NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

LCS z systemem ISKRA pozostanie mimo modernizacji linii nr 68

| jar, Rynek Kolejowy 20.07.2017 1,8k

LCS z systemem ISKRA pozostanie mimo modernizacji linii nr 68
Fot. Rafał Jasiński / Archiwum
Z końcem 2015 r. rozpoczęto eksploatację Lokalnego Centrum Sterowania Niedrzwica, którym objęto newralgiczny odcinek linii Lublin – Przeworsk. Przebudowa trasy nie spowoduje, że dwuletni komputerowy system sterowania ruchem kolejowym zostanie zastąpiony innym.
"Poligon badawczy" a przepustowość

Na jednotorowej lini łączącej Lublin ze Stalową Wolą przez lata problemem była niska przepustowość odcinka Niedrzwica – Kraśnik. Wynikała ona głównie z fizycznej likwidacji stacji Leśniczówka oraz zamknięcia stacji Wilkołaz. Sytuacja jednak uległa poprawie po trwających od 2011 r. pracach, realizowanych na mocy porozumienia między PKP Polskie Linie Kolejowe oraz ELESTER-PKP.

– Projekt poligonu dla systemu ISKRA zrealizowany został z końcem roku 2015, kiedy to komputerowy system sterowania ruchem kolejowym uzyskał świadectwo dopuszczenia do eksplantacji. Od tego czasu ISKRA pracuje w LCS Niedrzwica nieprzerwanie i, co jest szczególnie istotne, niezawodnie – informuje „Rynek Kolejowy” Arkadiusz Kamiński, Specjalista do spraw marketingu w ELESTER-PKP. Systemem objęto trzy stacje – obok tytułowej stacje Lublin Zemborzyce i Wilkołaz. Uruchomienie tej ostatniej podzieliło szlak o długości ok. 24 km.

System ISKRA

Arkadiusz Kamiński wskazuje na mocne strony zastosowanego systemu. – Podstawowymi zaletami systemu ISKRA jest możliwość elastycznego dostosowania do krajowych realiów i uwarunkowań prowadzenia ruchu kolejowego. Odpowiednia struktura systemu oraz zastosowane rozwiązania pozwalają na jego zabudowę na dowolnych posterunkach ruchu, stacjach i liniach kolejowych w kraju z wyłączeniem linii magistralnych – wyjaśnia.

Jak dodaje rozmówca „Rynku Kolejowego”, system został rozbudowany o dodatkowe możliwości. Dodano takie funkcjonalności systemu jak możliwość realizacji jazd manewrowych zorganizowanych oraz jazd pociągowych na sygnał zastępczy, w tym możliwość realizacji jazd na sygnał zastępczy utwierdzony. Mimo to nadal trwają prace nad udoskonaleniem ISKRY.

Modernizacja nie zlikwiduje LCS Niedrzwica

Jak informowaliśmy na naszym portalu, rozpoczęto roboty infrastrukturalne w ramach przebudowy linii nr 68 wraz z jej elektryfikacją na odcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadów. Mimo zaplanowanych kompleksowych prac system ISKRA nie zostanie zdemontowany. Jak zapewnia Łukasz Kwasiborski z Wydziału prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrala, po modernizacji linii nr 68 LCS Niedrzwica z urządzaniami ISKRA nadal będzie spełniał swoją rolę. –Na pozostałej modernizowanej części linii mogą się pojawić nowe urządzenia SRK, ale w tym momencie nie możemy jeszcze mówić o konkretach – kończy.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Lubelskie (1122)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Lubelskie (1122)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5