NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Kutno: Modernizacja E20 wymusza dodatkowe zamknięcia nocne

| Kasper Fiszer 14.06.2018 34

Kutno: Modernizacja E20 wymusza dodatkowe zamknięcia nocne
Pociągi na modernizowanej stacji Kutnofot. Kasper Fiszer
Prace na magistrali E20 wymuszają zmiany w rozkładzie jazdy także na trasach ościennych, w tym na linii nr 16 z Łodzi. Tam podróżni nie odczują ich w większym stopniu, bo konieczne było skrócenie zaledwie jednego kursu. Tym niemniej ruch w godzinach nocnych na istotnym dla aglomeracji łódzkiej ciągu, także w ruchu towarowym, nie jest obecnie możliwy.
Niedawno podsumowaliśmy na naszych łamach postęp remontu magistrali E20, w tym na odcinku powstającego Lokalnego Centrum Sterowania w Kutnie. Realizowane przez konsorcjum ZUE, Strabagu i Budimeksu roboty mają skończyć się 30 listopada przyszłego roku, a wykonawcy zapewniają, że planowany termin nadal jest realny. Zmiany w harmonogramie dotyczą przy tym odcinka Krzewie – Kłodawa, na którym konieczne okazało się rozszerzenie zakresu inwestycji o dodatkowe prace przy wzmocnieniu podtorza.

Autobus zastępczy z dodatkowym postojem z dala od przystanku kolejowego

Obecnie roboty koncentrują się także na samej stacji Kutno. Jej przebudowa wymusiła zmiany w ruchu pociągów nie tylko na samym ciągu z Warszawy do Poznania, ale także na innych liniach wchodzących do węzła. – Od 10 czerwca do 1 września z powodu przerw nocnych w ruchu pociągów na stacji Kutno ostatni pociąg z Łodzi dojedzie do Witonii [Witoni – dop. kf], a dalej pojedzie autobus, który odjedzie sprzed stacji PKP – czytamy w komunikacie prasowym Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Co ciekawe, przewoźnik wyznaczył dodatkowy postój swojego autobusu zastępczego w Witoni przy ul. Centralnej.

– W Kutnie trwają szeroko zakrojone prace inwestycyjne związane z modernizacją stacji w ramach inwestycji na linii E20 Warszawa – Poznań. Intensyfikacja robót w okresie wakacyjnym, tj. od 10 czerwca do 1 września, wpływa na prowadzenie ruchu na całej stacji – tłumaczy Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. – W celu ograniczenia zmian w kursowaniu pociągów część prac odbywa się w porze nocnej – dodaje.

PLK podkreśla znaczenie inwestycji dla ruchu długich składów towarowych

Nasz rozmówca podkreśla przy tym, że większość torów stacyjnych pozostaje zamknięta przez całą dobę. Wpływa to istotnie na ruch pasażerski – zdarza się bowiem często, że dwa pociągi podstawiane są na jeden tor (co wcześniej nie było praktykowane). Problematyczne bywa sterowanie ruchem w przypadku wystąpienia opóźnień.

– Inwestycja obejmująca obszar LCS Kutno wraz ze stacjami i szlakami kolejowymi o wartości 560 mln zł planowo zakończy się do końca 2020 r. – mówi przedstawiciel PKP PLK (jak wskazywaliśmy przy tym na początku, sam kontrakt z konsorcjum wykonawców zobowiązuje ich do realizacji prac umownych do listopada 2019 r.). – Pasażerowie zyskają oczekiwany komfort podróżowania. Przebudowane stacje i przystanki będą spełniały wysokie standardy obsługi. Ponadto trasa zostanie dostosowana do obsługi pociągów o długości 750 m, co zapewni sprawny przejazd pociągów wiozących ciężkie ładunki – podsumowuje Karol Jakubowski.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5