Partnerzy serwisu:
Pasażer

KW: Koniec kolejowego połączenia Leszno — Jarocin

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-11-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
kf, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
KW: Koniec kolejowego połączenia Leszno — Jarocin
Koleje Wielkopolskie nie będą uruchamiać pociągów na trasie Leszno — Jarocin. 11 grudnia kończy się historia połączenia reaktywowanego w 2004 roku.

W nowym rozkładzie jazdy Koleje Wielkopolskie nie uruchomią żadnego pociągu na trasie Jarocin — Leszno. Przewoźnik poinformował, że zgodnie z decyzją Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego na odcinku Leszno — Gostyń szynobusy zostaną zastąpione autobusową komunikacją zastępczą, a pomiędzy Gostyniem a Jarocinem ruch nie będzie prowadzony w ogóle.

Na odcinku, który będzie obsługiwany autobusami, zapewnionych będzie pięć par kursów w dni robocze i dwie w dni wolne. To tyle samo, ile połączeń kolejowych przewiduje aktualny rozkład. Spośród nich trzy (w dni wolne — jedna) docierają do Jarocina. Autobusy zastępcze ominą przystanek Leszno Grzybowo, a w niektórych miejscowościach zatrzymają się nie przy dworcach kolejowych, a na przystankach PKS.

Decyzja UMWW oznacza koniec eksploatacji w ruchu pasażerskim 59-kilometrowej linii Jarocin — Kąkolewo (tam tory łączą się z linią Łódź Kaliska — Forst). Połączenia na tej trasie już raz zlikwidowano. Pociągi pasażerskie z Jarocina do Leszna przestały kursować 31 marca 2004, tuż po zastąpieniu ciężkich składów prowadzonych lokomotywą spalinową autobusami szynowymi SA105. Dwie pary kursów obsługiwanych szynobusami powróciły na szlak we wrześniu tego samego roku.

Z czasem na trasie zwiększono liczbę połączeń do trzech w całej relacji i dodatkowych dwóch pomiędzy Gostyniem a Lesznem. Z powodu niewielkiej rezerwy taboru wiele kursów zastępowano jednak autobusami. 1 czerwca tego roku obsługę pociągów przejęły od Przewozów Regionalnych Koleje Wielkopolskie. Jak się okazało — tylko na pół roku.

Rozkład jazdy kolejowej komunikacji zastępczej z Leszna do Gostynia można znaleźć na oficjalnej stronie przewoźnika — http://koleje-wielkopolskie.com.pl.

 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Pasażer

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Redakcja/inf. pras. 29 kwietnia 2023

KW: Zakupy piętrowego taboru muszą jeszcze chwilę poczekać

Tabor i technika

2022 rok rekordowy dla Kolei Wielkopolskich

Pasażer

2022 rok rekordowy dla Kolei Wielkopolskich

Jakub Rösler 20 stycznia 2023

Koleje Wielkopolskie: Paliwo drożeje – wybierz koleje

Pasażer

Zobacz również:

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Pasażer

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Redakcja/inf. pras. 29 kwietnia 2023

KW: Zakupy piętrowego taboru muszą jeszcze chwilę poczekać

Tabor i technika

2022 rok rekordowy dla Kolei Wielkopolskich

Pasażer

2022 rok rekordowy dla Kolei Wielkopolskich

Jakub Rösler 20 stycznia 2023

Koleje Wielkopolskie: Paliwo drożeje – wybierz koleje

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5