NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Kujawsko-pomorskie kontra Polregio. Spór o ankietę i cięcia połączeń

| inf. pras oprac. RK 08.01.2021 63

Kujawsko-pomorskie kontra Polregio. Spór o ankietę i cięcia połączeń
Fot. Mariusz Tuszyński, SM42.pl
Marszałek województwa kujawsko-pomorskiego Piotr Całbecki zareagował na ankietę, jaką Polregio skierowało do podróżnych w związku z drastycznymi cięciami połączeń w regionie.
Jak podaliśmy kilka dni temu, Polregio poinformowało, że jest gotowe do zwiększenia liczby połączeń kolejowych w kujawsko-pomorskim. Przewoźnik opublikował ankietę dla podróżnych dotyczącą połączeń, których najbardziej brakuje w nowym rozkładzie jazdy. Informacje o możliwości zgłoszenia uwag pracownicy kujawsko-pomorskiego zakładu Polregio w formie ulotek rozdają również podróżnym w pociągach i na największych dworcach. Na te działania zareagował marszałek Piotr Całbecki, który w tej sprawie skierował list do prezesa Polregio Artura Martyniuka, a jego treść udostępnił mediom.

Czytamy w nim m.in., że zdaniem marszałka „(…) Polregio prowadzi wśród mieszkańców województwa kujawsko-pomorskiego negatywną kampanię wymierzoną w samorząd naszego województwa. W treści tzw. ankiety, którą zamieścili Państwo na stronie internetowej polregio.pl i dystrybuują Państwo wśród mieszkańców, czytamy m.in. o „zlikwidowanych”, rzekomo przez Urząd Marszałkowski, połączeniach, nie informując o przyczynach tych decyzji”. Marszałek dalej pisze, że w związku z tym jest to „agitacja wymierzona w partnera, który, tak jak samorządy pozostałych województw, jest współwłaścicielem spółki, a jednocześnie zleceniodawcą bardzo dużego zakresu usług kolejowych”.

W piśmie czytamy również, że jedną z głównych przyczyn problemów podróżnych jest drastyczny wzrost kosztów usług świadczonych przez Polregio. „Warto przypomnieć, że to z powodu podwyżek, w tym ze strony Polregio, byliśmy m.in. zmuszeni do uruchomienia alternatywnych, jak najtańszych połączeń autobusowych na zawieszonych trasach. Nie wiem czemu służą obecne działania Polregio. Z całą pewnością nie dobru mieszkańców. Może zamiast tego firma spróbowałaby wyjaśnić, dlaczego stawka za pociągokilometr realizowany przez Polregio musiała wzrosnąć niemal dwukrotnie – z 13,06 złotych (w 2020 roku) aż do 23,75 złotych” – stwierdza marszałek. Według przewoźnika faktyczny wzrost kosztów rok do roku wynosi 10% i wynika z czynników niezależnych, w tym m.in. wzrostu cen energii elektrycznej, a poprzedni kontrakt za lata 2015-2020 był dla niego nierentowny i generował średnio 12 mln zł straty rocznie. Na koniec listu Marszałek deklaruje wolę do dialogu i współpracy.

W województwie funkcjonują obecnie powołane przez marszałka Piotra Całbeckiego zespoły robocze, które pracują nad tym, aby na bieżąco modyfikować rozkład jazdy. Po feriach wraz z możliwym powrotem młodzieży do szkół mogą zostać przywrócone połączenia kolejowe Laskowice – Czersk i Chełmża – Bydgoszcz. Oprócz tego planowane jest przywrócenie ruchu na linii Włocławek – Kaliska Kujawskie, jeśli pojawią się możliwości budżetowe.

Modyfikacja rozkładów jazdy autobusów zastępczych do tej pory objęła trasę Wierzchucin – Lipowa – Tleń, gdzie kursują 2 pary autobusów, a przewoźnik obsługuje teraz dodatkowo miejscowość Mikołajskie. Na trasie Włocławek – Kaliska – Kutno (4 pary) autobusy zatrzymują się obecnie także w Lubieniu Kujawskim. Na trasie Bydgoszcz – Unisław – Chełmża (7 par) uruchomiono dodatkowo 3 pary autobusów relacji Bydgoszcz-Unisław, zaś autobusy zatrzymują się w wyniku zmian również na trzech przystankach w Bydgoszczy.

Pod dedykowanym adresem e-mailowym konsultacjerozkladu@kujawsko-pomorskie.pl można zgłaszać uwagi dotyczące nowego rozkładu jazdy pociągów, autobusowej komunikacji zastępczej oraz planowanego przywrócenia połączeń Laskowice – Czersk i Chełmża – Bydgoszcz.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Kujawsko-pomorskie (536)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5