NUMER 01-02/2021
NUMER 01-02/2021
Temat numeru:
Rok 2020 pełen wyzwań
szukaj
Śledź nas:

Polregio będzie zabiegać o przywrócenie połączeń zlikwidowanych w kujawsko-pomorskim

| inf. pras 04.01.2021 170

Polregio będzie zabiegać o przywrócenie połączeń zlikwidowanych w kujawsko-pomorskim
Fot. PolRegio
Polregio poinformowało, że jest gotowe do zwiększenia liczby połączeń kolejowych w kujawsko-pomorskim, gdzie od 1 stycznia 2021 r. organizator transportu, czyli urząd marszałkowski, drastycznie ograniczył pracę przewozową.
Przewoźnik przypomina, że największe w skali kraju cięcia w kolejowym rozkładzie jazdy weszły w życie w województwie kujawsko-pomorskim z początkiem 2021 r. Jak niedawno wskazywał Prezes Urzędu Transportu Kolejowego Ignacy Góra, zmiany oznaczają zaprzestanie prowadzenia przewozów w regionalnym ruchu kolejowym na niemal 200 km linii kolejowych. Polregio podkreśla, że mimo zapewnienia komunikacji zastępczej, komfort i czas przejazdu znacznie się wydłużył. Przykładowo kurs pociągu z Włocławka do Torunia trwa 40 minut, ale autobus na tej samej trasie jedzie już dwie godziny. Ze względu na ograniczenie liczby kursujących pociągów na pozostałych trasach dojazd z wielu miejscowości do Bydgoszczy czy Torunia jest znacznie utrudniony, a pasażerowie mają do dyspozycji mniej połączeń niż jeszcze w grudniu 2020 r.

Załogi pociągów Polregio o niekorzystnych zmianach informują pasażerów w województwie kujawsko-pomorskim od połowy grudnia. W tym tygodniu pracownicy Polregio rozdają w pociągach i na największych w regionie dworcach ulotki z informacją o możliwości wypełnienia ankiety na stronie polregio.pl dotyczącej połączeń, których najbardziej brakuje w nowym rozkładzie jazdy. Zebrane w ten sposób dane zostaną przekazane do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego z siedzibą w Toruniu.

– Będziemy zabiegać u marszałka o przywrócenie w pierwszej kolejności połączeń wskazanych nam przez podróżnych, bo to oni, a nie urzędnicy, powinni mieć decydujący głos w tej sprawie. Zależy nam na tym, żeby uruchamiać jak najwięcej pociągów i móc dowozić naszych pasażerów z co najmniej taką częstotliwością, jak jeszcze w grudniu 2020 r. Urząd marszałkowski jest organizatorem transportu kolejowego w regionie i może zdecydować o cofnięciu niekorzystnych dla pasażerów zmian również w trakcie obowiązywania aktualnego rozkładu jazdy – podkreśla Artur Martyniuk, prezes Polregio cytowany w komunikacie.

– Komunikacja zastępcza to pozorna oszczędność, bo przerzuca się koszty na pasażerów. Ograniczenia liczby połączeń powinny być jak najszybciej zdjęte, gdyż trudno będzie później odzyskać pasażerów, którzy z konieczności przesiądą się do prywatnych samochodów. Poza tym musimy pamiętać, że pociąg to często jedyny dostępny cenowo transport, a praca zdalna w mniejszych miejscowościach nie należy do standardu. Drastycznie ograniczając liczbę połączeń, skazuje się część osób na przymusową rezygnację z pracy, do której nie mogą po prostu dojechać – podkreśla Martyniuk.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Kujawsko-pomorskie (551)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2021
NUMER 01-02/2021
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy trudny dla branży 2020 rok. Szczególną uwagę skierowaliśmy na liderów rynku: PKP SA, Budimex, Siemens Mobility, Polregio czy PKP Energetykę. W dziale pasażer analizujemy, co stało się w województwie kujawsko-pomorskim i jaka jest przyszłość kolei w Płocku. Rozmawiamy również z nową dyrektor ZTM w Warszawie. Eksperci opisali dla Czytelników system SCADA w PKP Energetyka i wszystkie aspekty wprowadzania nowego systemu napięcia 25 kV na polskiej sieci kolejowej. Nie zapominamy o wielkich pieniądzach w Krajowym Planie Odbudowy, niespełnionych zapowiedziach obniżenia stawek dostępu i nowej, wielkiej umowie PSC dla PKP Intercity.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5