Partnerzy serwisu:
Biznes

Leo Express chce uczestniczyć we wspólnym bilecie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
29-08-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Leo Express chce uczestniczyć we wspólnym bilecie
Fot. Mariusz Tuszyński, SM42.pl
Leo Expressowi nie uda się wejść na tory 1 września. Czeski operator skompletował już jednak załogi maszynistów i spolonizował tabor. Jednocześnie rozmawia z polskimi przewoźnikami na temat koordynacji rozkładów jazdy i wzajemnego honorowania biletów.

Leo Express ma już skompletowaną załogę maszynistów polskojęzycznych z potrzebnymi uprawnieniami. Aktualnie obsługują oni przewozy na terenie Czech. Przewoźnik szuka jeszcze dyspozytorów i specjalistów ds. operacyjnych w transporcie kolejowym. Spolonizowane Flirty czekają z kolei na uzupełnienie dokumentacji do złożenia w Urzędzie Transportu Kolejowego – w celu uzyskania dopuszczenia dla taboru.

Przewoźnikowi nie uda się wejść na polskie tory już 1 września – a to ten termin był zapisany we wniosku przewoźnika o uruchomienie pociągu na trasie Kraków – Praga. Jak tłumaczy "Rynkowi Kolejowemu" członek zarządu i dyrektor Leo Express Polska Peter Jančovič, dokładny termin uruchomienia pociągów będzie można określić dopiero po uzyskaniu decyzji o otwartym dostępie. – Po uzyskaniu tej decyzji potrzebujemy nie więcej niż parę tygodni na rozpoczęcie przewozów – zapewnia.

Będzie badanie równowagi ekonomicznej

Dlaczego procedury nadal trwają? Do Urzędu Transportu Kolejowego wpłynął wniosek Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa o zbadanie równowagi ekonomicznej połączeń dotowanych realizowanych na tej trasie po wprowadzeniu na nią prywatnej usługi. Z kolei prezes Urzędu Transportu Kolejowego wystąpił do resortu o przekazanie uzupełniających informacji do przeprowadzenia badania, które ma otrzymać do końca sierpnia.

– Nie wydaje nam się, żeby to była zła wola ze strony UTK, mająca na celu wydłużanie procedur – mówi Jančovič. Przewoźnik nie poznał jednak powodów złożenia wniosku przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa – mimo próśb o spotkanie z MIB w tej sprawie. – Ministerstwo organizuje pomiędzy Krakowem i Czechami tylko jeden pociąg całoroczny. My oferujemy uzupełnienie tej oferty o kolejny pociąg – bez żadnych oczekiwań, jeżeli chodzi o dotacje – podkreśla przedstawiciel prywatnego przewoźnika. Jak dodaje, Leo Express celuje w inną grupę docelową niż polski narodowy przewoźnik.

Chcą uczestniczyć we wspólnym bilecie

– Jesteśmy chętni do udziału w takich inicjatywach jak np. wspólny bilet z PKP Intercity czy z przewoźnikami regionalnymi. Chętnie będziemy honorować bilety tych przewoźników w naszych pociągach, co zadeklarowaliśmy również w formie pisemnej. Dodatkowo, cały czas deklarujemy, że jesteśmy chętni również do koordynacji rozkładowej – podkreśla Jančovič. Dzięki sygnałom, które już otrzymał od pozostałych przewoźników, Leo Express przesunie zaplanowane odjazdy pociągów z Krakowa na godziny wczesnoporanne, zamiast odjazdu w nocy. – Ta korekta zostanie naniesiona we wniosku jeszcze w tym tygodniu. Mamy nadzieje, że taka postawa z naszej strony pomoże przyspieszyć sprawę – mówi.

W ubiegłym tygodniu Leo Express i Flixbus reaktywowali połączenia Locomore w Niemczech. – Z naszych aktualnych najnowszych doświadczeń z Niemiec widzimy, że pomimo wsparcia ze strony rządu niemieckiego dla narodowego przewoźnika Deutsche Bahn, rząd federalny również cały czas stara się, żeby stworzyć szanse dla przewoźników prywatnych w celu wytworzenia zdrowej konkurencji na rynku. Mamy nadzieję, że do takiej samej sytuacji, korzystnej dla rządu i obywateli, uda się doprowadzić również w Polsce – mówi, podkreślając, że pomimo pojawienia się nowych podmiotów na rynku, nie tylko w transporcie kolejowym, a także w transporcie autokarowym, Deutsche Bahn nie traci, a wzmacnia swoją pozycję, a ilość pasażerów na kolei cały czas rośnie.

– Myślę, że tak może być również w Polsce. Wszystko jednak zależy od tego, czy Ministerstwo potraktuje możliwości wynikające z otwarcia rynku na nowe podmioty poważnie i da im szanse. Jeżeli tak, możemy być świadkami dalszego rozwoju kolei. Potrzebna jest jednak jasna decyzja ze strony Ministerstwa – podsumowuje.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5