NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Kujawsko-pomorskie: Plan transportowy do zmiany. Nie będzie likwidacji linii kolejowych

| pr, Rynek Kolejowy 09.09.2014 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2014-09-09 10:25:44 Autor: pasażer Q
---.28.28.78.cable.dyn.petrus.com.pl
Panie Całbecki a co z linią Bydgoszcz-Gołańcz-Poznań? Przywrócenia tej linii i dobry rozkład jazdy to 100% zysk.
2014-09-09 10:40:39 Autor: robercik65
---.esnet.pl
A co z Linią Kolejową Kutno - Toruń ?
BĘDZIE Więcej Kursów ???
2014-09-09 10:51:42 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
Hłe, hłe, hłe, Von Zaubetzky zbawicielem kolei w KujPomie nie z nami te numery Brunner. Wyborców już raczej nie da się nabrać na PRowską sztuczkę. Wtrącił się bowiem UM Województwa Pomorskiego, UM Województwa Wielkopolskiego oraz UM Województwa Warmińsko-Mazurskiego i tak łatwo już się nie da "uwalić" linii stykowych o "niskim wskaźniku efektywności". Poza tym dzięki Awarrii RP mamy kiepski rozkład jazdy na liniach Bydgoszcz - Chełmża, Toruń - Sierpc, pustawe pociągi Bydgoszcz - Piła na SA106+SA123 podczas gdy rok temu często EN57 to było za mało, wiecznie psujące się MR/MRD na linii Toruń - Kutno (wysadzanie pasażerów we Włocławku bo skończyło się paliwo), zwłaszcza zimą.

Mieszkańcy Piotrkowa Kujawskiego, z którymi miałem przyjemność rozmawiać wczoraj tęsknią za PR lub KW (sic!) bo muszą jeździć do Konina by dostać się na pociąg do Poznania. A wystarczyłoby dogadanie się UMWKP i UMWW oraz UMWŁ - PR Poznań jechałby z Poznania do Kutna i Łodzi a w zamian za to KW i Arriva jeździłyby na Piotrków Kujawski, Babiak i na Mogilno.

Sama węglówka jest prosta jak strzała, po rewitalizacji szlakowa 120 km/h. ELF może zatem pruć już od Poznania 160 km/h, w Barłogach przepierdzielony na węglówkę, zasuwa 120 km/h by dojechać do Inowrocławia. Wraca jako Inowrocław - Poznań. Arriva obsługiwałaby kursy do Piotrkowa i Mogilna.

A D29-281 na odcinku Gniezno - Krotoszyn powinna być obsługiwana 50:50 PR i KW, przy czym powinny jak dawniej jeździć pociągi Toruń - Wrocław oraz wewnątrz wojewódzkie Gniezno - Krotoszyn. Szlakowa 100 km/h.
2014-09-09 11:06:38 Autor: kolejarz24
---.adsl.inetia.pl
Po co Arriva wystarczyłoby żeby PR-y to obsługiwały z Inowrocławia do Babiaka bądź Ponętowa i frekwencja obstawiam że by była pod warunkiem że by były jakieś skomunikowania. Tym bardziej, że na tym odcinku węglówki nie jeździ żaden pociąg pasażerski. Tyle tylko, że wszyscy powinni być chętni to tego projektu a nie tylko UMWW i UMWŁ.
2014-09-09 11:58:01 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
No niestety nie zgodzę się. Były eksperymenty typu Inowrocław - Kutno i nie wypaliły. Jedynie co możliwa jest to obsługa relacji Poznań - Konin - Koło - Barłogi - węglówka, ewentualnie z wjazdem na Ponętów. Najlepszym wyjściem jest KW gdyż:
a) ma kursy na V=160 km/h realizowane na trasie Zbąszynek - Konin
b) wjeżdża 1 kursem do Mogilna (i ten kurs może zostać wydłużony "na cito" do Inowrocławia). Gdyby powiązać obiegi na trasie Poznań - Mogilno - Inowrocław z trasą Poznań - Konin - Inowrocław mielibyśmy sporą frekwencję (mieszkańcy Babiaka, Zarynia i Piotrkowa Kujawskiego do Poznania, Konina i Koła, kuracjusze z Konina i Koła).
PR zaś mógłby obsługiwać kursy Poznań - Kutno z ewentualnym wydłużeniem do Zielonej Góry i Łodzi. Skorzystali by na tym mieszkańcy Wielkopolski i ościennych województw. Warunek to oczywiście przekazanie do obsługi EN57AL/AKŁ i EN57AKW.
2014-09-09 12:40:55 Autor: Gierek
---.10.1.25

