Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Linię do Wisły zamknięto w samym środku sezonu. Dlaczego?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
01-08-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Linię do Wisły zamknięto w samym środku sezonu. Dlaczego?
Fot. Czytelnik RK
Czytelnicy „Rynku Kolejowego” skarżą się na dojazd do popularnej latem Wisły. W środku wakacji zamknięto linię kolejową, a autobusy zastępcze stoją w korkach.

– Zamknięcie linii do Wisły w środku sezonu turystycznego to sabotaż – skarżą się Czytelnicy, narzekając na konieczność korzystania z komunikacji zastępczej. Taka sytuacja trwa od 20 lipca i potrwa jeszcze co najmniej przez miesiąc. Przyczyną zamknięcia linii są prace remontowe na dwóch obiektach mostowych na odcinku Wisła Obłaziec – Wisła Uzdrowisko – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Jacek Karniewski z PKP PLK. Remont polega na odtworzeniu stanu istniejącego obiektów – konstrukcja mostów zostanie całkowicie rozebrana łącznie z podporami. – Przewiduje się jedynie pozostawienie istniejących fundamentów betonowych, które zostaną wzmocnione – opisuje przedstawiciel PLK.

Jak dodaje, konstrukcje stalowe przęseł zostaną odtworzone w technologii spawanej przy zachowaniu podstawowych parametrów, takich jak rozpiętość i wysokość konstrukcji, wysokość nad terenem oraz wielkość światła pod obiektem. Szacunkowy koszt tych prac to ok. 5,8 mln zł. W związku z tymi robotami 20 lipca do 2 września pociąg IC „Wisła” relacji Warszawa Wschodnia – Wisła Uzdrowisko kończy bieg na stacji Ustroń Polana i dalej na odcinku Ustroń Polana – Wisła Uzdrowisko została wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa. Pociągi Kolei Śląskich kończą bieg na przystanku osobowym Wisła Obłaziec i dalej na odcinku Wisła Obłaziec – Wisła Głębce obowiązuje zastępcza komunikacja autobusowa.

Wprawdzie PLK tłumaczy ogólnie, że „celem remontu tych obiektów inżynieryjnych jest podniesienie komfortu podróżowania oraz prędkości jazdy na obiektach”, jednak na dalszą eksploatację mostów nie zgodził się wojewódzki nadzór budowlany. Nasi Czytelnicy dodają, że nadzór wielokrotnie zwracał uwagę na ich zły stan. Do tego niedawno ruch na tym samym odcinku zawieszono na trzy miesiące z powodu naprawy przepustu, jednak nie wykorzystano tego czasu na prace przy mostach. Jak informuje Jacek Karniewski, PKP Polskie Linie Kolejowego planują zakończenie prac w IV kwartale tego roku.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Powrót pociągów do Wisły i w Beskid Śląski

Infrastruktura

Powrót pociągów do Wisły i w Beskid Śląski

inf. pras oprac. JM 08 grudnia 2022

11 grudnia wrócą pociągi do Wisły. W jakich relacjach pojadą?

Pasażer

Opóźniony powrót pociągów w Beskid Śląski

Infrastruktura

Opóźniony powrót pociągów w Beskid Śląski

Roman Czubiński 10 listopada 2021

Linie do Cieszyna i Wisły do remontu. Umowy z wykonawcami

Infrastruktura

Zobacz również:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Powrót pociągów do Wisły i w Beskid Śląski

Infrastruktura

Powrót pociągów do Wisły i w Beskid Śląski

inf. pras oprac. JM 08 grudnia 2022

11 grudnia wrócą pociągi do Wisły. W jakich relacjach pojadą?

Pasażer

Opóźniony powrót pociągów w Beskid Śląski

Infrastruktura

Opóźniony powrót pociągów w Beskid Śląski

Roman Czubiński 10 listopada 2021

Linie do Cieszyna i Wisły do remontu. Umowy z wykonawcami

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5