NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Kutno – Konin: Obsługi nie przejmą PR

| Kasper Fiszer 16.05.2017 374

Kutno – Konin: Obsługi nie przejmą PR
Dworzec kolejowy w Koninie.fot. Kasper Fiszer.
Podczas prac na magistrali E20 obsługę odcinka z Konina do Kutna zapewniać będą nadal Koleje Wielkopolskie. Spółka skieruje tam, podobnie jak dziś, jednostki EN76 Elf. Zamknięcie trasy z Wrześni do Konina wymusi ich podsył przez Gniezno i Inowrocław.
W lutym informowaliśmy o rozważanych różnych wariantach organizacji komunikacji w pierwszym okresie modernizacji magistrali E20. Zamknięty dla ruchu ma być wówczas odcinek Września – Konin. Spowoduje to przerwanie jednej z najważniejszych tras Kolei Wielkopolskich z Kutna do Zbąszynka przez Poznań na dwa fragmenty rozdzielone odcinkiem obsługiwanym wyłącznie komunikacją zastępczą organizowaną przez KW.

Przewoźnik nie zostanie zmieniony

W związku z tym brane pod uwagę były różne scenarusze obsługi odcinka Konin – Kutno. Nie będzie on bowiem połączony z żadną inną trasą, po której wielkopolski przewoźnik będzie kursował pociągami. Jak wskazywały KW, Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego prowadził więc wstępne rozmowy z Przewozami Regionalnymi dotyczące możliwości przejęcia obsługi odcinka łączącego wschodnią Wielkopolskę z województwem łódzkim.

Dziś wiemy już jednak, że pomiędzy Koninem a Kutnem kursować będą wciąż Koleje Wielkopolskie. – Obsługa tego odcinka pozostanie w rękach naszej spółki – potwierdza Krzysztof Ryfa, dyrektor Pionu Finansowo-Handlowego KW. Nie zmieni się też wykorzystywany na tej trasie tabor. Podobnie jak obecnie, w czasie modernizacji magistrali na wschodnią część E20 kierowane będą jednostki EN76 (Pesa Elf).

KW służbowo dojadą do Inowrocławia

Elfy nadal stacjonować będą w bazie spółki w Zbąszynku. Zamknięcie dla ruchu odcinka z Wrześni do Konina wymusi więc wprowadzenie dość skomplikowanego systemu przesyłania jednostek. – Od Zbąszynka do Gniezna składy pojadą jako pociągi rozkładowe, a dalej nocą będą podsyłane przez Inowrocław. Podobnie zorganizowany będzie powrót – usłyszeliśmy od przedstawiciela KW. Te zmiany nie powinny jednak powodować jakichkolwiek niedogodności dla podróżnych.

Koleje Wielkopolskie przejęły obsługę odcinka do Kutna w grudniu 2012 r., od początku działalności opierając jego obsługę na pojazdach EN76. Obecnie na wschód od Konina dociera dziesięć par kursów tego przewoźnika, z czego cztery dojeżdżają do przesiadkowej stacji w Kutnie. Pozostałe kończą bieg w Kole lub w Kłodawie. Na razie spółka nie opublikowała szczegółowego rozkładu jazdy, który wejdzie w życie wraz z czerwcowym zamknięciem dla ruchu odcinka z Konina do Wrześni.

Modernizacja, która rodzi kontrowersje

Przypomnijmy, że duże utrudnienia odczuwalne będą także przez podróżujących w ruchu dalekobieżnym. Jak informowaliśmy wczoraj, czas przejazdu z Warszawy do Poznania wydłuży się o nawet ok. 70 minut. Część podróżnych zapłaci też więcej za bilety na pociągi niższych kategorii (TLK i IC). Planowana przez PKP PLK inwestycja wciąż budzi duże kontrowersje. Zdaniem zarządcy infrastruktury jej przeprowadzenie jest jednak potrzebne, by nie dopuścić do spadku parametrów jednej z najważniejszych tras kolejowych w kraju.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Konin (64)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Konin (64)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5