Gierek
Wybory idą, trzeba bajki opowiadać!
2014-09-09 13:25:25 Autor: Kolejorz91
---.opera-mini.net
Sam UM Kujawsko-pomorski chciał aby Arriva jeździła na liniach zelektryfikowanych. A potem ba, w szajbusach braknie ropy na dalszą jazdę pod drutem. Z EN57 nie było by z tym problemem dla przewoźnika i pasażerów. Strat wtedy by nie było. Sam Urząd Marszałkowski chciał by wpuścić na swoje tory niemieckiego przewoźnika jakim jest Arriva RP zamiast wspierać Polskiego regionalnego przewoźnika jakim są Przewozy Regionalne. Sami wyborcy wybrali taki rząd województwa i przewoźnika na szkodę dla samego województwa. A potem to ba, najlepiej likwidować linie kolejowe w województwie, bo sie źle rządzi jeszcze bardziej na szkodę województwa. Kto naważył piwo niech je wypije. Ja se pościelisz tak się wyśpisz. ;)
2014-09-09 13:27:28 Autor: Kolejorz91
---.opera-mini.net
EDIT

Sam UM Kujawsko-pomorski chciał aby Arriva jeździła na liniach zelektryfikowanych. A potem ba, w szajbusach braknie ropy na dalszą jazdę pod drutem. Z EN57 nie było by z tym problemem dla przewoźnika i pasażerów. Strat wtedy by nie było. Sam Urząd Marszałkowski chciał wpuścić na swoje tory niemieckiego przewoźnika jakim jest Arriva RP zamiast wspierać Polskiego regionalnego przewoźnika jakim są Przewozy Regionalne. Sami wyborcy wybrali taki rząd województwa i przewoźnika na szkodę dla samego województwa. A potem to ba, najlepiej likwidować linie kolejowe w województwie, bo sie źle rządzi jeszcze bardziej na szkodę województwa. Kto naważył piwo niech je wypije. Jak se pościelisz tak się wyśpisz. ;)
2014-09-09 15:31:39 Autor: wasiu
---.man.tk-internet.pl
Dziwi mnie, że takie intelektualne wymiociny od razu nie trafiają do kosza tylko trzeba się nad tym zastanawiać przez wiele dni i trąbić we wszystkich możliwych portalach, robiąc niepotrzebną reklamę paru pseudonaukowcom. Oczywiście oni pewnie swoją kasę przytulili, nawet produkując takiego gniota, tylko kto do tego dopuścił? Oto Polska właśnie...
2014-09-09 15:55:12 Autor: MG
---.static.ip.netia.com.pl
Czy zdążono zmienić cały plan transportowy? Jego cała konstrukcja zakładała dalsze podjeżdżanie pociągów ogromną liczbą autobusów i konkurencję we wspólnych korytarzach transportowych między koleją a autobusami, odsuwała moment integracji taryfowej na prawi całym obszarze dopiero po 2021 roku. Czy zdążono poprawić wszystkie mapki, wyliczyć rzeczywiste straty spowodowane wadliwą konstrukcją tego systemu i wydawaniem zezwoleń na komunikację autobusową w korytarzach transportowych obsługiwanych przez kolej? Czy dokument wyraźnie zaleca zaprzestanie tego procederu jako obniżającego rentowność szkieletowych linii klejowych? Czy poprawiono harmonogram działań i naniesiono nowe daty wdrażania zintegrowanych ofert w głównych korytarzach transportowych? Obawami się, że nie i wykreślenie jednego sformułowania o likwidacji 6 linii w praktyce nic nie zmieni. Transport zbiorowy w kuj-pomie będzie dalej tracił pasażerów.
2014-09-09 17:33:54 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Wyboru czuć na odległość. W sumie to miało być najbardziej postępowe województwo, niejako prekursor IV Pakietu Kolejowego, który jednak zachowa zlecenie z wolnej ręki przewozów na prośbą nie tylko polskich kolejarzy (...).

