Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Są pozostałe dwa przetargi na LCS Stargard [aktualizacja]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
24-08-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Najbardziej zagrożony odcinek modernizacji linii E59 pomiędzy Poznaniem a Szczecinem doczekał się przetargów na prace torowe. Podzielono go na trzy odcinki.

Harmonogram modernizacji linii E59 pomiędzy Poznaniem a Szczecinem jest mocno napięty. Stosunkowo najlepsza sytuacja jest na odcinku Poznań – Wronki, gdzie wybrano wykonawców. Musi on zostać zakończony w 2020 roku, by nie stracić dofinansowania z mechanizmu CEF. Z kolei odcinek Wronki – Dobiegniew może zostać zrealizowany później – do końca 2023 roku. 

Najtrudniejsza sytuacja jest na odcinku od Dobiegniewa do Szczecina, który musi zostać zmodernizowany do końca 2020 roku. Dotąd rozpisano jedynie przetarg na sterowanie ruchem oraz wykonano pewne roboty wyprzedzające. Odcinek właśnie doczekał się pierwszego przetargu na roboty budowlane.

Dziś (23 sierpnia) PKP PLK ogłosiła przetarg na przebudowę układów torowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na linii kolejowej E59. Obejmuje on tylko odcinek Choszczno – Stargard, czyli 34 kilometry z 92 kilometrów pomiędzy Dobiegniewem a Szczecinem Dąbie. Szacunkowy zakres zamówienia to zaledwie 269,3 mln złotych netto. Jedynym kryterium udzielenia zamówienia będzie cena. PLK zastrzegła sobie możliwość dokonania wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Według dokumentów przetargowych realizacja planowana jest na okres od 20 lutego 2019 r. do 30 listopada 2020 r. PLK zaznacza, że może unieważnić zamówienie, jeśli nie zostaną mu przyznane środki na finansowanie inwestycji. Mają one pochodzić z budżetu Unii Europejskiej oraz z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA).

W załącznikach postępowania czytamy, że PLK może naliczyć kary umowne do wysokości 20 proc. kontraktu (30 proc., jeśli zostanie zerwana umowa z winy wykonawcy). PLK zastrzega, że zapłata kary umownej nie pozbawia zamawiającego prawa dochodzenia na zasadach ogólnych dodatkowego odszkodowania, jeśli z winy wykonawcy utraci dofinansowanie unijne.

Aktualizacja: Są kolejne dwa przetargi

PKP PLK kolejnego dnia (24 sierpnia) ogłosiła pozostałe dwa przetargi na prace torowe na odcinku LCS Stargard. Pierwszy przetarg dotyczy odcinka Stargard - Szczecin Dąbie. Wartość tego zamówienia PLK szacuje na 309 mln złotych netto. Natomiast dla odcinka Słonice - Choszczno szacunkowa wartość to tylko 115 mln zł netto. W obu kontraktach są identyczne jak dla odcinka Choszczno - Stargard terminy wykonania, kryteria wyboru wykonawcy i warunki zamówienia.

Jak pisaliśmy dziś, PLK nie złożyła jeszcze dokumentacji potrzebnej do uzyskania decyzji lokalizacyjnej dla obu tych odcinków.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio: PTS dostarczy pięć zespołów spalinowych?

Tabor i technika

Polregio: PTS dostarczy pięć zespołów spalinowych?

Roman Czubiński 23 października 2025

Pomorskie: Przetarg na przewozy. Tylko rok na przygotowanie

Prawo i polityka

Pomorskie: Przetarg na przewozy. Tylko rok na przygotowanie

Roman Czubiński 22 października 2025

Wolsztyn: Parowozownia kupuje kolejne wagony

Tabor i technika

Wolsztyn: Parowozownia kupuje kolejne wagony

Roman Czubiński 10 października 2025

Zobacz również:

PLK: Koniec prac na torach między Poznaniem a Szczecinem w 2024 roku

Infrastruktura

PLK: Koniec prac na torach między Poznaniem a Szczecinem w 2024 roku

Michał Szymajda 08 lutego 2024

Jest umowa na projekt ponownej modernizacji E59 do granicy

Infrastruktura

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

Infrastruktura

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

inf. pras oprac. JM 21 lipca 2022

Pozostałe z wątku:

Polregio: PTS dostarczy pięć zespołów spalinowych?

Tabor i technika

Polregio: PTS dostarczy pięć zespołów spalinowych?

Roman Czubiński 23 października 2025

Pomorskie: Przetarg na przewozy. Tylko rok na przygotowanie

Prawo i polityka

Pomorskie: Przetarg na przewozy. Tylko rok na przygotowanie

Roman Czubiński 22 października 2025

Wolsztyn: Parowozownia kupuje kolejne wagony

Tabor i technika

Wolsztyn: Parowozownia kupuje kolejne wagony

Roman Czubiński 10 października 2025

Zobacz również:

PLK: Koniec prac na torach między Poznaniem a Szczecinem w 2024 roku

Infrastruktura

PLK: Koniec prac na torach między Poznaniem a Szczecinem w 2024 roku

Michał Szymajda 08 lutego 2024

Jest umowa na projekt ponownej modernizacji E59 do granicy

Infrastruktura

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

Infrastruktura

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

inf. pras oprac. JM 21 lipca 2022

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij