NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Linia Oświęcim – Trzebinia zostanie zmodernizowana. Jest projektant

| Jakub Madrjas 25.02.2016 491

Linia Oświęcim – Trzebinia zostanie zmodernizowana. Jest projektant
Fot. PiotrPaleczny, CC BY-SA 3.0
PKP PLK przygotowują się do modernizacji linii nr 93 na odcinku Trzebinia – Oświęcim. Wybrana została już firma, która przygotuje projekt budowlany oraz materiały przetargowe na wybór wykonawcy.
Po zakończeniu prac linia nr 93 ma na odcinku Trzebinia – Oświęcim ma zostać dostosowana do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla towarowych. Największy zakres przebudowy będzie dotyczyć stacji Chrzanów, Chełmek oraz 12 obiektów inżynieryjnych. Wyregulowane zostaną też osie torów na całym odcinku Trzebinia – Oświęcim.

Samorządy same zapłaciły za studium

O modernizację linii na tym odcinku zabiegały władze gmin leżących na trasie. Pod koniec 2012 roku zostało opracowane studium wykonalności dla inwestycji, które zostało sfinansowane przez gminy Chrzanów, Libiąż, Chełmek.

Między innymi dzięki tym staraniom projekt modernizacji linii nr 93 na odcinku Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice został zapisany w Krajowym Programie Kolejowym. Koszt modernizacji aż do Czechowic-Dziedzic ma wynieść 438 mln zł. PLK liczy na uzyskanie unijnego dofinansowania na inwestycję.

Jest wykonawca projektu

PKP PLK wybrały firmę, która przygotuje projekt budowlany oraz materiały przetargowe na wybór wykonawcy. Przetarg wygrała firma Schuessler-Plan, która zaoferowała najkorzystniejszą cenę, na poziomie 2 741 301 zł brutto. W drugim kryterium – jakości – otrzymała 16 punktów na 20 możliwych do uzyskania. Oprócz zwycięzcy, ważne oferty złożyły też: Systra, Wyg, BBF, Halcrow, JPL, Transkol, Koltach, Trans–Bud–Projekt, oraz CE Projekt. Odrzucone zostały oferty Egis, IDOM i MGGP, a do tego PKP PLK wykluczyły z przetargu firmy Complex i m–TOR.

Oferta Schuessler-Plan była dużo niższa od kosztorysu, który opiewał na 6,4 mln złotych brutto. Wykonawca ma wykonać koncepcję przebudowy 2 stacji i 12 obiektów inżynieryjnych, projekty budowlane i złożyć wniosek o pozwolenie budowlane. Przygotuje też badania geologiczne i materiały przetargowe.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Oświęcim (66)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Oświęcim (66)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5