Partnerzy serwisu:
Pasażer

Łatwiejsze planowanie podróży dla osób z niepełnosprawnościami

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-09-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Łatwiejsze planowanie podróży dla osób z niepełnosprawnościami
Fot. PKP Intercity
Od 1 października PKP Intercity wprowadza jasne i precyzyjne procedury organizowania pomocy i przejazdów osób z niepełnosprawnościami. Wszelkie informacje o tym znajdą się w nowej, intuicyjnej zakładce. Dodatkowo na stronie internetowej przewoźnika pojawi się specjalnie przygotowana wyszukiwarka składów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

PKP Intercity modernizuje swoją flotę, aby zapewnić osobom z niepełnosprawnościami komfortową podróż. W zakresie realizowanych inwestycji przewoźnik zwiększa liczbę pociągów dostosowanych do potrzeb OzN. W ramach aktualnej strategii taborowej na lata 2016-2020 zyska 40 wielofunkcyjnych wagonów COMBO o podwyższonym standardzie. Na ich pokładach znajdą się m.in. udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami.

Bezpieczeństwo ponad wszystko

PKP Intercity mając na względzie bezpieczeństwo i komfort osób z niepełnosprawnościami rekomenduje przejazdy pociągami wyposażonymi w udogodnienia. W takich składach drużyna konduktorska świadczy usługę asysty. W przypadku pomocy osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim, pomoc polega na uruchomieniu windy lub rozłożeniu platformy znajdującej się na wyposażeniu taboru. O potrzebie otrzymania asysty należy poinformować przewoźnika co najmniej na 48 godzin przed rozpoczęciem podróży.

Naszym priorytetem jest zagwarantowanie wszystkim grupom pasażerów komfortowego i bezpiecznego przejazdu. Poprzez wdrożenie nowych zasad chcemy zapewnić odpowiednie warunki przejazdu osobom z niepełnosprawnościami, gwarantujące zarówno bezpieczeństwo podróżnego jak i personelu, który na co dzień udziela pomocy na pokładach składów PKP Intercity – powiedział Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity.

Łatwiejsze planowanie

Zbiór informacji dotyczących udogodnień w składach PKP Intercity, formularz zamówienia asysty czy inne istotne dane niezbędne w planowaniu podróży osób z niepełnosprawnościami znajdą się w nowej, dedykowanej zakładce na stronie internetowej przewoźnika. Aby ułatwić pasażerom wybór pociągu z odpowiednimi udogodnieniami, powstaje specjalna wyszukiwarka. Podróżny po wpisaniu szczegółów podróży (daty i relacji) oraz wybraniu interesujących go usprawnień, np. wagonu z platformą czy windą, otrzyma listę dostosowanych składów. Do dyspozycji pasażera będzie dedykowana wyszukiwarka, jednak w momencie wystąpienia wątpliwości z wyborem taboru dostosowanego, pomocą posłużą konsultanci Infolinii oraz kasjerzy.

Szczegółowe informacje o dostosowaniu wybranego składu do potrzeb osób z niepełnosprawnościami można uzyskać w kasie biletowej, Centrum Obsługi Klienta lub dzwoniąc na Infolinię** PKP Intercity. Przewoźnik rekomenduje zakup biletu z wyprzedzeniem – w dostosowanych składach znajduje się ograniczona liczba miejsc dla osób podróżujących na wózkach.

Poglądowa wersja nowej zakładki znajduje się pod linkiem.

Bezpieczna i komfortowa podróż

Do dyspozycji pasażerów w czasie przejazdu jest obsługa pociągu. Udzieli ona wszelkich informacji dotyczących połączenia, udogodnień w składzie oraz zasad bezpieczeństwa. Dodatkowo konduktorzy powiadomią pasażera o położeniu pociągu oraz stacji docelowej. Nowoczesne pociągi typu EZT przystosowano również do potrzeb osób niewidomych oraz niedowidzących – miejsca siedzące oznaczono alfabetem Braille’a. W składach zespolonych, czyli w Pendolino, PesaDARCIE i Flircie3, podróżni mogą skorzystać z oferty gastronomicznej – przestrzeń dostosowana do ich potrzeb znajduje się tuż obok miejsca przeznaczonego do konsumpcji. Ponadto niepełnosprawni pasażerowie w składach zespolonych mogą skorzystać ze specjalnie przystosowanej toalety, w której znajduje się przycisk alarmowy – naciskając go, podróżni mogą liczyć na szybką pomoc drużyn konduktorskich w nieprzewidzianych sytuacjach.


*Konieczność wcześniejszego zgłaszania przejazdu pasażera z niepełnosprawnością wynika z rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady NR 1371/2007 z dnia 23 października 2007 r. dotyczącego praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym. Przepisy te obowiązują we wszystkich krajach Unii Europejskiej.

** Infolinia pod numerem 703 200 200 dla abonentów krajowych sieci stacjonarnych i komórkowych. Opłata za minutę połączenia 1,29 zł brutto. Usługę świadczy PKP Intercity S.A. Infolinia pod numerem +48 22 3919757 dla abonentów sieci zagranicznych i dla połączeń zagranicznych. Koszt połączenia zgodny z taryfą operatora.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5