NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Linia 447 jednak powróci wraz ze stacją Pruszków?

| Jakub Madrjas 20.09.2018 5,4k

Linia 447 jednak powróci wraz ze stacją Pruszków?
fot. PKP SA
PKP PLK planuje otworzyć 24 września zamkniętą linię 447 Warszawa – Grodzisk Maz. Rozkład jazdy zakłada, że początkowo stacja Pruszków będzie zamknięta, ale czy tak rzeczywiście będzie – nie wiadomo.
Roczne zamknięcie bardzo potrzebnej linii 447 pomiędzy Warszawą a Grodziskiem Mazowieckim miało przyspieszyć jej modernizację. Przeciwko całkowitemu zamykaniu linii protestowały m.in. Koleje Mazowieckie. Zgodnie z obawami przewoźnika, linia nie została otwarta po roku, czyli 3 września. Kilkumiesięczne opóźnienia w modernizacji spowodowały, że otwarcie trzeba było przesunąć o trzy tygodnie.

Bez ostatecznej decyzji

W lipcu PKP PLK potwierdziła informacje „Rynku Kolejowego”, że z powodu opóźnienia prac linia zostanie otwarta bez pełnej funkcjonalności (podobnie jak warszawska linia obwodowa). Pociągów pojedzie dużo mniej (mówi się o zaledwie czterech połączeniach na godzinę), będą kursować z prędkością do 80 km/h i do tego punktowo zwalniać w wielu miejscach do 20 km/h, m.in. ze względu na utworzone tymczasowe przejścia kategorii E. Do tego pociągi miały nie zatrzymywać się w Pruszkowie.

Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, w tym tygodniu, tuż przed planowanym otwarciem torów przewoźnicy otrzymali od PKP PLK informację, że stacja Pruszków jednak zostanie otwarta. Aktualnie opracowują nowe rozkłady jazdy w oparciu o możliwość zatrzymania. Decyzja o przywróceniu stacji Pruszków razem z otwarciem linii 447 nie została jednak jeszcze zatwierdzona. – Obecnie szczegółowo analizujemy możliwości zatrzymania pociągów w Pruszkowie. Ostateczna decyzja będzie zależała od sprawdzenia i zapewnienia bezpiecznego prowadzenia ruchu na stacji – poinformował „RK” Karol Jakubowski z biura prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.

Przewoźnik bez informacji, nie mówiąc o pasażerze

To nie jedyny problem – według naszych informacji, komisja odbiorowa nie przyjęła peronów w Piastowie i Ursusie. Na poprawki wykonawcy pozostały trzy dni. Profil Kolejowa Linia Łódzka od początku miesiąca informuje o dużych trudnościach dla przewoźników – odwoływanych jazdach zapoznawczych szlaku czy zmieniających się wytycznych względem konstrukcji rozkładu. Problemem pozostaje informacja pasażerska – ani przewoźnicy, ani tym bardziej ich klienci nie wiedzą, czy w poniedziałek będą mogli wysiąść w Pruszkowie. Ostatnio za brak właściwej informacji na temat przedłużenia komunikacji zastępczej na odcinku Pilawa – Garwolin UTK zagroził PKP PLK karami.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Pruszków (94)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Pruszków (94)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5