Zlecanie z ogromnym wyprzedzeniem wieloletnich przetargów na poszczególne linie operatorom i wypożyczenia im własnego, marszałkowskiego taboru (pool marszałka, nie mylić z basenem! :D), a także wzajemne wypożyczenia sobie pracowników, czy jak się dzieje najem jako podwykonawca ma sens, a jakże, ale gdy mamy dwa PORÓWNYWALNE podmioty, operatorów. A sytuacja jest taka, że Arriva ma własne pociągi, spalinowe, a PR cześć własne, część bezpośrednio marszałka. Nie o taki pool chodzi KE!!!

A zapędy autobusowe i busowe marszałka mogę go pozbawić stanowiska, przy większym wypadku w/w. Do tego jeżdżenie ze spaliną pod drutem... no nie wiem? Ta kujawska konkurencja jest niepełna i nieco upośledzona, ale jest.
2014-09-09 18:48:13 Autor: gryff
---.dynamic.gprs.plus.pl
Mam wielką satysfakcję że moje wcześniejsze diagnozy sprawdziły się praktycznie w 100 procentach.Szanowni Państwo trzeba się troszkę znać na polityce .Pan Całbecki walczy o kolejną kadencję (czwartą?) ale niestety nie wróże temu panu sukcesu wyborczego ponieważ to już nie to samo województwo jak przed czterema laty.Wiele wydarzyło się złego o czym wyborcy pewnie zapamiętają .W kujawsko -pomorskim marginalizuje się takie miasta jak Grudziądz,Inowrocław o mniejszych już nie wspomnę.Chociaż nie jestem mieszkańcem tego województwa to z wielką satysfakcją 16 listopada wysłucham komunikatu że obecna władza samorządowa w tym województwie dostała czerwoną kartkę od wyborców.Sławomir Raflewski
2014-09-09 20:21:38 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
@mathewic
Coś ci się Maciek pomyliło. Arriva jeździ na marszałkowskim taborze w 70% (SA106, SA123, ED72A) a PR w 5% (EN76). Poza tym nie ma konkurencji tylko ... rozp...l. Udowodnię ci to na przykładzie tras Arrivy:
Bydgoszcz - Chełmża 6 pociągów z Chełmży do Bydgoszczy, z powrotem tylko 4. Dlaczego? Zabrakło szynobusów bo trzeba obsłużyć trasę Bydgoszcz - Piła
Toruń - Skępe - Sierpc aż 2 pary z czego jedna to nocny express. Tu też brak taboru wychodzi.

Trasy elektryczne PR/Arriva;
Toruń - Kutno - przepychanki z jazdą Awarii do Kutna i bezpośrednimi pociągami Łódź - Toruń, w końcu rozwiązane. UMWKP płaci Awarii za jazdę do Kutna a UMWŁ PR za jazdę z Łodzi do Torunia. Zdarza się jednak śmierdziel MR/MRD zamiast ED72A, który zdechnie we Włocławku a pasażerowie bez KKZ muszą się dostać z Włocławka do Kutna.
Bydgoszcz - Piła. Tu nie było przepychanek gdyż UMWW płaci PR a UMWKP Arrivie. Ale Awaria na kursach szczytowych permanentnie puszczała SA133 zamiast EN57 co skutkowało zostawianiem ludzi na peronie. Dopiero od niedawna śmigają ED72A.
Bydgoszcz - Gdynia. UMWKP nie było zainteresowane obsługą bezpośrednich połączeń do Gdyni. Gdyby nie UMWP 2 par Bydgoszcz - Gdynia by nie było (płaci UMWP i posyła własne jednostki plus kupuje kolejny tabor)
Bydgoszcz - Olsztyn - przepychanki z podwykonawstwem kosztem pasażera. Na szczęście zachowano bezpośrednie relacje dzięki UMWWM.
Bydgoszcz/Toruń - Poznań - dzięki UMWW są styki.

Wszystkie styki są realizowane przez PR, część wewnątrz wojewódzkich też. Jeśli by je wyciąć to zostało by wielkie g...no, made by von Zaubetzky professionals.
2014-09-09 20:34:55 Autor: prawnik
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
hola hola... zmodyfikowany plan należy poddać ponownym konsultacjom społecznym!
2014-09-09 21:13:11 Autor: wiktor44
---.esnet.pl
Toruń - Kutno - przepychanki z jazdą Awarii do Kutna i bezpośrednimi pociągami Łódź - Toruń,
w końcu rozwiązane. UMWKP płaci Awarii za jazdę do Kutna a UMWŁ PR za jazdę z Łodzi do
Torunia


Tak Tyle że jest tylko jeden Pociąg z Torunia do Łodzi ://

Poza tym do z WŁOCŁAWKA DO KUTNA jest bardzo ubogo w pociągi...
2014-09-09 21:15:43 Autor: szymoN46
---.esnet.pl
Czy jeśli Arriva ma kontrakt na odcinku KUTNO - TORUŃ do końca 2015 roku. to w tym roku bedzie PRZETARG NA Ta Linię od 2015 roku ?????????
2014-09-09 23:05:27 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
@scorpio:

Dzięki! No jestem w szoku, 70% taboru Arrivy stanowią pociągi marszałka??!
Eee, toż to zwykłe dziady są ;D. A ja myślałem, że "Niemcy" chcą zezłomować po prostu z 80-100 spalinówek, a przy okazji wykonać 5 razy większą pracą przewozową na Kujawach co tamtejszy PR... Chyba jest inaczej. Cóż, dziady.

Zapytam inaczej: jutro znikają ze styków i reszty w tym regionie PR całkowicie, co zostaje?
2014-09-11 06:58:20 Autor: zatruty spalinami avvarii
---.play-internet.pl
Najgorsze jest to, że większość krzykaczy z RK i innych forów kolejowych zachwycało się avvarią. Oczywiście większość nie mieszka w kujawsko-pomorskim, większość nie korzysta z połączeń kolejowych w kujawsko-pomorskim, większość to hajterzy, większość to dzieci "ipona", większość nie przepracowała ani minuty na PKP, bo wszystko po PKP i Przewozach Regionalnych to kolejki, zabawki.

Dzisiaj jadąc do Gdyni jadę pociągiem avvari z Bydgoszczy do Laskowic Pomorskich w pociągu inkasent, przez mikrofon życzy "miłej podróży" Bardzo dziękuję za to, szczególnie w perspektywie, że muszę z bardzo ciężkim bagażem i dziećmi przechodzić z peronu 3 na peron 1 do EN57 Przewozów Regionalnych. Bardzo dziękuję marszałkowi i g....avvarii
2014-09-11 13:12:03 Autor: MikołajGłuszkowski
---.static.ip.netia.com.pl
Arriva nie jest w stanie wnieść nowej jakości do przewozów kolejowych i żaden inny przewoźnik tego nie zrobi, dopóki oferta przewozów kolejowych nie będzie zintegrowana na wspólnym bilecie z ofertą transportu miejskiego największych miast, którym pasażer pokonuje ostatni odcinek podróży i dopóki nie pojawią się przy stacjach kolejowych parkingi P&R domykając system w pełni alternatywny dla prywatnego samochodu. Niestety z obecnymi władzami kuj-pomu nie widać na to żadnych szans.
2014-09-11 13:52:28 Autor: Pit
---
@ zatruty spalinami avvarii
A co jest Arriva winna temu, że dostała takie a nie inne zadania do wykonania? Że marszałek płaci tylko do Laskowic..? Gdyby wygrał inny operator było by tak samo. No może w przypadku PRów łatwiej by się dogadali - ale to tylko kwestia chęci Co jest winna Arriva, że w Laskowicach dyżurny wpuszcza ją na peron 3 za miast na 1 żeby zrobić przesiadkę door to door? (albo PRy wpuścić na 3 peron).
Nie jesteś zatruty spalinami - jesteś zatruty swoją własną nienawiścią do wszystkiego - zwłaszcza tego co ma inne korzenie niż krajowe - jakie to typowo "polaczkowe"...
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS