NUMER 10/2019
NUMER 10/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Trzy dekady zmian na kolei
szukaj
Śledź nas:

Liczne usterki toru na oddanej do eksploatacji linii 281. Jesienią ponownie ją zamkną

| Michał Szymajda 27.08.2019 152

Liczne usterki toru na oddanej do eksploatacji linii 281. Jesienią ponownie ją zamkną
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Pociągi Kolei Dolnośląskich kursujące na reaktywowanej trasie z Wrocławia do Krotoszyna muszą zwalniać na świeżo wyremontowanym odcinku linii kolejowej 281. PKP PLK zamierza linię naprawiać. Ponownie.
Można już chyba powiedzieć, że nad 40-kilometrowym odcinkiem linii kolejowej 281, między Grabownem Wielkim, a Krotoszynem, ciąży fatum. Lub, jak uważają inni, że prace na linii wykonano niesolidnie.

Dla ruchu pociągów pasażerskich, po naprawie, linię 281 na wspomnianym odcinku uruchomiono w 25 marca 2019 roku. Na ostatnią chwilę nie było wiadomo, czy uda się tego dokonać we wskazanym dniu, ponieważ kilka dni wcześniej między Wierzchowicami a Krośnicami, po ulewach, osunął się nasyp. Wykonawca – firma Torpol – zakończyła jednak awaryjne prace w terminie.

Kontrakt na rewitalizację fragmentu linii ostatecznie wart był 155 milionów, po rozszerzeniu jego wartości o 42 mln zł., za które zbudowano nowe perony w Grabownie Wielkim, Bukowicach Trzebnickich, Krośnicach, Miliczu, Wierzchowicach, Cieszkowie i w Rakoniewicach Milickich. W tym ostatnim przypadku wydaje się, że prace były całkowicie zbędne. Do dziś nie zatrzymuje się tam bowiem żaden pociąg, głównie z uwagi na fatalne położenie przystanku, z daleka od siedzib ludzkich

Około 20 usterek na linii

Na początku sierpnia chcący zachować anonimowość maszyniści poinformowali nas o licznych problemach na zmodernizowanym odcinku linii. Skutkuje on niestety koniecznością wprowadzenia miejscowych ograniczeń prędkości pociągów. Potwierdza to PKP PLK, zastrzegając, że okres gwarancji dla linii jeszcze się nie rozpoczął.

– W marcu 2019 r. na linii nr 281, na rewitalizowanym odcinku Grabowno Wielkie – Cieszków, zakończono odbiór eksploatacyjny. Przywrócony został bezpieczny ruch pociągów z uwzględnieniem przewidzianych jeszcze do wykonania prac. Protokół odbioru eksploatacyjnego określa usterki, które usunąć musi wykonawca. Niektóre z nich wymagają ograniczeń prędkości. Po usunięciu usterek, możliwy będzie końcowy odbiór zadania. Wówczas rozpocznie się 72 miesięczna gwarancja – napisał Mirosław Siemienic, rzecznik prasowy PKP PLK.

Będzie ponowne, krótkotrwałe zamknięcie

Jak informuje zarządca infrastruktury, główne wyzwania z jakimi na tym odcinku spotkał się wykonawca to konieczność wykonania podbicia stabilizacyjnego i wykonanie dodatkowych rozprężeń szyn.

– Wynika to z ilości tonażu, który przejechał oddaną do eksploatacji rewitalizowaną linią. Z uwagi na warunki atmosferyczne (wysokie temperatury) oraz brak możliwości czasowego zamknięcia jednotorowej linii, nie można było dotychczas wykonać regulacji naprężeń w torach. Zamknięcie linii m.in. na te prace, planowane jest od listopada 2019. Zmiany w organizacji ruchu będą ustalane z przewoźnikami – poinformował Mirosław Siemieniec.

Obecnie z linii korzystają, oprócz przewoźników towarowych, Koleje Dolnośląskie, oraz PKP Intercity. Ten drugi przewoźnik, w większości przypadków, od września wróci już na swoją starą trasę Wrocław – Łódz, przez Twardogórę Sycowską i ominie opisywany odcinek linii 281.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2019
NUMER 10/2019
Numer 10/2019 miesięczniku "Rynek Kolejowy" ma rekordową objętość - aż 180 stron! Tematem numeru jest podsumowanie trzech dekad kolei w wolnej Polsce. Nie brakuje też jednak innych interesujących materiałów. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5