Partnerzy serwisu:
Pasażer

Lepszy rozkład jazdy na trasie Legnica – Kamieniec Ząbkowicki

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-11-2025
Ostatnia modyfikacja:
23-10-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Lepszy rozkład jazdy na trasie Legnica – Kamieniec Ząbkowicki
fot. M. Pabiańska/PKP PLK
Poprawa parametrów technicznych Magistrali Podsudeckiej pozwala na ułożenie atrakcyjniejszego rozkładu jazdy. Pierwsze zmiany podróżni mają odczuć już w grudniu, gdy kolejne kursy będą rozłożone równomierniej w ciągu dnia. Kolejne udogodnienia pojawią się do 2027 r.

Na naszych łamach opisywaliśmy niedawno prace infrastrukturalne PKP Polskich Linii Kolejowych, prowadzone na linii 137 Katowice – Legnica. Jej dolnośląski fragment od Kamieńca Ząbkowickiego na zachód przechodzi remont, w wyniku którego dopuszczalna prędkość ma wzrosnąć do 120 km/godz. Przełoży się to na skrócenie czasu przejazdu o ok. 50 minut. Odcinek obsługują Koleje Dolnośląskie.

UMWD: Zbliżymy się do rozkładu jazdy z taktem

Poprawa stanu technicznego trasy ma przynieść atrakcyjniejszą ofertę przewoźnika. – Pasażerowie mogą spodziewać się pierwszych zmian już w grudniu tego roku. Połączenia będą rozłożone bardziej równomiernie, rozkład jazdy będzie zbliżony do cyklicznego. Skomunikowania w Legnicy i Jaworzynie Śląskiej będą natomiast regularne i niezawodne – zapowiada Michał Nowakowski, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego. Dodaje jednocześnie, że zgodnie z informacjami przekazywanymi samorządowi przez zarządcę infrastruktury pełne efekty toczących się prac będą osiągnięte w grudniu 2027 r.

Aktualnie roboty są prowadzone pomiędzy Legnicą a Jaworzyną Śląską. Wkrótce mają objąć także odcinek do Kamieńca, co zdaniem samorządu przełoży się docelowo na zwiększenie konkurencyjności kolei względem transportu indywidualnego. – Ważnym elementem będzie bezsprzecznie poprawa warunków planowania systemowych skomunikowań na kolejnych węzłach w Świdnicy i Kamieńcu Ząbkowickim. Skrócenie czasu jazdy na tak długim odcinku wpływa też pozytywnie na warunki eksploatacyjne. Dzięki krótszemu zaangażowaniu taboru do obsługi określonej siatki połączeń możliwe jest uruchomienie większej liczby kursów przy zaangażowaniu takich samych środków (pojazdy i personel) – stwierdza nasz rozmówca.

Wielu podróżnych przesiada się na stacjach węzłowych

Nie przedstawia on przy tym szczegółów takich jak liczba dodatkowych par pociągów, jakie pojawią się wkrótce na Magistrali Podsudeckiej. Podkreśla jednak, że istotnym czynnikiem przy konstrukcji rozkładu będzie kwestia zapewnienia dogodnych przesiadek. Specyfiką linii 137 ma być bowiem duży, niejednokrotnie przeważający udział pasażerów jadących do miejscowości położonych poza samą Magistralą Podsudecką, do których docierają oni przy wykorzystaniu połączeń skomunikowanych w Legnicy, Kamieńcu, Świdnicy czy Jaworzynie.

Skonkretyzowane założenia rozkładu mają być opracowane po przedstawieniu przez PKP Polskie Linie Kolejowe tzw. tras wzorcowych. Prezentują one możliwe do osiągnięcia czasy przejazdu przy uwzględnieniu parametrów szlaku po modernizacji. – Powinno to mieć miejsce w perspektywie przyszłego roku – usłyszeliśmy w UMWD.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Do 200 górników znajdzie pracę w Kolejach Śląskich

Biznes

Do 200 górników znajdzie pracę w Kolejach Śląskich

Koleje Śląskie 03 listopada 2025

Dworzec w Ozorkowie poza programem inwestycyjnym

Infrastruktura

Dworzec w Ozorkowie poza programem inwestycyjnym

Kasper Fiszer 03 listopada 2025

Zobacz również:

Szybciej i bezpieczniej na Magistrali Podsudeckiej pod Legnicą

Infrastruktura

Szybciej i bezpieczniej na Magistrali Podsudeckiej pod Legnicą

Kasper Fiszer 23 października 2025

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Infrastruktura

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Kasper Fiszer 27 sierpnia 2025

Pozostałe z wątku:

Do 200 górników znajdzie pracę w Kolejach Śląskich

Biznes

Do 200 górników znajdzie pracę w Kolejach Śląskich

Koleje Śląskie 03 listopada 2025

Dworzec w Ozorkowie poza programem inwestycyjnym

Infrastruktura

Dworzec w Ozorkowie poza programem inwestycyjnym

Kasper Fiszer 03 listopada 2025

Zobacz również:

Szybciej i bezpieczniej na Magistrali Podsudeckiej pod Legnicą

Infrastruktura

Szybciej i bezpieczniej na Magistrali Podsudeckiej pod Legnicą

Kasper Fiszer 23 października 2025

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Infrastruktura

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Kasper Fiszer 27 sierpnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij