Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Linie do Cieszyna i Wisły do remontu. Umowy z wykonawcami

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
11-10-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Linie do Cieszyna i Wisły do remontu. Umowy z wykonawcami
fot. SQ9NIT CC BY-SA 3.
Pociągiem szybciej i komfortowo pojedziemy w Beskid Śląski. PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę o dofinansowanie oraz umowy z wykonawcami o wartości prawie 460 mln zł. Projekt obejmuje odnowę linii od Chybia i Goleszowa do Wisły Głębce i do Cieszyna. Współfinansowanie zapewniają środki unijne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.  694/157/190/191

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zrealizują projekt pn. „Rewitalizacja linii kolejowych nr 694/157/190/191 Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów – Cieszyn / Wisła Głębce”. Projekt ma zasadnicze znaczenie dla poprawy kolejowego połączenia południa Polski z Beskidem Śląskim. Przełoży się to na poprawę atrakcyjności turystycznej regionu. Transport kolejowy stanie się bardziej konkurencyjny względem transportu samochodowego.

Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie znów zaczną kursować między Goleszowem a Cieszynem, co będzie dużym ułatwieniem dla mieszkańców regionu i studentów. Pasażerowie podróżujący w Beskid Śląski skorzystają z nowych stacji Skoczów Bajerki (linia 157), Ustroń Poniwiec (linia 191). Przystanek Cieszyn Mnisztwo (linia 190) zmieni nazwę na Cieszyn Uniwersytet, a zamiast Wisły Obłaziec (linia 191) będzie Wisła Jawornik. Odnowione będą stacje: Pierściec, Skoczów, Goleszów, Cieszyn, Ustroń, Ustroń Polana i Wisła Uzdrowisko. Prace obejmą też przystanki: Chybie Mnich, Zaborze, Skoczów Bładnice, Goleszów Górny, Bażanowice, Ustroń Zdrój, Wisła Dziechcinka, Wisła Kopydło.

Przewidziano przebudowę 23 peronów. Wszystkie będą dostosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, a ścieżki naprowadzające pozwolą na dogodniejsze dojścia osobom niewidomym i słabo widzącym. Podróżnym będą służyły nowe wiaty, ławki, poręcze do odpoczynku na stojąco. Perony zyskają nowe oświetlenie, co wpłynie na bezpieczeństwo podróżowania. Zaplanowano montaż stojaków na rowery.

W ramach projektu zostaną wymienione prawie 52 km torów, dzięki czemu pociągi pojadą szybciej. Nowe będą rozjazdy oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym, co sprawi, że zwiększy się przepustowość linii.

Nastawnie, w tym Lokalne Centrum Sterowania, które powstanie w Skoczowie, będą wyposażone w nowoczesny sprzęt komputerowy. Sprawniejsze podróżowanie zimą zapewni elektryczne ogrzewanie rozjazdów. Sieć trakcyjna zostanie kompleksowo przebudowana na remontowanych stacjach, a także odbudowana na nieużywanym obecnie szlaku Goleszów – Cieszyn. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa na 81 przejazdach kolejowo-drogowych oraz przejściach dla pieszych dzięki wymienionej nawierzchni i nowemu oświetleniu.

Dzięki pracom na liniach kolejowych Bronów – Bieniowiec (nr: 694) na odcinku Bieniowiec – Skoczów), na odcinku Skoczów – Cieszyn (nr 157, 190) oraz na odcinku Goleszów – Wisła Głębce (nr 191), pociągi będą jeździły z dużo większą prędkością. Składy przyśpiesza miejscami z 20 lub 30 km/h do 80 - 120 km/h. Składy towarowe będą kursować z prędkością 60 i 80 km/h.

Na zmodernizowanych odcinkach pojedzie też więcej pociągów. Planowane są również prace m.in. na mostach i wiaduktach.

Wartość całego projektu to prawie 460 mln złotych, z czego 85% pochodzi z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego. Prace budowlane będą poprzedzone pracami projektowymi i rozpoczną się na przełomie I i II kwartału 2020 roku. Zakończenie prac planowane jest w grudniu 2021 roku.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Ilu podróżnych jeździ między Skoczowem i Cieszynem?

Biznes

Ilu podróżnych jeździ między Skoczowem i Cieszynem?

Przemysław Brych 02 lipca 2023

Powrót pociągów do Wisły i w Beskid Śląski

Infrastruktura

Powrót pociągów do Wisły i w Beskid Śląski

inf. pras oprac. JM 08 grudnia 2022

11 grudnia wrócą pociągi do Wisły. W jakich relacjach pojadą?

Pasażer

Opóźniony powrót pociągów w Beskid Śląski

Infrastruktura

Opóźniony powrót pociągów w Beskid Śląski

Roman Czubiński 10 listopada 2021

Linię do Wisły zamknięto w samym środku sezonu. Dlaczego?

Infrastruktura

Zobacz również:

Ilu podróżnych jeździ między Skoczowem i Cieszynem?

Biznes

Ilu podróżnych jeździ między Skoczowem i Cieszynem?

Przemysław Brych 02 lipca 2023

Powrót pociągów do Wisły i w Beskid Śląski

Infrastruktura

Powrót pociągów do Wisły i w Beskid Śląski

inf. pras oprac. JM 08 grudnia 2022

11 grudnia wrócą pociągi do Wisły. W jakich relacjach pojadą?

Pasażer

Opóźniony powrót pociągów w Beskid Śląski

Infrastruktura

Opóźniony powrót pociągów w Beskid Śląski

Roman Czubiński 10 listopada 2021

Linię do Wisły zamknięto w samym środku sezonu. Dlaczego?

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5