociąg ten ma natomiast wrócić do rozkładu jazdy na okres od 1 do 12 czerwca (będzie kursować w dni robocze).

Jakie są przyczyny podjęcia decyzji o czasowej likwidacji połączenia w okresie letnim? – Wpływ na to miał utrzymujący się spadek liczby przewożonych osób spowodowany wprowadzonym w kraju stanem epidemii – tłumaczy nasza rozmówczyni. Dodaje ona, że ograniczenia będą też dotyczyć innych połączeń spółki. Będą to jednak pojedyncze przypadki pociągów kursujących na liniach, na których prowadzone będą prace remontowe i modernizacyjne.

Na trasy wracają pociągi i autobusy

Tymczasem transport zbiorowy w regionie łódzkim powoli odradza się po kryzysie spowodowanym stanem epidemii. Przywrócenie kursów zapowiedzieli kolejni przewoźnicy autobusowi: w najbliższy weekend wrócą do rozkładu kursy z Łodzi do Lublina przewoźnika Bus Trans i Łódź – Krynica-Zdrój obsługiwane przez Bus Trans i Jaro Tur. To połączenie przejęte w zeszłym roku od PKS Łódź.

Wciąż nie są natomiast realizowane połączenia ŁKA na łódzki Olechów. Kursy te zostały uruchomione w grudniu zeszłego roku z myślą o pracownikach zakładów położonych w tamtejszej strefie przemysłowej. Mają one wrócić na trasę wraz z początkiem czerwca.,
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5