Linia 281 na obszarze województwa kujawsko-pomorskiego popada w ruinę - Wszystko na temat branży kolejowej: PKP, Intercity, przewozy regionalne, koleje mazowieckie, rozkłady jazdy PKP, Kolej
NUMER 08-09/2018
NUMER 08-09/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Budowlanka na krawędzi?
szukaj
Śledź nas:

Linia 281 na obszarze województwa kujawsko-pomorskiego popada w ruinę

| Michał Szymajda 24.07.2018 106

Linia 281 na obszarze województwa kujawsko-pomorskiego popada w ruinę
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
Modernizacją fragmentu linii 281 na terenie województwa kujawsko-pomorskiego nie jest zainteresowany ani marszałek tego województwa, ani, przynajmniej na razie, Ministerstwo Infrastruktury. Linia o dużym potencjale w przewozach pasażerskich i towarowych na obszarze tego województwa jest w fatalnym stanie.
O szanse na podniesienie rangi linii 281 od Kcyni do Chojnic pyta Ministerstwo Infrastruktury Paweł Skutecki, poseł formacji Kukiz’15. Wydaje się, że zdaje sobie sprawę z niechęci urzędu marszałkowskiego województwa kujawsko-pomorskiego do podjęcia starań w kierunku zdobycia środków na jej remont.

– W ramach przygotowań do przedmiotowych analiz (związanych z nową perspektywą finansową PKP PLK na lata 2021-2027 – dop. red) Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego niestety nie zgłaszał propozycji prac na linii kolejowej nr 281 na odcinku Nakło nad Notecią – Chojnice w przyszłej perspektywie finansowej, nad czym bardzo ubolewam – pisze i pyta o to, jaki stosunek do linii, po której jeździ się z prędkością 20 km/h ma Ministerstwo Infrastruktury. Zaznacza, że mimo iż linia jest na niektórych odcinkach jednotorowa, to cała architektura i infrastruktura była zaprojektowana i wybudowana pod linię dwutorową z zamysłem przyszłej elektryfikacji.

– Nie jest tajemnicą, że dostęp do transportu zbiorowego jest w tej części województwa znacznie ograniczony – ocenia.

Jest nadzieja?

Ministerstwo Infrastruktury wlewa trochę nadziei w serce posła. Bo choć modernizacja linii 281 na kujawsko-pomorskim odcinku nie została uwzględniona w planach PLK do roku 2023, to PKP PLK bierze pod uwagę inwestycje na niej do roku 2027.

– W przypadku pozytywnego wyniku analiz sieciowych oraz po określeniu źródeł finansowania i ich prognozowanej wielkości, dla wybranych projektów wdrażane będą działania przygotowawcze (…). Należy zwrócić uwagę, że dopiero na etapie przygotowania studium wykonalności wykonywana jest weryfikacja zasadności i potencjalnych możliwości zwiększania parametrów eksploatacyjnych linii – odpisał posłowi Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w MI.

Wielkopolska remontuje, kujawsko-pomorskie – niestety nie

Niestety, poza zainteresowaniem urzędu marszałkowskiego województwa kujawsko-pomorskiego jest także modernizacja krótkiego odcinka linii 356 od granicy z województwem wielkopolskim do Kcyni. W połączeniu z naprawą linii 281 od Kcyni do Nakła nad Notecią (lub dalszego odcinka linii 356 od Kcyni przez Szubin do Bydgoszczy) otrzymalibyśmy alternatywną linię Bydgoszcz – Poznań o dobrych parametrach i z niezłymi czasami przejazdu.

Linia 356 od Poznania do Wągrowca, gdzie odbyła się modernizacja, już jest przykładem bardzo udanej rewitalizacji połączeń pasażerskich. Województwo wielkopolskie utrzymuje połączenia regionalne siłami Kolei Wielkopolskich aż do Gołańczy, tuż przed granicą z województwem kujawsko-pomorskim. Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w czerwcu uruchomił także przewozy pasażerskie na odcinku linii 281 pomiędzy Jarocinem a Gnieznem. Piszemy o tym tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2018
NUMER 08-09/2018
Wakacyjny numer naszego miesięcznika poświęcamy przede wszystkim problemom na rynku budowlanym - zarówno pod kątem wykonawców inwestycji kolejowych, jak i w szerszym kontekście. Warto przeczytać również obszerną prezentację modelu holdingowego w PKP SA autorstwa członka zarządu spółki, Mirosława Antonowicza. Oprócz tego polecamy rozmowy z prezesami Pesy i polskiego Siemensa. Piszemy również m. in. o rewolucji tramwajowej we Francji. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS