NUMER 06/2018
NUMER 06/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Spór o stawki
szukaj
Śledź nas:

Wykonawcy E20 wciąż zapewniają PLK, że skończą w terminie

| Jakub Madrjas 12.06.2018 51

Wykonawcy E20 wciąż zapewniają PLK, że skończą w terminie
Fot. PKP PLK
Na prośbę „Rynku Kolejowego” PKP PLK podsumowała stan prac na linii E20. Zarządca infrastruktury zapewnia, że wykonawcy wszystkich trzech odcinków dalej deklarują zakończenie prac zgodnie z harmonogramem.
Realizacja modernizacji linii E20 pomiędzy podwarszawskim Sochaczewem a Swarzędzem koło Poznania została podzielona na trzy odcinki (LCS-y). PKP PLK publikuje raporty z postępów prac, jednak dla części odcinków wciąż pojawiają się wątpliwości co do poziomu zaangażowania wykonawców. W lutym tego roku informowaliśmy, że wyciągając wnioski z prowadzonych inwestycji, PLK zmieni sposób nadzoru nad wykonawcami.

Największe problemy na LCS Łowicz

Jak przedstawiają się aktualne opóźnienia w realizacji prac? Jak informuje "RK" Zbigniew Wolny z zespołu prasowego PKP PLK, na kontrakcie LCS Konin (wykonawcą jest Torpol, termin realizacji kontraktu 41 miesięcy, nie zapowiadano terminu zakończenia samych prac budowlanych) prace prowadzone są terminowo, zgodnie z harmonogramem.

Na kontrakcie LCS Kutno (konsorcjum ZUE, Strabagu i Budimeksu, umowa na 42 miesiące, według zapowiedzi prace budowlane powinny się zakończyć 30 listopada 2019 r.), potrzebne były dodatkowe roboty przy wzmocnieniu podtorza na szlaku, w związku z czym zakończenie przebudowy torów nr 1 i 2 na szlaku Krzewie – Kłodawa jest przesunięte. - Według wykonawcy nie wpłynie to na termin zakończenia realizacji całego kontraktu - informuje Wolny.

Na kontrakcie LCS Łowicz (Trakcja PRKiI, deklaracja zakończenia robót do października 2020 roku) na zmiany terminu zakończenia poszczególnych faz robót miały wpływ "nieprzewidziane kolizje z infrastrukturą elektroenergetyczną oraz teletechniczną". – Wymagało to długotrwałych procedur i podpisania dodatkowych umów z PKP Energetyka, TK Telekom i Orange Polska. Wykonawca zapewnia, że pomimo dodatkowych czynności, które musiały być wykonane odpowiednia technologia prac oraz zaangażowanie wykonawcy pozwoli dotrzymać kontraktowy termin zakończenia robót – informuje Wolny.

Pociągi KW będą musiały zwalniać

Według rozkładu jazdy PKP PLK, już za miesiąc (od 16 lipca) ma zostać przywrócony ruch na odcinku Września-Konin. – Zgodnie z deklaracjami wykonawcy i potwierdzeniem nadzoru inwestycji odcinek będzie udostępniony do jazdy w lipcu. Prace są realizowane zgodnie z harmonogramem przedłożonym przez wykonawcę i zrealizowane zostaną prace, które wymagały zamknięć torów – potwierdza Zbigniew Wolny dodając, że część prac niewymagających zamknięć torów będzie dalej realizowana aż do 2020 roku

Niestety, według informacji „Rynku Kolejowego”, w ciągu miesiąca nie uda się oddać do eksploatacji przejazdów kolejowych, co spowoduje opóźnienia pociągów. - Rozkład jazdy na tym odcinku będzie uwzględniał punktowe ograniczenia prędkości wynikające z braku nowych urządzeń przejazdowych w wybranych lokalizacjach – przyznaje Zbigniew Wolny.

To oznacza opóźnienia pociągów, które będą musiały zwalniać do prędkości 20 km/h. Warto podkreślić, że przyspieszone pociągi Kolei Wielkopolskich według rozkładu jazdy powinny osiągać świetną prędkość handlową 120 km/h. Przy zwolnieniach na przejazdach nie ma na to szans. Koleje Wielkopolskie były zaskoczone tą sprawą – o problemie dowiedziały się od „Rynku Kolejowego”. Nieoficjalnie przewoźnik poinformował, że każdy zwolnienie z prędkości rozkładowej 130 km/h do 20 km/h ze względu na nieoddany przejazd to ok. 2–3 minut opóźnienia. Przedstawiciel PKP PLK zapewnił „Rynek Kolejowy”, że przed przywróceniem ruchu na odcinku opublikowany zostanie skorygowany rozkład jazdy, który uwzględni sytuację na przejazdach.




VII Kongres Kolejowy
 

Okrągły Stół Energetyczny organizowany jest od 2016 roku jako wspólna inicjatywa Ministra Energii Krzysztofa Tchórzewskiego oraz Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Do tej pory w centrum obrad znalazły się kwestie oczekiwań Unii Europejskiej w zakresie polityki ochrony klimatu oraz krajowe zasoby surowców, które wpływają m.in. na poziom bezpieczeństwa energetycznego, a także temat potrzeb inwestycyjnych w zakresie infrastruktury przesyłowej i mocy wytwórczych. W debatach Okrągłego Stołu udział biorą członkowie rządu, szefowie największych koncernów energetycznych, wpływowi eksperci i naukowcy. Spotkanie co roku gromadzi około 300 gości. Dziś mamy zaszczyt pracować nad trzecią już edycją OSE, która odbędzie się 27 czerwca 2018r. Zapraszamy do sprawdzenia programu i rejestracji na stronie www.okraglystolenergetyczny.pl

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2018
NUMER 06/2018
Zamieszanie wokół kontrowersyjnego projektu cennika PKP PLK stanowi ważną naukę na przyszłość. W miesięczniku znajdziemy również rozmowy z Prezesem Kolei Mazowieckich R. Stępniem i prezesem FPS H. Cegielski H. Stępniewiczem. Oprócz tego wiele miejsca poświęcamy projektom intermodalnym (w tym PKP SA i Portu Gdańsk), planowaniu objazdów na kolei oraz tematyce integracji biletowej. Pytamy również, czy PFR zbuduje narodowego czempiona z Pesy, Solarisa i Newagu?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS