Partnerzy serwisu:
Biznes

Kujawsko-pomorskie zrywa rozmowy z Arrivą [Komentarz Polregio]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Data publikacji:
29-11-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Kujawsko-pomorskie zrywa rozmowy z Arrivą [Komentarz Polregio]
Fot. Marcin Kucięba, SM42.pl
Podczas obrad sejmiku województwa kujawsko-pomorskiego urząd marszałkowski poinformował, że nie będzie kontynuował rozmów o powierzeniu przewozów od grudnia z Arrivą. Przewoźnik jest zaskoczony. Jego pracę miałoby przejąć Polregio.

Dziś (29 listopada) podczas obrad sejmiku województwa kujawsko-pomorskiego urząd marszałkowski przedstawił informację na temat przygotowań do nowego rozkładu jazdy. Jak grom z jasnego zadziałała wiadomość, że nie będą kontynuowane rozmowy o powierzeniu przewozów od grudnia z Arrivą. Powierzenie jest konieczne, bo opóźniony o ponad dwa lata przetarg na wybór przewoźników kolejowych jest daleki od rozstrzygnięcia, a w grudniu kończą się umowy z Polregio i Arrivą.

Arriva zaskoczona zerwaniem rozmów

Rzeczniczka Arrivy Joanna Parzniewska podkreśla, że przewoźnik nie wycofał się z rozmów o powierzeniu przewozów. – Jesteśmy zaskoczeni informacją przedstawioną na obradach sejmiku. Przygotowywaliśmy się do kolejnej tury negocjacji, która była zaplanowana na dziś – podkreśliła rzeczniczka w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym"

Według nieoficjalnych informacji dotychczasową pracę Arrivy ma wykonywać Polregio. Problem w tym, że w ciągu niecałych dwóch tygodni, które zostały do zmiany rozkładu, nie da się zorganizować dodatkowego taboru, wyzwaniem będą też obsady i bazy. Polregio dysponuje bazami w Bydgoszczy i Toruniu, natomiast Arriva ma bazy m.in. w Tucholi i Grudziądzu. O Ile jeszcze w przypadku zachodniej części województwa – można sobie wyobrazić, że obsługa odbywałaby się z wykorzystaniem bazy Polregio w Chojnicach (zakład pomorski, ale tuż przy granicy z woj. kujawsko-pomorskim), o tyle w przypadku Grudziądza problem z brakiem bazy Polregio byłby bardzo duży.

Co dalej? 


Trzeba pamiętać, że kujawsko-pomorski zakład Polregio nie posiada ani jednego pojazdu spalinowego (za to Arriva dysponuje 10 dwuczłonowymi szynobusami; samorząd wojewódzki jest właścicielem 13 jednoczłonowych szynobusów i 5 wagonów doczepnych, które aktualnie użytkuje Arriva). Dlatego w pierwszym okresie zamiast pociągów, na części linii mogą pojawić się autobusy. Podczas obrad padła informacja, że oprócz taboru własnego Polregio oraz urzędu marszałkowskiego (13 szynobusów) wykorzystany zostanie tabor SKPL; miałby on być jednak dostępny dopiero od kwietnia. Do tego czasu m.in. połączenia Bydgoszcz – Chełmża miałyby obsługiwać autobusy.

Czekamy na komentarz Urzędu Marszałkowskiego w tej sprawie. Kilka dni temu w “Gazecie Pomorskiej” marszałek Piotr Całbecki podkreślał, że rozmawia z Polregio oraz Arrivą i “ostateczne decyzje, o tym jak zorganizowany zostanie transport od 12 grudnia, zapadną wkrótce”; dodał, że finansowanie na organizację przewozów kolejowych w 2022 roku zostało znacznie zwiększone. – Na naszych torach nie wydarzy się nic, co mogłoby zaniepokoić pasażerów – zapewnił marszałek Piotr Całbecki.

Aktualizacja: Komentarz Polregio

– Zgodnie z prośbą Urzędu Marszałkowskiego złożyliśmy ofertę na obsługę pakietu spalinowego. W przypadku podpisania umowy, w pierwszej kolejności zajmiemy się przeglądem odstawionych pojazdów SA106, które należą do Województwa Kujawsko-Pomorskiego. W dalszej kolejności planujemy poszerzenie floty taboru spalinowego, który umożliwi nam obsługę rozkładu przygotowanego przez Urząd Marszałkowski. Zabiegamy o to, żeby połączenia były jak najwygodniejsze dla pasażerów – powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Artur Martyniuk, prezes zarządu Polregio.

– Mamy nadzieję, że przejęcie przez Polregio obsługi tras niezelektryfikowanych pozwoli zracjonalizować koszty obsługi połączeń w województwie kujawsko-pomorskim. Polregio, jako największy przewoźnik pasażerski w Polsce może osiągnąć najniższy koszt krańcowy przewozów, który umożliwia stworzenie konkurencyjnej oferty dla przewozów regionalnych. Cieszę się, że nasz program inwestycyjny przekonuje do rozszerzenia współpracy z nami kolejne województwa – mówi Artur Martyniuk, prezes zarządu Polregio.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Dorohusk: Maszynista i jego pomocnik z promilami kierowali pociągiem

Tabor i technika

Dorohusk: Maszynista i jego pomocnik z promilami kierowali pociągiem

Daniel Siwak 14 sierpnia 2025

UTK publikuje listę 21 najpopularniejszych tras w Polsce

Pasażer

UTK publikuje listę 21 najpopularniejszych tras w Polsce

Urząd Transportu Kolejowego 14 sierpnia 2025

Dodatkowe pociągi na „Żagle” dla mieszkańców Stargardu, Goleniowa i Gryfina

Pasażer

Dodatkowe pociągi na „Żagle” dla mieszkańców Stargardu, Goleniowa i Gryfina

Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego 14 sierpnia 2025

Zobacz również:

Pozostałości EN57AL rozbitego pod Budzyniem na sprzedaż

Tabor i technika

Pozostałości EN57AL rozbitego pod Budzyniem na sprzedaż

Roman Czubiński 02 stycznia 2025

Opolskie kupuje pociągi! Jest przetarg

Tabor i technika

Opolskie kupuje pociągi! Jest przetarg

Jakub Madrjas 27 lutego 2024

Podlaskie ogłasza przetarg na przewozy kolejowe!

Biznes

Podlaskie ogłasza przetarg na przewozy kolejowe!

Jakub Madrjas 25 września 2023

Pozostałe z wątku:

Dorohusk: Maszynista i jego pomocnik z promilami kierowali pociągiem

Tabor i technika

Dorohusk: Maszynista i jego pomocnik z promilami kierowali pociągiem

Daniel Siwak 14 sierpnia 2025

UTK publikuje listę 21 najpopularniejszych tras w Polsce

Pasażer

UTK publikuje listę 21 najpopularniejszych tras w Polsce

Urząd Transportu Kolejowego 14 sierpnia 2025

Dodatkowe pociągi na „Żagle” dla mieszkańców Stargardu, Goleniowa i Gryfina

Pasażer

Dodatkowe pociągi na „Żagle” dla mieszkańców Stargardu, Goleniowa i Gryfina

Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego 14 sierpnia 2025

Zobacz również:

Pozostałości EN57AL rozbitego pod Budzyniem na sprzedaż

Tabor i technika

Pozostałości EN57AL rozbitego pod Budzyniem na sprzedaż

Roman Czubiński 02 stycznia 2025

Opolskie kupuje pociągi! Jest przetarg

Tabor i technika

Opolskie kupuje pociągi! Jest przetarg

Jakub Madrjas 27 lutego 2024

Podlaskie ogłasza przetarg na przewozy kolejowe!

Biznes

Podlaskie ogłasza przetarg na przewozy kolejowe!

Jakub Madrjas 25 września 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij