Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

LCS z systemem ISKRA pozostanie mimo modernizacji linii nr 68

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
20-07-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
LCS z systemem ISKRA pozostanie mimo modernizacji linii nr 68
Fot. Rafał Jasiński / Archiwum
Z końcem 2015 r. rozpoczęto eksploatację Lokalnego Centrum Sterowania Niedrzwica, którym objęto newralgiczny odcinek linii Lublin – Przeworsk. Przebudowa trasy nie spowoduje, że dwuletni komputerowy system sterowania ruchem kolejowym zostanie zastąpiony innym.

"Poligon badawczy" a przepustowość

Na jednotorowej lini łączącej Lublin ze Stalową Wolą przez lata problemem była niska przepustowość odcinka Niedrzwica – Kraśnik. Wynikała ona głównie z fizycznej likwidacji stacji Leśniczówka oraz zamknięcia stacji Wilkołaz. Sytuacja jednak uległa poprawie po trwających od 2011 r. pracach, realizowanych na mocy porozumienia między PKP Polskie Linie Kolejowe oraz ELESTER-PKP.

– Projekt poligonu dla systemu ISKRA zrealizowany został z końcem roku 2015, kiedy to komputerowy system sterowania ruchem kolejowym uzyskał świadectwo dopuszczenia do eksplantacji. Od tego czasu ISKRA pracuje w LCS Niedrzwica nieprzerwanie i, co jest szczególnie istotne, niezawodnie – informuje „Rynek Kolejowy” Arkadiusz Kamiński, Specjalista do spraw marketingu w ELESTER-PKP. Systemem objęto trzy stacje – obok tytułowej stacje Lublin Zemborzyce i Wilkołaz. Uruchomienie tej ostatniej podzieliło szlak o długości ok. 24 km.

System ISKRA

Arkadiusz Kamiński wskazuje na mocne strony zastosowanego systemu. – Podstawowymi zaletami systemu ISKRA jest możliwość elastycznego dostosowania do krajowych realiów i uwarunkowań prowadzenia ruchu kolejowego. Odpowiednia struktura systemu oraz zastosowane rozwiązania pozwalają na jego zabudowę na dowolnych posterunkach ruchu, stacjach i liniach kolejowych w kraju z wyłączeniem linii magistralnych – wyjaśnia.

Jak dodaje rozmówca „Rynku Kolejowego”, system został rozbudowany o dodatkowe możliwości. Dodano takie funkcjonalności systemu jak możliwość realizacji jazd manewrowych zorganizowanych oraz jazd pociągowych na sygnał zastępczy, w tym możliwość realizacji jazd na sygnał zastępczy utwierdzony. Mimo to nadal trwają prace nad udoskonaleniem ISKRY.

Modernizacja nie zlikwiduje LCS Niedrzwica

Jak informowaliśmy na naszym portalu, rozpoczęto roboty infrastrukturalne w ramach przebudowy linii nr 68 wraz z jej elektryfikacją na odcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadów. Mimo zaplanowanych kompleksowych prac system ISKRA nie zostanie zdemontowany. Jak zapewnia Łukasz Kwasiborski z Wydziału prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrala, po modernizacji linii nr 68 LCS Niedrzwica z urządzaniami ISKRA nadal będzie spełniał swoją rolę. –Na pozostałej modernizowanej części linii mogą się pojawić nowe urządzenia SRK, ale w tym momencie nie możemy jeszcze mówić o konkretach – kończy.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Kasper Fiszer 14 sierpnia 2025

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

Zobacz również:

Dorohusk: Maszynista i jego pomocnik z promilami kierowali pociągiem

Tabor i technika

Dorohusk: Maszynista i jego pomocnik z promilami kierowali pociągiem

Daniel Siwak 14 sierpnia 2025

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

Iskra ze świadectwem dopuszczenia do eksploatacji

Tabor i technika

Iskra ze świadectwem dopuszczenia do eksploatacji

materiały prasowe Elester-PKP 04 grudnia 2015

Pozostałe z wątku:

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Kasper Fiszer 14 sierpnia 2025

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

Zobacz również:

Dorohusk: Maszynista i jego pomocnik z promilami kierowali pociągiem

Tabor i technika

Dorohusk: Maszynista i jego pomocnik z promilami kierowali pociągiem

Daniel Siwak 14 sierpnia 2025

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

Iskra ze świadectwem dopuszczenia do eksploatacji

Tabor i technika

Iskra ze świadectwem dopuszczenia do eksploatacji

materiały prasowe Elester-PKP 04 grudnia 2015

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij