NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Leszno – Głogów: Znamy projekt rozkładu jazdy

| Kasper Fiszer 24.07.2019 5,8k

Leszno – Głogów: Znamy projekt rozkładu jazdy
Stacja Lasocice na linii nr 14fot. Ralf Lotys (Sicherfot. Ralf Lotys (Sicherlich), lic. CC BY 2.5
Projekt rozkładu jazdy dla linii Leszno – Głogów zakłada, że część pociągów pojedzie w bezpośredniej relacji do Zielonej Góry. Połączenia pasażerskie mają wrócić na remontowany fragment linii kolejowej nr 14 w grudniu tego roku. Czas przejazdu z Leszna do Głogowa ma być krótszy niż godzina.
Trwają przygotowania do wznowienia przewozów pasażerskich na trasie Leszno – Głogów. Ten fragment linii kolejowej nr 14 jest właśnie remontowany, a pociągi regionalne mają tam kursować od grudnia. Lubuski samorząd wojewódzki zapowiedział, że uruchomi wraz z władzami Dolnego Śląska i Wielkopolski sześć par połączeń. Telewizja Młodzieżowa Leszno opublikowała na swoich stronach internetowych projekt rozkładu jazdy. Został on pierwotnie przekazany przez Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego Rafałowi Tworkowskiemu, radnemu Młodzieżowego Sejmiku Województwa Dolnośląskiego, w ramach procedury dostępu do informacji publicznej.

Dwa bezpośrednie kursy do Zielonej Góry i cztery do Głogowa

Liczba kursów jest według niego zgodna z wcześniejszymi założeniami, przy czym pięć par kursować ma według tego samego rozkładu we wszystkie dni tygodnia, a szósta (ale tylko w jedną stronę) – w innych godzinach od poniedziałku do soboty, a w innych – w niedziele. Pociągi miałyby wyjeżdżać z Leszna o 6:40, 7:40, 9:40, 14:40, 16:40 i 18:40, a z Głogowa o 6:37, 8:37, 13:37, 15:37, 17:37 oraz o 19:37 (oprócz niedziel) i o 22:37 (w niedziele). Komunikacja ma nie być utrzymywana w pierwszy dzień Świąt Bożego Narodzenia, Nowy Rok i Niedzielę Wielkanocną.

Grafik przewiduje, że dwie pary połączeń realizowane byłyby w bezpośredniej relacji Leszno – Zielona Góra – Leszno. Czas przejazdu z Głogowa do Leszna wynieść ma 56 minut. Wszystkie kursy miałyby być obsługiwane pojazdami serii SA133 lub SA108. UMWL potwierdził „Rynkowi Kolejowemu” zgodność opublikowanego na stronach lokalnej telewizji rozkładu jazdy z aktuanymi założeniami.

Znaleziono rezerwę taborową – w Żaganiu

– Jest to projekt będący w trakcie uzgodnień pomiędzy organizatorami publicznego transportu zbiorowego, tj. województwami lubuskim, dolnośląskim i wielkopolskim, oraz przewoźnikiem, tj. spółką Przewozy Regionalne – zastrzega przy tym Piotr Tykwiński, zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktury i Komunikacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego. Dodaje, że kształt rozkładu może więc ulec jeszcze zmianie. – Do chwili obecnej uzgodniono jednak treść dokumentu określającego zasady organizacji połączeń kolejowych na tej linii – mówi.

Dotychczas problemem dla województw było wyznaczenie pojazdu rezerwowego dla lubuskiego spalinowego zespołu trakcyjnego, który ma obsługiwać kursy. Tę kwestię udało się jednak już rozstrzygnąć. – Rezerwę zapewnią pojazdy stacjonujące w Żaganiu. W tym celu dokonano odpowiedniego obiegowania składów do stacji Żagań przez Zieloną Górę – tłumaczy nasz rozmówca.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5