NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Linia do Lwówka Śląskiego jest już nieprzejezdna. Przez kradzieże

| Kasper Fiszer 23.08.2018 94

Linia do Lwówka Śląskiego jest już nieprzejezdna. Przez kradzieże
Skutki kradzieży na linii 283fot. archiwum RK
Łupem złodziei padły m.in. śruby, podkładki i wkręty mocujące tor linii kolejowej nr 283 pomiędzy Jelenią Górą a Lwówkiem Śląskim. Kradzieży dokonano najprawdopodobniej w połowie sierpnia. PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiadają naprawę nieużytkowanego od dłuższego czasu torowiska.
Linia kolejowa nr 283 prowadząca z Jeleniej Góry do Żagania na odcinku do Lwówka Śląskiego pozostaje zamknięta dla ruchu. Nieliczne pociągi pasażerskie uruchamiane tam przez Koleje Dolnośląskie zniknęły z rozkładu jazdy w grudniu 2016 r., bo zarządca infrastruktury, PKP Polskie Linie Kolejowe, obniżył dopuszczalne prędkości do poziomu, który w opinii przewoźnika i władz regionu nie pozwalał na kształtowanie rozsądnej oferty przewozowej. Po dwóch latach, podczas których kursy pozarozkładowe uruchamiano jedynie sporadycznie, linia stała się nieprzejezdna.

Straty wyniosły kilka tysięcy złotych

O braku przejezdności pomiędzy nieczynnymi przystankami Siedlęcin i Pilchowice-Zapora poinformowali nas czytelnicy. Wskazywali oni na kradzież elementów infrastruktury kolejowej. Doniesienia te potwierdziły wczoraj PKP Polskie Linie Kolejowe. – 17 sierpnia 2018 r. na linii kolejowej Jelenia Góra – Lwówek Śląski, szlak Siedlęcin – Pilchowice-Zapora, oraz na obiekcie mostowym w km 10,610 – 10,630 [a więc także znajdującym się pomiędzy wskazanymi przystankami – dop. kf] stwierdzono kradzież elementów infrastruktury torowej. Skradziono 892 szt. wkrętów, 196 szt. śrub stopowych, 27 szt. śrub łubkowych, 90 szt. podkładek oraz 8 szt. blach zapobiegających wykolejeniu – wylicza Zbigniew Wolny z Zespołu Prasowego PKP PLK.

Co nieco zaskakujące, pomimo braku konkretnych planów wznowienia tam ruchu kolejowego zarządca infrastruktury zapowiada naprawę dokonanych szkód. – W najbliższym czasie skradzione elementy zostaną uzupełnione – zapewnia nasz rozmówca. Dodaje przy tym, że straty związane z kradzieżą wynoszą kilka tysięcy złotych.

Stan infrastruktury był dramatyczny jeszcze przed zawieszeniem ruchu

Ostatni okres funkcjonowania kolei pasażerskiej w Dolinie Bobru przynosił regularne wydłużenia czasu przejazdu. W 2009 r. prędkość na większości trasy została ograniczona do 30 km/godz. W 2014 r. dopuszczalna szybkość spadła do 20 km/godz. Ostatecznie we wrześniu 2016 r. na 13-kilometrowym odcinku trasy wprowadzono ograniczenie do 10 km/godz. Czas przejazdu z Jeleniej Góry do Lwówka sięgał wówczas w praktyce nawet 2 godz. 40 min. (rozkłady jazdy długo nie uwzględniały dodatkowych ograniczeń).

W 2017 r., kilka miesięcy po ostatecznym zawieszeniu ruchu przez Koleje Dolnośląskie, starania o wznowienie przewozów podjęła gmina Wleń, która rozmawiała w tej sprawie z prywatnym operatorem SKPL Cargo. Uruchomiono nawet pociąg testowy obsługiwany wagonem motorowym serii 810. Do reaktywacji połączenia ostatecznie jednak nie doszło.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5